کد خبر 411940
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

بی‌تدبیری‌های زنجیره‌وار برخی مسئولان دولتی در زمینه اقتصادی و امید بستن صرف به خارج کشور صدای نشریات حامی دولت را نیز درآورده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه آرمان با تصریح بر اینکه دولت اراده‌ای برای اشتغالزایی ندارد نوشت: برخلاف وعده‌های داده شده برای بازگشت رونق به تولید، شاهد گسترش این مشکل هستیم، تولیدی‌ها هنوز با نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و سهم یارانه آنها هم نرسیده است.

این روزنامه‌ می‌افزاید: دولت به خاطر دور افتادن از دغدغه‌ای به نام تولید و اشتغال و تمرکز بر دیگر مسائل جاری در حوزه سیاست و اقتصاد در این معضل نقش دارد. دولت برای اشتغال‌زایی برنامه کم ندارد اما گویی اراده‌ای برای تحقق این مهم وجود ندارد.

در همین حال روزنامه تعادل درباره تبلیغات مربوط به سفر هیئت‌های تجاری خارجی پس از مذاکرات هسته‌ای و تفاهم‌ لوزان نوشت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به ویژه پس از شروع مذاکرات ژنو و حضور رئیس‌جمهور در اجلاس داوس، شمار قابل توجهی از هیئت‌های اقتصادی کشورهای جهان به ایران آمدند اما در عمل اتفاقی رخ نداد.

روزنامه اعتماد نیز نوشت: سال گذشته وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت در مورد پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان صحبت کرد، عده‌ای از صنعتگران که نام‌شان به عنوان استفاده‌کننده از تسهیلات و یارانه دولتی برده شده بود به صراحت اعلام کردند که دل‌خوش به تسهیلات دولتی ندارند و برای این پول حسابی باز نکرده‌اند. اظهارات این گروه زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بحث تخصیص یارانه در کشمکش اعضای کابینه قرار گرفت و مشخص نشد که بالاخره از نمد یارانه چه کلاهی برای صنعتگران بافته می‌شود؟ با این حال چرخ تسلسل دریافت یارانه ادامه یافت و تا آخرین روزهای سال گذشته با وجود همه اظهارات و پیگیری‌ها و گلایه‌های دولتی‌ها هیچ یارانه‌ای به تولید و صنعت نرسید. این موضوع حتی موجب شد تا برخی صنعتگران و تولیدگران که کور سوی امیدی به وعده‌های دولتی داشتند دیگر به وعده‌های سال 94 دل خوش نکنند.

از سوی دیگر روزنامه اقتصادی جهان صنعت با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای افزایش قیمت کالاها را با اجازه دولت و هماهنگی با هیئت دولت دانست این در حالی است که تنها کالاهایی مشمول اجرای این بخشنامه می‌شوند که از شمول قیمت‌گذاری دولت خارج نشده باشند، با این حال می‌بینیم که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف هر هفته بالاتر می‌رود این در حالی است که دولت نیز چندان مداخله‌ای در این موضوع نمی‌کند.

کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهرداد ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دولت بجای اینکه یارانه رو به تولید کننده، بده به پزشکهای پولدار میده!!!!
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اقایان دولتی به فکر نان برای ملت باشید که خربزه آب است...
  • ایرانی ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مگر دولت، اقتصاد هم بلد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس