فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در مورد مهندسی معکوس شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: آیین زندگی غرب از طریق شبکه‌های اجتماعی به آیین اجتماعی زندگی اسلامی نفوذ کرده است.

به گزارش مشرق، سردار بهروز اثباتی اظهار کرد: گفتمان رسانه‌ای انقلاب اسلامی باید براساس هم‌اندیشی همه‌جانبه دنبال شود.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: نباید به صورت تک‌بعدی به یک موضوع پرداخت و رسانه‌ها باید به موضوعات اجتماعی حساسیت نشان بدهند.

اثباتی حساس شدن به یک موضوع و بی‌توجهی به سایر موضوعات را بیماری رسانه‌ای توصیف کرد و گفت: منحنی پردازش به موضوعات مختلف باید یک آهنگ متناسب داشته باشد.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه یک زمانی دشمنان در محیط مجازی همه چیز را در دست داشتند، تصریح کرد: تجلی یاران انقلاب بیشتر در فضای عینی بود.

اثباتی با تاکید بر اینکه امروز ارائه اطلاعات جای خود را به تحلیل داده‌های اطلاعات داده، خاطرنشان کرد: نباید در سطح ارائه اطلاعات بمانیم، بلکه داده‌های اطلاعات را براساس یک مدل بومی تجزیه و تحلیل کنیم.

وی تجزیه و تحلیل برای یافتن راهکارهای مخرب، ساخت ربات برای مدل‌سازی و استفاده از نرم‌افزار برای ارائه راهبرد را از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم و در فضای رسانه‌ای بیان کرد.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح متذکر شد: داده‌های منطقه‌ای باید به راهبرد تبدیل شود و تحلیل اطلاعات براساس مدل بومی صورت بگیرد.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای غربی مبنای لیبرالیستی دارد، عنوان کرد: مخاطب ما با غرب تفاوت دارد و اشتراک اطلاعات و اجتماعی زیستن فلسفه زندگی در غرب است.

اثباتی فرهنگ‌های بیرون آمده از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، وایبر و... را در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی ما دانست و بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی مبانی بنیادی زندگی مردم ما را هدف قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و... در فرهنگ ما به اشتراک گذاشته نمی‌شود، یادآور شد: در غرب همه چیز به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گفته فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح، یک مدل باید برای اشتراک مفاهیم ارزشی ایجاد شود ایدئولوژی خود را با راهکار مناسب در فضای مجازی ارائه کنیم.

اثباتی در مورد مهندسی معکوس شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: آیین زندگی غرب از طریق شبکه‌های اجتماعی به آیین اجتماعی زندگی اسلامی نفوذ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: مسائل جامعه ایرانی همچون اشتغال، ازدواج و... اغلب اجتماعی است و رسانه‌ها باید در زمینه موضوعات اجتماعی به فعالیت بپردازند.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها در جنگ نرم راه‌اندازی شده توسط دشمنان نظام اسلامی، افزود: تنویر افکار عمومی در این راستا رسالت اصلی رسانه‌هاست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس