ارتش آمریکا استفاده از فیس بوک را برای سربازانش ممنوع کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دومین جلسه ازسلسله جلسات دانشجوی امروز و پرسش های امروزی با موضوع آسیب شناسی فیس‌بوک و شبکه‌های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
در این برنامه بابازده از اساتید جامعه شناسی و علوم ارتباطات مسائل امنیتی و اطلاعاتی فیس بوک را مورد نقد و بررسی قرار داده و عنوان کرد که این شبکه بزرگترین شبکه خود گردان اجتماعی است که به برخی دولت‌های غربی کمک‌های ویژه‌ای می‌کند.
 
بابایی ادامه داد: در این شبکه اجتماعی افراد با پاسخ به سؤالات به طور دائم در حال خود افشایی هستند، و اطلاعات هر فرد در این شبکه می‌تواند اهرم فشاری برای او در آینده باشد.
 
کارشناس مسائل علوم ارتباطات اظهار داشت که ارتش آمریکا استفاده از فیس بوک را برای سربازانش ممنوع کرده است.
 
در ادامه این برنامه دانشجویی حجت السلام قائمی به بررسی آسیب‌های اجتماعی این شبکه مجازی پرداختند و علل روانشناسی جامعه‌شناختی و کشش افراد به آن ‌را مطرح کرد.
 
قائمی در تشریح مأموریت‌ها و آسیب‌های این شبکه اجتماعی به ۲ نکته اشاره کرده و افزود: فیس بوک در عوض کردن فرهنگ و گسستن پیوند خانواده بسیار تاثیر گذار است و کنار گذاشته شدن فرهنگ حیا و عفت از آسیب‌های اساسی این قبیل شبکه‌ها و ارتباطات است.
 
قائمی گفت:تحقیقات نشان می‌دهد یک پنجم طلاق‌ها در انگلیس به طور مستقیم و 90 درصد به طور غیر مستقیم با فیس بوک در ارتباط است.
 
در پایان این جلسه تعدادی از دانشجویان دانشگاه از طریق تریبون آزاد نظرات خود درباره شبکه‌های اجتماعی را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس