کد خبر 412758
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

اظهارات انتقادی کاپیتان اسبق بایرن علیه پپ گواردیولا و تفکرات تاکتیکی‌اش، هیاهوی زیادی نزد هواداران و رسانه‌ها ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته «اشتفان افن‌برگ»‌در گفت‌وگویی با هفته‌نامه معتبر کیکر از روش‌های تاکتیکی گواردیولا  انتقاد کرد. او در مصاحبه خود حرف‌های تندی علیه مربی خوش‌فکر و صاحب سبک اسپانیایی 2 سال گذشته باواریایی‌ها زد که در آستانه دیدار رفت تیم محبوبش با بارسلونا (مصاف فردا در نیوکمپ) هیاهو راه انداخت.

در ساعاتی که از انتشار حرف‌های وی گذشت، هواداران بیشماری در مورد مسائل مطرح شده، در شبکه‌های اجتماعی به بحث و حتی جدل با یکدیگر پرداختند.

گروهی به حمایت و جمعی نیز به مخالفت با اظهارات افن‌برگ، فرمانده مونیخی‌ها در سال‌های دور پرداختند.

در این حال رسانه‌ها نیز موج جدید ایجاد شده را منعکس کردند.

 

روزنامه آبندسایتونگ در گزارشی به همین منظور عنوان کرد کاپیتان سابق بایرن، جو قبل از رویارویی با بارسا ملتهب کرده است.

 

روزنامه زوددویچه سایتونگ نیز نوشت بارسا تکلیف آینده مربی باواریایی‌ها را برای ماندن یا رفتن مشخص می‌کند.

این عکس‌‌العمل‌ها در شرایطی بود که افن‌برگ روی موضوعاتی مهم در صحبت‌هایش دست گذاشت.

وی در گفت‌ؤگو با کیکر بیان کرد:طرفدار سبک مربیگری غلوشده گواردیولا هنگام مسابقات نیستم. اگر مربی هستید، باید از چند روز قبل از مسابقه بازیکنان را آماده کنید و هنگام بازی هم به بازیکن خود اعتماد داشته باشید. از نظر تاکتیکی هم بایرن همیشه 65 تا 70 درصد مالکیت توپ را داشته و همواره به سمت حریف حمله‌ کرده است. اما همین فصل گذشته مقابل رئال مادرید،همه چیز برخلاف آن اتفاق افتاد. آنچلوتی با یکسری تصمیم‌گیری فنی، کاری کرد که گواردیولا به صلیب کشیده شود.

 

او ادامه داد: گواردیولا به این ترتیب لطمه استفاده از تاکتیک همیشه حمله را مقابل رئال دید. او باید در برنامه‌هایش تجدید نظر کند . همان گونه که هیتسفلد در سال 2001 برنامه بازی‌اش را کمی تغییر داد.اگر بایرن بخواهد همانگونه که تاکنون بوده مقابل بارسا قرار گیرد و صعود کند، حداکثر 40 درصد بخت خواهد داشت.

افن‌برگ حتی در مورد آینده و بحث تمدید قرارداد با پپ نیز حرف زد و نگاه انتقادی داشت. او گفت:

برایم مثل روز روشن است که گواردیولا قراردادش را با بایرن تمدید نخواهد کرد. او می‌خواهد پایان فصل بیلان بدهد و آخرین سال حضورش را در بایرن تجربه کند. من که فکر می‌کنم سال 2016 ‌آخرین چالش او خواهد بود تا بعد از مدتی استراحت، تیمی جدید و چالش کاری تازه‌ای را آغاز کند.

درپی انتشار این اظهارات بود که روزنامه اسپورت اسپانیا امروز با درج صحبت‌های کاپیتان اسبق بایرن تیتر زد: پپ،‌ در بزرگترین آزمایش زندگی ورزشی خود!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس