کد خبر 412369
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

پنجمین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در سطح معاونان و کارشناسان دو طرف آغاز شد.

به گزارش مشرق، هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نیویورک مذاکرات خود برای نگارش متن توافق جامع را آغاز کردند.

این مذاکرات در روزهای گذشته در سطح معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از گروه 1+5 در جریان است.

به گفته منابع نزدیک به مذاکرات در این دور از گفت‌وگوها به طور جدی دو طرف به مرحله نگارش متن توافق جامع وارد شده‌اند. در عین حال هم‌زمان گفت‌وگوها بر سر برخی جزییات و اختلاف‌نظرها و نیز چگونگی اجرای توافق در جریان است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در حاشیه این مذاکرات گفت‌وگوها را هدایت می‌کند.

ظریف یک‌شنبه هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی در سال 2015 به نیویورک رفته است و در حاشیه این کنفرانس با برخی از همتایانش و مقامات و رییسان نهادهای بین‌المللی دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان هم‌چنین در 10 روز گذشته یک دور گفت‌وگو با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای داشته است که برای اولین‌بار گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آمریکا در محل اقامت سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک انجام شد.

حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز یک‌شنبه اعلام کرد که گفت‌وگوهای نیویورک تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

پیش از این اعلام شده بود که این دور از مذاکرات تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

مذاکرات هسته‌ای با هدف نگارش متن توافق جامع در حالی انجام می‌شود که دو طرف هم‌چنان بر سر برخی موضوعات اساسی اختلافات مهم دارند که از این جمله می‌توان به موضوع چگونگی لغو تحریم‌ها توسط آمریکا اشاره کرد. هم‌چنین اظهارنظرهای متفاوت از مقامات ایرانی و آمریکایی با وجود گذشت بیش از یک ماه از بیانیه لوزان در رابطه با تعهدات شفاهی پذیرفته شده میان دو طرف ادامه دارد. و هرچه جلوتر می‌رویم موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی در رسانه‌های‌شان در رابطه با جزییات مذاکرات بیش از پیش منتشر می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس