کد خبر 412260
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

درسال 93 طبق آمار 31 استان از 42 هزار و 466 هکتار اراضی که به نحوی به صورت غیرقانونی تصرف شده بود یا ادامه خود نوعی تصرف غیرقانونی بود، خلع ید شد و در اختیار دولت و منابع طبیعی قرار گرفت که این امر درسال 94 نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، معاون اول قوه‌قضاییه ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب(س) در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و تمرکز قوه قضاییه درسال 94 به این امر، اظهار داشت: در جلسات گذشته مطرح کردم که در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی درسال 94 جدی‌تر ورود کرده و این امر یکی از موضوعاتی است که قوه قضاییه بر آن تمرکز دارد؛ مبارزه با زمین خواری از اموری است که در این راستا نام برد.

وی ادامه داد: درسال 93 طبق آمار 31 استان از 42 هزار و 466 هکتار اراضی که به نحوی به صورت غیرقانونی تصرف شده بود یا ادامه خود نوعی تصرف غیرقانونی بود، خلع ید شد و در اختیار دولت و منابع طبیعی قرار گرفت که این امر درسال 94 نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه باید سایر قوا در زمینه مذکور کمک کنند تا بتوانیم جلوی مفاسد اقتصادی را بگیریم، گفت: یک زمینی حدود 5 هزار هکتار در استان اصفهان درسال 66 برای تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی توسط وزیر وقت کشاورزی در اختیار شرکتی قرار گرفت که سالهای سال این شرکت نه تنها به تعهد خود عمل نکرد بلکه حاضر نبود زمین را به دولت بازگرداند که در این خصوص درسال 93 ما اقدام کرده و در فروردین امسال رفع تصرف آن اجرایی شد؛ به غیر از 150 هکتار آن مابقی خلع ید و در اختیار دولت قرار گرفت که با همین روال امیدواریم با سرعت و قاطعیت با زمین خواری مبارزه کنیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: یکی از مسائلی که در سال 94 قوه قضاییه بر روی آن متمرکز شده ، مسئله بانک‌ها است چرا که باید بگویم سه الی چهار جا است که اگر اصلاح شود جلوی بسیاری ازمفاسد گرفته می شود که شامل جلوگیری از زمین خواری و اصلاح سیستم بانکی است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که در آن از سه قوه حضور دارند در دولت قبل و فعلی مکرر صحبت از اصلاح سیستم بانکی شده است و به جد اعتقاد داریم که سیستم بانکی باید اصلاح شود، گفت: باید سیستم بانکی اصلاح شود تا جلوی مفاسد را بگیریم، در ماه‌های اخیر از افرادی که بدهی کلان به بانک‌ها داشتند برخی آمدند و بدهی‌ خود را به صورت تقسیط پرداخت کرده و برخی حاضر به پرداخت نبودند بنابراین بازداشت شدند که برخی دیگر مهلت پرداخت خواستند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: موسسات پولی و مالی و تعاونی اعتباری از اموری است که باید با همکاری قوه قضاییه و بانک مرکزی هرچه سریعتر ساماندهی شود که اگر این امر صورت نگیرد به ضرر اقتصاد کشور و در اقتصاد مقاومتی مشکل ایجاد می‌شود.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: ممکن است خود بانک‌ها به مرور اگر سیستم بانکی خود را اصلاح نکنند نیز دچار مشکل شوند بنابراین قوه قضاییه مصمم است که به جد سیستم بانکی اصلاح شود در واقع سایر دستگاه ها و به خصوص بانک باید به جدیت وارد میدان شود.

وی افزود: ما مطرح کرده بودیم که عزم جدی در بانک مرکزی نمی‌بینیم که آقایان گفتند ما عزم جدی داریم و ما گفتیم اگر عزم جدی وجود دارد باید معوقات درسال 92 کمتر از سال 93 و به همین روال کاهش یابد که اگر این امر صورت گیرد معلوم است که عزم جدی وجود دارد در حقیقت اگر اختلاف پیدا نشود پیداست که عزم جدی وجود دارد. الآن مسئولان مطرح می کنند که عزم جدی وجود دارد و ما نیز به این امر اعتماد می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس