کد خبر 412269
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

به گفته محسنی‌اژه‌ای پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده و همچنان در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد.در این پرونده هم‌اکنون 3 نفر در بازداشت هستند و سایر افراد با قرار مناسب آزاد شده‌اند.

به گزارش مشرق، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و اینکه آیا اتفاق جدیدی در این پرونده رخ داده است گفت: بر اساس صحبتی که امروز با مسئول ذیربط این پرونده داشتم حدود 4 هزار میلیارد تومان از اموال متهم پرونده در وهله اول شناسایی و کارشناسی شده است که البته کارشناسی صورت گرفته مورد اعتراض واقع و به هیئت 3 نفره کارشناسی ارجاع شد. بنابراین اموالی که تاکنون شناسایی شده تکافوی بدهی بانک‌ها و وزارت نفت را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین متهم پرونده وکالتی را ارائه کرده تا بر اساس آن اموال شناسایی شده در اختیار وزارت نفت قرار گیرد. وزارت نفت نیز نماینده رسمی خود را به دادستانی معرفی کرده و بعد از نظر نهایی کارشناسی تحول وزارت نفت می‌شود.

به گفته محسنی‌اژه‌ای پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده و همچنان در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد.در این پرونده هم‌اکنون 3 نفر در بازداشت هستند و سایر افراد با قرار مناسب آزاد شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه‌های دستگاه قضایی برای سالم‌سازی محیط قضایی افزود: همانطور که پیش‌تر گفته شد یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه در سال جاری ارتقاء سلامت و محیط قضایی است. البته در حال حاضر نیز محیط قضایی سالم است اما ما به این قانع نیستیم و باید سلامت محیط قضایی بیش از پیش ارتقاء یابد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: برای رسیدن به این امر اقدامات مختلفی پیش‌بینی شده است و نظارت‌های آشکار و پنهان تشدید شده است به طوریکه هم‌اکنون بخش‌هایی از دستگاه قضایی به صورت پنهان تخلفات دلالان، وکلا و حتی کارمندان و قضات را گزارش کرده و با خاطیان برخورد می‌شود. همچنین در این راستا حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اقدامات خود را بیش از پیش تشدید کرده و آموزش‌ها و هشدارهای لازم را به کارمندان و قضات دستگاه قضایی ارائه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حضرت آیه الله هاشمی نباید از این هیاهو ناراحت بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس