کد خبر 404960
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

در جلسه گذشته قبل از آغاز سال مطرح کردم که با تعدادی از متخلفان در این زمینه برخورد و تعدادی بازداشت و حتی تعدادی سلب صلاحیت شدند؛ همچنین خاطیان و دلالان نیز در این خصوص بازداشت شدند و می‌شوند.

به گزارش مشرق، سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض به خصوص با دانه درشت‌ها و متکی بر ثروت و قدرت صورت خواهد گرفت، افزود: در ماه‌های گذشته این موضوع صورت گرفت و دنبال شد و امسال مبارزه با مفاسد اقتصادی شدیدتر پیگیری خواهد شد؛ درسال 94 در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت بیشتر و بدون تبعیض اقدام خواهیم کرد و با هرگونه فساد و تخلف مقابله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با هرگونه تخلف برخورد می‌کنیم و امسال در راستای ارتقای سلامت قوه قضاییه تمرکز بیشتری خواهیم داشت، گفت: در جلسه گذشته قبل از آغاز سال مطرح کردم که با تعدادی از متخلفان در این زمینه برخورد و تعدادی بازداشت و حتی تعدادی سلب صلاحیت شدند؛ همچنین خاطیان و دلالان نیز در این خصوص بازداشت شدند و می‌شوند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مقابله با زمین خواری و دست اندازی به منابع ملی نیز از دیگر اقداماتی است که درسال 94 بر روی آن متمرکزیم افزود: در سال 94 با تمام کسانی که به بهانه‌ای اقدام به تخریب و تعدی در منابع ملی و دست اندازی در این زمینه می‌کنند به جد برخورد کرده و خوشبختانه درسال گذشته نیز کارنامه خوب و درخشانی را در راستای مبارزه با زمین خواری شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه هم دولت و هم نهاد نظارتی و هم مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در راستای مبارزه با زمین خواری اقدام جدی انجام داده که می‌توان گفت تنها در استان تهران درسال 93 حدود 710 هکتار از اراضی تصرف شده به ناحق، رفع تصرف شد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه حدود 1500 ساخت و ساز غیرمجاز نیز تخریب شد و در سراسر استان‌ها نیز میلیون‌ها مترمربع از اراضی غیرقانونی آزاد شد و همچنین ساخت وسازهای غیرمجاز که صورت گرفته بود تخریب شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دولت در راستای برخورد با برخی نهادها و ارگان‌هایی که مجوز صادر می‌کنند نظارت بیشتری داشت چرا که خود دولت و شهرداری باید در مرحله نخست اجازه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز را ندهد، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و شهرداری باید به شکلی عمل کنند که به مرور زمان نیاز به تخریب نباشد؛ در واقع امیدواریم در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات قوه قضاییه درسال 94 بر روی آن متمرکز است می‌توان مبارزه جدی با تمام کسانی که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند اشاره کرد و گفت: مبارزه جدی با اراذل و اوباش و اشرار و افرادی که امنیت جامعه را هدف گرفته‌اند درسال 94 صورت خواهد گرفت و با آنها برخورد جدی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس