کد خبر 412066
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از اعضای برجسته موسسه آمریکن اینترپرایز گفت: درباره اینکه اگر اوضاع به یکباره دچار تنش شود چه خواهد شد گفت به باور من می‌بایست خود را کاملا آماده دفاع از آزادی تردد در آب‌های بین المللی تنگه هرمز و خلیج (فارس) بکنیم.

بولتون: ایران از پشت به ما خنجر زد
به گزارش مشرق، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از اعضای برجسته موسسه آمریکن اینترپرایز گفت: حادثه اخیر تنگه هرمز نشان داد ایرانیان به سطحی تازه از گستاخی رسیده‌اند و می‌خواهند به آمریکا فشار وارد کنند. 
 
جان بولتون درباره تحولات اخیر در تنگه هرمز گفت: به باور من، توقیف کشتی مرکس تایگرس، کشتی بازرگانی که ایرانیان هفته گذشته آن را توقیف کردند، تلاش برای خنجر زدن از پشت به ماست زیرا جزایر مارشال، تحت قیومیت آمریکاست و ما مسئول سیاست دفاع این جزایر هستیم. نیروهای سپاه پاسداران نیز تلاش کردند نزدیک‌ترین چیز را برای توقیف یک کشتی آمریکایی پیدا کنند. از این رو، اسکورت کردن کشتی‌های دارای پرچم آمریکا در تنگه هرمز و خلیج (فارس) اقدامی کاملا موجه است. 
 
وی درباره اینکه اگر اوضاع به یکباره دچار تنش شود چه خواهد شد گفت به باور من می‌بایست خود را کاملا آماده دفاع از آزادی تردد در آب‌های بین المللی تنگه هرمز و خلیج (فارس) بکنیم. اگر ایرانیان بخواهند با توقیف یک یا چند کشتی بخواهند تردد در این آبراه حساس را بگیرند، بهای نفت در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این مساله ضعیف آمریکا را نشان می‌دهد. 
 
بولتون درباره هشدار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تنگه هرمز خط قرمز به شمار می‌آید و اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا به چنین خط قرمزی قائل است یا نه گفت بر اساس تجربه‌ای که داریم، دلیلی ندارد وی این کار را بکند. بین هزار و نهص و هشتاد و سه تا هزار و نهصد و هشتاد و هشت، با توجه به تهدید ایران برای حمله به نفت کش‌های کویتی، دولت ریگان با تغییر پرچم این نفت کش‌ها، پرچم آمریکا را روی آن نصب کرد و کشتی‌های جنگی را به خلیج (فارس) اعزام کرد تا این مساله را برای ایران کاملا روشن کند که بهتر است حتی به انجام این موضوع فکر هم نکنند. 
 
وی ادامه داد این کار در حالی صورت می‌گیرد ایران و جان کری، وزیر امور خارجه هنوز درباره توافق اتمی مذاکره می‌کنند. این نشان می‌دهد ایران به سطحی جدید از گستاخی رسیده است. 
 
بولتن درباره اظهارات جو بایدن درباره توافق اتمی با ایران گفت با احترام به معاون رئیس جمهور و همه دولت، کسی حرف‌های دولت در این خصوص را باور نمی‌کند زیرا مصالحه پشت مصالحه صورت می‌گیرد و هر بار که به نظر می‌رسد خط قرمزی واقعی وجود دارد، دولت به شکلی از آن عقب نشینی می‌کند. از این رو ایران همه تلاش خود را می‌کند تا ببیند تا چه اندازه می‌تواند پیش بیاید و چقدر می‌تواند فشار وارد کند. سران عرب منطقه خلیج (فارس) و شورای همکاری تا ده روز آینده به واشنگتن می‌آید. به نظر من آن‌ها (ایرانیان) به سران عرب می‌گویند که ما به عنوان قدرت بزرگ‌تر در اینجا خواهیم ماند ولی آمریکا رفتنی است. 
 
وی درباره اینکه آیا سرانجام توافقی به دست می‌آید یا نه گفت: به نظر من رئیس جمهور اوباما هر توافقی را که روی می‌زش بگذارد، امضا می‌کند و می‌گوید که دستاورد بزرگی به دست آمده است ولی به نظر من راهی روشن برای ایران برای ساخت بمب در برابر ایران باقی می‌ماند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آمریکایی ها چقدر زر زر می کنن
  • ایرانی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جان بولتون تند رووافراطی باید اینجمله راتوی آن کله پوکت فرو کنی دیگر زمان تهدید وارعاب در دنیای امروز خصوصا برای ملت شجاع ایران زمین رنگ باخته وعاقلان به تعامل باهمدیگر می اندیشند.تو راباید به فرماندهی داعشی هامنصوب کرد نه به مسئولیت درکشور ومردمی متمدن مثل آمریکا
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ان شاالله همینطوره که میگه
  • سهیل ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خداییش این گرگ پیر چی میگه واقعا آدمیزاده ؟
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب کرد
  • موسلی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    امریکا این گردن کلفت پیر که در روند تاریخ سیاسی ننگینش مریض و معتاد و تحت تعقیب تمام نیروهای انقلابی مردمی جهان است دیگر نمی تواند دماغ خود را پاک کند وضعیت داخلی این کشور نشان از روزگار فرسوده ان را می دهد چه برسد بخواهد قلدر بازی در بیاورد امریکا با همپیمانانش با تمام نیرو به ویتنام و عراق و افغانستان و ......حمله کرد و در همه مناطق شکست خورد و اما اقای بولتون خودش در تمام این اتفاقات بوده است و حضور داشته است و خود را به نفهمی می زند او شکست خورده سیاسی است و برای اینکه عقده دوران شکست خود را تلافی کند دست به مضحک ترین باری سیاسی زده است البته اینبار خارج از گود زورخانه چون او هم دیگر پیر شده است و کودن است و نمی تواند دیگر در گود زورخانه امریکا حتی پا بگذارد فقط قد قد می کند که بگوید من هم هستم عغده ای احمق
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    فراموش نکنیم این اقتدار با زحمت بچه های سپاه و همدلی به وجود اومده. گفتگوی بدون اقتدار محکوم به شکسته.
  • ناشناس ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    از کی تا حالا آمریکایی ها ملتی متمدن شدند؟ تمدن یعنی بمباران کردن افراد بی گناه پرورش و حمایت از تروریست بمباران هسته ای مناطق مسکونی و یا سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین!
  • جواد ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب وقتی فرار میکردین مجبور شدیم از پشت بزنیم . اگه وایستاده بودین که توی قلبتون فرو می کردیم . تقصیر از خودتونه ترسوها ........
  • علی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    امریکا سالیان متمادی به ایران خیانت کرده و خنجر به ما زده و بعد از انقلاب نیز بکرات برعلیه ما اقدام کرده و دشمن کشور مان بوده واکنون برای گرفتن طلب یک شرکت خصوصی از یک شرکت تحت پوشش امریکا که منجر به توقیف کشتی شد این همه داد و بیداد راه انداخته و زر می زنند واقعا که بچه گانه فکر مسئولین امریکایست
  • محمد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آمریکا با حمله به یمن و طرح تجزیه عراق به ایران خنجر از روبرو زده اون وقت ایران از پشت خنجر زده تو روز روشن ؟؟؟
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ببخشییییییییید؟! از پشت ؟!؟ خنجر؟!؟!؟ شما در آب و خاک ما چه غلطی می کنید؟ مگر دوره قاجار است؟
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خواستم مثبت بدم تا اینکه رسیدم به مردمی متمدن مثل آمریکا . ولی با این حال بازم مثبت می دم .
  • صابر22 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    منظور بولتون از ما منافقین می باشد چون ایشان یه جورای سخنگوی منافقین هم هست
  • علی ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مااهل اینکه به کسی ازپشت خنجربزنیم نیستیم این شماهستید به مابارها ازپشت به ماخنجرزدیدومادرجواب نامردی شماشروع به واکنش شدیم واگربه رفتارخصمانه خودعلیه کشورماانجام بدید مشخص نیست چه اتفاقی خواهدافتادجواب نامردان رابامردی خواهیم دادایرانی یعنی مرداگرجنگی به خاطرتنگه هرمزدرآب های مارخ دهدبایداین رادرنظرداشته باشید که دراین جنگ ماایرانی هاحتی یک ثانیه ازجنگ باشمانخواهیم گذشت وتانابودی کامل الایات متحده پیشروی خواهیم کرد
  • افشین تهران ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    کشور مردمی و متمدن امریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس