رئیس جمهور گفت: می دانیم معلمان ما و آموزش و پرورش ممکن است از نظر معیشتی مشکلاتی داشته باشند، دولت حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت می شناسد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در آئین نکوداشت مقام معلم که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه خصیصه مسلمانان از همان ابتدا بر این مبنا بوده که علم و دانش را رایگان و بدون آنکه تبدیل به یک اهرم فشار و یا قدرتی کنند در اختیار همه می‌گذاشتند گفت: معلمان افتخار ما هستند و آنها بودند که به ما علم، دانش و جهانبینی را آموختند.

وی افزود: معلمان درس اخلاق و دین را به ما آموختند و حقیقتا ترویج دین و اسلام نیز بر عهده معلمان است و باید به نکته توجهات لازم صورت گیرد.

رئیس جمهور بر همین اساس خاطر نشان کرد: نمی‌شود به هر کسی گفت که تو مجتهدی و می‌توانی اجتهاد کنی آن وقت سنگ رو سنگ بند نخواهد شد؛ نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و اجتهاد کن اینگونه نمی‌شود، اسلام و تقویت نظام بر این است که هر کس کار خود را انجام دهد اما ما کار خود را انجام نمی‌دهیم و می‌خواهیم کس دیگری بیاید انجام دهد و آن وقت نیز خودمان می‌رویم کار دیگران را انجام می‌دهیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تجلیل از شخصیت شهید مطهری راه و روش شهید مطهری را یک الگوی حاضر برای تمامی معلمین دانست و افزود: حقیقتا شهید مطهری به ما آموخت که چگونه بیاموزیم، عالم شویم و از خود بگذریم و برای هر بیماری که روح و روان جامعه را آزار می‌دهد راه درمان را تشخیص دهیم و برای درمان آن نیز داروی لازم را تجویز کنیم.

توهین ها باعث نشد شهید مطهری ازدیدگاهش درباره حجاب منصرف شود

وی با اشاره به نگارش کتاب "مسئله حجاب" توسط شهید مطهری یادآور شد: یادمان نخواهد رفت که توهین‌هایی با مرحوم مطهری پس از نشر آن کتاب صورت گرفت اما ایشان هیچ تکانی به خود ندادند و استوار راه خود را ادامه داد که این از سرمایه‌های بزرگ معلمان است که هیچ ملتی این همه سرمایه معنوی و علمی ندارد که بتواند از آن استفاده کند.

رئیس جمهور به مراسم روز اعتکاف در ایران اشاره کرد و افزود: همین مراسم‌های اعتکاف را مشاهده کنید که جوانان چگونه دلباخته مذهب و اسلامشان هستند. مردم ما آماده و عاشق هستند و به دین، رسالت، مذهب و خاندان رسالت افتخار می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما می دانیم معلمان ما و آموزش و پرورش ممکن است از نظر معیشتی مشکلاتی داشته باشند. دولت خادم شماست و شاگردان همین معلمان هستیم. همیشه تلاش دولت این بوده که در حد توان برای حل مشکلات گام بردارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این دولت همیشه حق اعتراض را برای همه اقشار و اصناف به رسمیت می شناسد.

وی ادامه داد: برای اولین بار امسال کارگران در خیابان ها تظاهرات کردند که سابقه نداشت، ما باید تحمل کنیم و فضا را باز کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه حق اعتراض معلمان را به رسمیت می شناسد، اظهار داشت: معلمان مورد احترام هستند و ما می دانیم مشکلاتی دارند. این دولت در حد توان کارهای زیادی انجام داده است.

رئیس جمهور افزود: در سال ۹۰ اعتبارات آموزش و پرورش ۱۲ هزار میلیارد بود که در سال ۹۴ اعتبارات دو برابر شده و به ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

لزوم خروج آموزش و پرروش از دولتی بودن محض

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به تدریج و گام به گام از حالت دولتی بودن محض خارج شود.

روحانی با اشاره به گزارشات وزیر مبنی بر اینکه ۱۲ درصد آموزش و پرورش به صورت غیردولتی اداره می شود، گفت: باید به تدریج این مقدار افزایش یافته و آموزش را خرید خدمت کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما می خواهیم با آموزش و پرورش جوانان را عالم کنیم. می توان این کار را طریق خرید خدمت انجام داد. حتی می توانیم مدرسه را به آنها بدهیم و تعلیم و تربیت را خرید خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این صورت هدایت و نظارت و برنامه ریزی کلی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است، گفت: اگر با هدایت و نظارت به نتیجه بهتری دست یابیم، خوب است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما دانش آموز تربیت شده با قیمت ارزان می خواهیم، اظهار داشت: اگر جایی قرارداد خدمت بست که با قیمت کمتر دانش آموز بهتر تربیت کند خوب است، دولت پولش را می دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: آموزش و پرورش روی این موضوع کار می کند.

نمی توانیم جوانان را محدود کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید علم را جهانی بیاموزیم، اظهار داشت: پرورش و اخلاق را باید با آموزه های دینی و ایرانی بیاموزیم اما اینکه مهارت ها را از دنیا بیاموزیم هیچ اشکالی ندارد.

روحانی با بیان اینکه ما نباید در سنگلاخ کار کنیم و زمین برای ما صاف شده است و باید از آن بهره‌برداری کنیم، به موضوع اینترنت اشاره کرد و اظهار داشت: اینترنت و ابزار جدید یک شمشیر دو لبه است که هم می‌تواند سود داشته باشد و هم می‌تواند خطرناک باشد که یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش این است که نحوه استفاده درست از این ابزار را به جوانان و نوجوانان ما آموزش دهند

روحانی با انتقاد از سخت گیری ها در مدارس  گفت: نمی گذاریم که جوانان برخی زبان ها را در مدارس یاد بگیرند، می روند بیرون یاد می گیرند. نمی توانیم جوانان را محدود کنیم به اینکه فقط زبان فارسی یاد بگیرند.

وی ادامه داد: امروز برخی زبان ها زبان علم است و ما بدون مجهز شدن به آن زبان به علم راه پیدا نمی کنیم.

رئیس جمهور افزود: کسی که به زبان عربی مسلط نباشد به اعماق دین راه نمی یابد. قرآن را با ترجمه فارسی ۱۰ بار هم بخوانید با کسی که عربی مسلط است و قرآن را مطالعه می کند متفاوت است.

روحانی با اشاره به محدودیت در آموزش برخی هنرها گفت: البته شاید مدارس فرصت این کار را نداشته باشند اما جوان به دنبال کلاس می رود. اگر کلاس را هم ببندیم می روند خانه دوستانشان جمع شده و یاد می گیرند.

وی با تاکید بر لزوم نقش رهبری آموزش و پرورش گفت: متاسفانه همیشه به دنبال این هستیم که جوانان را محدود کنیم، البته گاهی اوقات چاره ای نیست اما هنر مصون کردن جوانان است. شما بتوانید جوانان را طوری بار بیاورید که مصون بمانند.

روحانی با اشاره به شرایط تحصیل دانشجویان خارج از کشور پیش از انقلاب گفت: در آن شرایط بچه مسلمانها جلسات داشتند، دعای کمیل و زیارت عاشورا می خواندند و حتی در خیابانها دسته های عزاداری راه می انداختند، آنها مصون بودند و محیط بر آنها اثری نداشت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم جوان های توانمند و مصون بسازیم هنر است، گفت: قبل از انقلاب دبیرستان های غیرانتفاعی بودند که بسیاری از مسئولان امروز ما تربیت شده های همان مدارس غیردولتی هستند.

دو برابر شدن اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال ۹۰

وی در ادامه با اشاره به آمار تطبیقی دانش‌آموزان و معلمان در آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر،‌ گفت: در سال  ۹۰ تعداد دانش‌آموزان ۱۱ میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده و در سال ۹۳ نیز ۱۱ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر بوده است. بنابراین تعداد دانش‌آموزان تغییر چندانی نداشته و تعداد معلمان نیز تغییر چندانی نکرده است.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: در عین حال اعتبارات آموزش و پرورش طی این سال‌ها دو برابر شده است؛ در اواسط سال ۹۲ که این دولت مسئولیت را بر عهده گرفت، بودجه مصوب آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بود، اما عملاً بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان معادل ۱۱۲ درصد به این وزارتخانه پرداخت شد و در سال ۹۳ نیز بودجه مصوب آموزش و پرورش ۱۹ هزار میلیارد تومان بود اما عملاً با ۱۰۷ درصد تحقق، ۲۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که بودجه مصوب کل کشور در سال ۹۳، حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان بود و آن چیزی که حاصل شد، ۱۷۴ هزار میلیارد تومان بود؛ یعنی نتوانستیم همه منابع را حاصل کنیم، اما در عین کسری بودجه کل، اعتبارات آموزش و پرورش تا ۱۰۷ درصد پرداخت شد.

رئیس‌جمهور گفت: امسال نیز اعتبارات آموزش و پرورش دو برابر سال ۹۰ است و در فروردین ماه نیز در دولت تصویب کردیم که ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد:‌ توان دولت در شرایط کسری و در شرایطی که قیمت نفت به نصف کاهش یافته و تحریم‌ها نیز وجود دارد، اندک است اما همه توان خود را بکار گرفته‌ایم که به آموزش و پرورش ادای دین کنیم؛ همه ما می‌دانیم که دغدغه زندگی در کلاس درس تاثیرگذار است، اما همه در این شرایط کشور باید دست به دست یکدیگر داده و راه را به درستی ادامه دهیم.

شرمنده مردم هستیم

وی افزود: شرایط ما مطلوب نیست، اما مردم ما با امید و نشاط هستند و دولت نیز در بسیاری از مشکلات فائق آمده یا در حال فائق آمدن است؛ مذاکرات هنوز به پایان نرسیده و قیمت نفت نیز برای ما غیرقابل قبول است و منطقه ما نیز ناآرام است، اما مردم ما آنقدر خوب و باصفا هستند و با شرایط کشور آشنا هستند که به هر جایی می‌رویم، شرمنده این مردم می‌شویم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه ما شرایط را درک می‌کنیم و البته از این گردنه‌ها و پیچ‌ها عبور خواهیم کرد، چرا که از این نمونه‌ها در تاریخ ایران زیاد بوده است؛ انشاءالله خداوند از ما راضی باشد و بتوانیم به مردم خدمت کنیم و توجهات ائمه اطهار (ع) و حضرت ولیعصر (عج) شامل حال ما باشد.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای رئیس جمهور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    درود بر روحانی احسنت
  • امید ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اجتهاد چی حاج حسن ؟؟ قوه قهریه در برابر منکرات اجتماعی باید پاسخگو باشد. گناه دو بعد داره یکی فردی یکی اجتماعی اگر کسی بیاد گناه اجتماعی انجام بدهد باید پلیس برخورد کنه پلیس هیچوقت نرفته در خونه مردم رو بزنه بگه تو چرا در خونت داری گناه می کنی !!!
  • سیدساداتی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به معنای : بسه دیگه؟
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آخه مگه كسي گفته اجتهاد كن؟ !!!!!!!!!!!!!! آقاي روحاني ، چرا سفسته ميكني ؟ وظيفه پليس عمل به قانون ( كه همان عمل به اسلام) در چارچوب تقليد از علماي دين است . از شما كه هم روحاني هستي و هم حقوق خوانده اي بعيد است اينكارها . خبطي كردي ، سريع اصلاح كن . فكر نكن مردم نميفهمند اين سفسته ها را !
  • علیرضا اهواز ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من فقط یه سوال از ایشون دارم ؛ مگه قانون اساسی نخوندن جناب حقوقدان که میفرمایند باید آموزش و پرورش از حالت دولتی خارج بشه ؟ مگه نمیدونن توی قانون اساسی دولت موظف به آموزش همگانی و بهداشت همگانی هستش ؟ با مدارس خصوصی چندین میلیونی میخواید آموزش همگانی بدید ؟!!! این فقط یه ایراد حرفای ایشونه ، باقیش بماند .
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مگر کسی به قوه قهریه نظام گفته است اجتهاد کن آقای روحانی از لاک ابهام و اجمال بیرون بیا و صاف و پوست کنده حرف دلت رو بزن تا همگان مستفیض شوند اجتهاد وظیفه حوزه علمیه است و براساس احکامی که عالمان ربانی از قرآن و روایات استنباط میکنند گشت ارشاد و سپاه پاسداران انقلاب عمل میکنند این وظیفه شرعی سپاه پاسداران است که از کیان انقلاب که ارزش ها و آرمان هاست بایدصیانت کند و این چیزی نیست که برادران سپاه خود اجتهادکرده باشند بلکه اجتهاد امام راحل و امام خامنه ای است برخورد با بی حجابی و بدحجابی و جمع کردن بشقاب های ماهواره هم حاصل اجتهاد گشت ارشادو نیروی انتظامی نیست بلکه استنباط فقها از دین است که برادران گشت ارشاد و نیروی انتظامی به آن عمل میکنند و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این چه حرفیه که شما میزنید؟!! جناب دکتر روحانی حقوق دان هستند نه تاریخ دان!!!
  • محسن ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این گونه اظهارات خلاف قانون اساسی میباشد مگر نباید رئیس جمهور مجریه قانون اساسی باشد قانون اساسی ما چه میگوید اجرای احکام اسلام,از رییس جمهوری حقوقدان بعید است/ مجلسی ها هم خوابند اون از اظهارات یونسی که ... شد اینم از این که...صحبت میکنند
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب آقای روحانی!!! کسی نگفته نیروی انتظامی اجتهاد کند. زحمت این کار را فقهای ما کشیده اند و موازین شرع را بیان کرده اند وظیفه شما این است که با مصادیق منکر که مجتهدان تبیین کرده اند برخورد کنید. دقیقا مشابه این کار در حوزه های دیگر قانونی در حال اجرا است مثل بحث پول شویی. کسی به پلیس نگفته خودت برو قانون مبارزه با فساد بنویس بلکه مقنن مصادیق را روشن کرده بعد به نیروی انتظامی گفته برو برخورد کن لطفا با این جملات ظاهر الصلاح از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    رهبر معظم انقلاب فرموند دولت از حاشیه سازی پرهیز کند. منظورشون چی بود و با کی بود؟
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرفا خیلی بی معنی ه وقتی مردم مشکلات اقتصادی دارند. اینا حرفا برای پرت کردن موقتی هواس مردم
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت. از آقای حقوقدان هم تقاضا می شود پاسخ دهند
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    الله اکبر امان از قدرت
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من از محضر جناب آقای روحانی یک سوال داشتم آیا شما رئیس جمهور یک دولت لائیک هستید یا دولت اسلامی؟!
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تبسم
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    همه این حرفها برای رد گم کردن است تا قصه مذاکرات را جوری تموم کنه که مردم نفهمند چی شد در ضمن نظر شهید مطهری در مورد حجاب یا هر چیز دیگر مربوط به خود ایشان و در حوزه های علم و دانش نقد و بررسی می شود ( اگرچه قریب به اتفاق آنها مورد نظر همه علمااست ) وربطی به رییس جمهور ندارد که استفاده ابزاری از انها خصوصا در مورد حجاب و علی الخصوص در نزدیکی انتخابات می کند
  • سپهرساتوربه دست دربه دربه دنبال خاتمی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این انقلاب مفت و مجانی به دست نیامده که اجازه دهیم راحت و با طیب خاطر منحرفش کنیم نرم افزار انقلاب را استحاله کنیم و سکولاریسم را تئوریزه کنیم و به جای آرمان ها و ارزش های انقلاب ... کنیم هیهات من الذله
  • عبدالله ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مرد مومن مگه نیروی انتظامی تا حالا گفته یا کسی از نیروی انتظامی خواسته که اجتهاد کنه؟ او مجری است و مانند هر مجری دیگری اول تشخیص میده که تخلف شده بعد اجرا میکنه. لطفا این مطلب رو سایت محترم جهان نیوز برای همه تبیین کنه ( بنده در همین حد میتونم اما شما وظیفه تون سنگین تره چون ابزار ارتباطی دارید) که اجتهاد برای تشخیص حکم شرعی کار مجتهده و اجتهاد برای تنظیم قانون هم کار مقنن است اما مجری قانون باید در تشخیص مصادیق ( و به اصطلاح ، تشخیص موضوعات خارجی و تطبیق قانون بر مورد خودش) مجتهد یعنی متخصص باشه. دو پهلو حرف زدن و متهم کردن بی دلیل هنر نیست. نمیدونم چرا روحانی به نیروی انتظامی بند می کنه.
  • مهدی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من نمیدانم هلهله و کف وسوت یک عده ادم سکولار و لاییک غرب زده ارزش اینو داره که یک شخص روحانی که لباس پیغمبر (ص) را به تن داره اخرت خودش را ؟
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    فکر کنم اول باید به قوه مجریه گفت که به جای حرف و نظریه پردازی و تعیین تکلیف برای قوای دیگر و نظام و مراجع و حوزه های علمیه به کار اجرایی خودتان بپردازید...
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    کلکم راع و کلکم مسئول این فرمایش حضرت علی هست. مشرق فکر نکن می توانی افکار لائیک منشانه و فروخفته ات را...
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حرف های روحانی منطقی و درست هست اما افراطی ها نمیخواهند بشنوند.زنده باد روحانی که حرف دل مرد را میزند
  • احقرالعباد ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای روحانی!شما بدین اون کسی متن سخرانیاتون رو مینویسه بندازن زندان،متدینین از سخنرانی های شما در عذابند،،... بسه دیگه،اجتهاد؟!!! آقای روحانی در نماز جمعه باید امام جمعه به اسلحه تکیه کند،میدانید چرا؟یعنی ما هر لحظه برای دفاع از اسلام آماده ایم، ...،آقای رو حانی شما دکترای حقوق دارید ولی نمی دانید که یکی از قوانین اساسی نظام جمهوری اسلامی تحصیل رایگان برای همه است؟ آقای رو حانی منظورتان از اینکه لازم نیست کلاس خدا شناسی بگذاریم چیست؟یعنی درس دین و زندگی ...
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    میشود لطف کنید نظرات ساتور به دستها را منعکس نکنید . از تمامی ساتور به دستها دعوت می گردد با ساتور خود به دنبال امریکا و اسراییل و مخالفان خارجی باشند . ا
  • سید حسین ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اتفاقا همه و همه در کوچکترین تصمیم ها اجتهاد میکنند. برخی با لفاظی میخواهد پلیس و قوه ی قهریه را دست بسته و بدون اثر کند. سوال اینست که چگونه یک مامور قانون، تخلف از قانون را احراز کند؟؟! با این....، همواره پلیس باید در تمامی ماموریت هایش هیچ کاری نکند چون به محض دستگیری قاتل هم ممکن است متهم شود که تو چرا اجتهاد کردی که فلانی قاتل است! اصلا تو معنی قتل را میدانی؟ تو اصلا عقل داری؟!؟.... مقصود از دست بسته بودن و احتیاط صد چندان نیروهای انتظامی و قهریه در قبال هر گونه خلافی چیست؟؟؟ این یک نمونه ی هرج مرج خاص در دنیاست و هیچ جایی در دنیا اینقدر پلیس و نیروهای انتظامی بی حمایت و ترسو بار نمی آیند و فکر میکنم هدفی خاص..... ضمنا وقتی هم که به علت ناکارآمدی سیستماتیک این نیروها بسیج به میدان آید، تازه آقایان میگویند به توچه!!! نه به .کدخدا که پلیس در دیارشان حق گرفتن جان معترضین معمولی را به بهانه های واهی دارد و نه به جمهوری اسلامی ایران که منافقین و براندازان نیروهای انتظامی را لخت میکنند و از آنها فیلم میگیرند و تازه باید عذر خواهی هم بکنند... وا مصیبتا از این تضعیف سیستماتیک قوه قهریه‌ی! کشور در برابر فتنه گران.... از شما خواهشمندم که فیلتر نکنید و منتشر کنید
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای رئیس جمهور چرا مغلطه می کنید، چه کسی گفته نیروی انتظامی قوه قهریه نظام است؟؟؟!!! وظیفه نیروی انتظامی برپایی نظم و قانون در اجتماع بر اساس حفظ کرامت، حقوق انسانی و اخلاق است و فقط در صورتی که شخص یا گروهی به مقابله با قوانین اسلام و تجاوز به حقوق مردم در جامعه مبادرت کنند نیروی انتظامی برای حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم از موضع زور وارد می شود. آیا در اسلام شما آقای روحانی اینها وجود ندارد؟؟!! واقعا غیر از تأسف برای اظهارات غلط شما چیز دیگری نی شود گفت، از خداوند بزرگ خواستارم ....
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ضمنا آقای روحانی حرفهای شما این شائبه را بوجود می آورد که شما در حال انحراف افکار عمومی به مسائل فرعی هستید تا مباحث چالشی مثل فکت شیت و بیانیه لوزان به حاشیه رانده شود...
  • حسن ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق جدیدا زیاد حرف میزنی...حوصلمونو سربردی!
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دوست ناشناس بالا که از رییس جمهور سوال فرمودن میشه لائیک رو معنی کنید . شما لایک رو با لائیک اشتباهی گرفتین دوست من چند سالته ...
  • سید حسین ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بازم ممنون که پس از سانسور لطف کردید و منتشر کردید. موندم چطور به راحتی به امام خامنه ای توهین میکنند لکن ما حق نداریم انتقاد از رئیس جمهور بکنیم در حالی که در زمان رئیس جمهور سابق بزرگترین تیترهای توهین آمیز مستقیم علیه رئیس جمهور زده میشد اما الان در سایت همه نمیشود انتقاد نمود. ولی در هر حال ممنون
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مظاهر بد حجابی وقتی تعریف دقیق بد خجابی وجود ندارد یعنی چی؟ امر به معروف و نهی ز منکر با تفنگ و دستبند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    احسنت درود بر شما .
  • امین ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    زورش به قالیباف نرسید از اول سال هی گیر داده به ناجا.مسوولین ناجا هم که صداشون در نمیاد فقط زورشان میرسه به پرسنل خودشون.دم سپاه گرم که نمیخوره هیچ کس پاش رو از گلیمش درازتر کنه
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    فعلا که قالیباف با وزرای دولت میپره و جناب علامه سید حسن خمینی هم از ایشون تمجید میکنن.
  • محمدرضا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    "نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و اجتهاد کن اینگونه نمی‌شود، اسلام و تقویت نظام بر این است که هر کس کار خود را انجام دهد اما ما کار خود را انجام نمی‌دهیم و می‌خواهیم کس دیگری بیاید انجام دهد و آن وقت نیز خودمان می‌رویم کار دیگران را انجام می‌دهیم" با توجه به این سخنان ذکر چند نکته ضروری مینماید: 1-اولین سوال از رئیس جمهور محترم این است که بر چه اساسی و بر طبق کدام اصل از قانون اساسی ایشان به نیروی انتظامی لقب "قوه قهریه نظام" را داده اند؟ آیا وظیفه نیروی انتظامی جز ایجاد آرامش روانی و اجتماعی چیز دیگری است؟ 2-پس از بیانات ایشان در جمع پرسنل نیروی انتظامی مبنی بر اینکه"وظیفه نیروی انتظامی اجرای اسلام نیست" 2 تن از مراجع بزرگ (حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی)صریحا و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله العالی)تلویحا به این بیانات واکنش نشان دادند. سوال اینجاست که آیا اعتراض این بزرگواران برای پی بردن به اشتباهتان کافی نبود که باز هم تکرار کردید؟ 3-و در نهایت فرموده اید" ما کار خود را انجام نمی‌دهیم و می‌خواهیم کس دیگری بیاید انجام دهد و آن وقت نیز خودمان می‌رویم کار دیگران را انجام می‌دهیم" آیا خود به این سخنتان عمل نموده اید؟آیا تمامی وظایفتان را در همه زمینه های اقتصادی فرهنگی سیاسی و... به انجام رسانده اید؟آیا مسئله باز کردن سفارت آمریکا و رابطه با آمریکا در حیطه وظایف شما تعریف شده؟.... و السلام علی عباد الله الصالحین
  • محمد ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    دقیقا احسنت به کجای فرمایشات آقای روحانی؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خواستم چیزی بنویسم، دیدم از هر نظر فرمایشات ایشان نقد و بررسی شده است و انصافا هم نقدها دلسوزانه است. اما یک سئوال از عزیزانی که نظر داده اند: به نظر شما تره ای هم برای نظرات ما خرد می شود؟
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    من اصلا به متن و محتوای سخنرانی های ایشان کار ندارم!اما لحن و منش ایشان بسیار پرخاشگرانه وعصبی است!!دائم در پی طعنه زدن وبرخورد قهری است!که در اصطلاح عامه رو کم کنی معروفه!!یعنی در طی دوسال عمر دولت یازدهم ملت در هر سخنرانی رییس جمهور منتظر یک دعوا و منازعه و بد اخمی هستند!!!این نیست مکارم اخلاقی جناب روحانی!!!
  • مهدی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    هدف از گیر دادن به ناجا توسط رییس جمهور محترم تعطیل کردن گشت ارشاده که درحیطه کاری ایشان نیست .جناب روحانی ایا امر به معروف و نهی از منکر از واجبات اسلام نیست که شما به خاطر یک عده بدحجاب و سکولار به مجریان ان حمله میکنید؟به خاطر این چند صباح ریاست اخرت خود را به باد ندهید
  • صابر22 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این وسط معلم دوباره فراموش شد وضع بد معیشتی معلمین اگه سروسامان بپذیره خیلی چیز ها درست می شود
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    نروژی از اسلو چه خبر ؟
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به به رئیس جمهور حقوقدان می گوید آموزش و پرورش به صورت غیردولتی اداره شود!!! در قانون اساسی آموزش و پرورش باید رایگان باشد و این یعنی دولت از یک مسئولیت دیگرش شانه خالی می کند! تدبییر امییییید
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقا چیه روحانی انقدر حرف می زند؟ حوصله آدم سر میره
  • سید علی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای روحانی شما مجری قانون هستید یا قانونگذار ؟ چرا مغلطه می کنید کی گفته نیروی انتظامی اجتهاد کند ؟ شما هم مثل نیروی انتظامی یک مجری قانون هستید .اگر قانون ایراد دارد لایحه بدهید مجلس ودنبال اصلاح باشید نه خودتان هیمنطوری حرف میزنید وتوقع دارید همه بگویند به به
  • خلیل ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب روحانی من یک سرهنگ هستم. طوری صحبت میکنید که انگار در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی نمیکنید یااینکه از متن جامعه دور شدید شایدهم اسلامیت را از جمهوریت جدا می پندارید.بایستی شفافسازی کنید نه اینکه مغلطه و سفسطه بورزید.مردم آگاه عالم به مساءل ودربسیاری موارد تحلیل گرهای بسیار حاذقی هستند.مگر جز این است که چنین صحبت هایی فقط ریشه در حمایت از قشرخاصی با عقایدسکولار می باشد؟مردم می فهمند برخی (جوانان و خانمها)مخالف امربه معروف و نهی از منکر هستندوخاصه طرفدار آزادیهای غربی هستند .تبریک میگویم خوشحالشان کردید. ولی در طرف مقابل خانواده های شهداء جانبازان و مردم مومن و متعهد طرفدار دین و اصول و فروع چه خواهد شد. مگر رءیس جمهور ملت ایران نیستید؟ ناجا فقط کافیست یک شب دست از حراست و حفاظت بکشد شمای حقوقدان پیش بینی کنید چه خواهد شد. جان و مال و ناموسها چه برسرشان خواهد آمد.ضمنا تکلیف بدحجابها و بی حجابهاییکه موجب فساد و فحشا شده و هرروز بیشتر جامعه را بسوی انحطاط اخلاقی سوق میدهند چه خواهد شد.جوانان متعهد جامعه چگونه حفظ وحراست خواهندشد.تکلیف جانفشانیهای مامورین وظیفه شناس چه خواهدشد؟ روحیه سلحشوران توانمند ناجارا که فقط از شریعت و ولایت دستور میگیرند را باچنین صحبت های مغرضانه و بی اساس و غیر علمی تضعیف نکنید.عملکرد این پاسبانان حریم امن جامعه را نادیده نگیریدبه یاد آرید وقفوهم انهم مسوولون را .خوشایند قشرخاص باعث اتلاف حیثیت منصبی و شخصیتان نگردد. اینجا ایران است و اسلام ،اینجا مقاومت و مقابله با هنجارشکنان سرمشق عمل می باشد و بس اینجا فقط ولایت دستور می دهد وبس....... من یک سرهنگ هستم.......
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    درود بر روحانی
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    من هم دانشجو هستم و با شما کاملا موافق
  • احمد ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این هم برای گذشت از یک دوره 100روزه دولته هر100روزباید یه سوژه رابیندازند تامردم دردهای اقتصادی رافراموش کنن این بهترین راهکار آقای رئیس جمهوره
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    نارحت نباشید در علم روز به این جور صحبت ها میگن ماستمالیزاسیون! جناب رئیس جمهور قبلا صحبتی کرده بوده حالا برای ماله کشی یک شوخی هم با علم منطق کرد...
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    کسی که یک اشتباه می کند فقط یک اشتباه کرده است اما اگر ان اشتباه را هزار بار توجیه کند هزار و یک اشتباه کرده است. اقای روحانی صادقانه از مراجع و مردم عذر خواهي كن اين توجيهات سبك بيشتر به شما اسيب ميزند مردم هم هوشيارند به نظراتي كه دوستان در همين صفحه داده اند نگاهی بیندازید
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    آقای تازه مسلمان : این گشت ارشاد که شما میفرمایید از اول انقلاب به شکل های مختلف بوده چرا جواب نداده؟ چرا به قول شما بی حجابی و بدحجابی در جامعه وجود داره ؟ کی گفته نیروی انتظامی و نظامی مسئول حجاب در جامعه است جز مغز معیوب یه عده مثل شما!!!! مگر با زور میشه کسی رو وادار به پذیرش عقیده ای کرد؟ همین نظریات چرند امثال شما جامعه رو به این روز انداخته ، کار فرهنگی نکردید که حجاب توسط افراد قابل پذیرش باشه، وظیفه سپاه و نیروی انتظامی حفظ کیان انقلاب و جذب حداکثریه دفع حداکثری!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    اولا قهوه قهریه مبارزه با اوباش و متجاوزین و اراذل رو باید در دستور کار قرار بده نه یه عده که به واسطه عقیده و یا عدم پایبندی به اصول به حجاب اعتقادی ندارن! دوم مگه فقط مسلمان در این مملکت زندگی میکنه که حجاب برای همه اجباری باشه! سوم حرف رئیس جمهور کاملا درسته مصداق بی حجابی از نظر شما چیه ؟ ممکنه یه پوشش از نظر شما بدحجابی ولی از نظر یه عده دیگه اصلا بدحجابی نباشه! سوم آمر به معروفی که خود صلاحیتش ( در امر حجاب ) در شک و تردیده چگونه میخواد مجری امر به معروف باشه؟ چهارم: کار فرهنگی از نظر شما اینقدر بی ارزشه که همه جا باید از قوه قهریه استفاده کرد؟ پنجم: آیا این قوه قهریه که در هر زمانی به شکل متفاوتی بوده تاکنون باعث کم شدن بدحجابی شده؟ ششم: به چه علت باید با رفتارهای نسنجیده و دور از عقل باعث بدگمانی و دور شدن مردم از آرمانهای انقلاب بشیم؟
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    به نظر شما امر به معروف و نهی از منکر برای شخص یا ارگانی که صلاحیتش در امر به معروف محل تردیده چگونه خواهد بود؟ آیا مبارزه با انحطاط اخلاقی فقط با قهوه قهریه بوده و هیچ ارگان دیگری مثل آموزش و پرورش و صدا وسیما نقشی در آموزش صحیح و فرهنگ سازی در جامعه ندارن؟ آیا همه مشکلات اعم از بدحجابی و بی حجابی با زور و قوه قهریه قابل حل است؟ اگر اینچنین بوده از اول انقلاب به انحا مختلف همچین ارگانهایی وجود داشته آیا مسئله بدحجابی و بی حجابی حل شده؟
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    آقای روحانی شما فقط مجری هستی. چقدر نظریه پردازی می کنی؟!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    عجب اسم باحالی داری کیف کردم!
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    دنبال نوچه های امریکا و اسراییل بودن هم بسیار با ارزش است.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    جمع کنید بساط دست و جیغ و هوراتون رو
  • 1طه ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررق! نوشته های صفحاتت روپررنگ کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس