کد خبر 411799
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

اعضای تشکل های موتلفه، پایداری و ایثارگران از جزییات نشست های سه جانبه خود در راستای ایجاد همگرایی و وحدت می گویند.

به گزارش مشرق، برگزاری نشست‌های سه جانبه میان اعضای جبهه پایداری، حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران و همچنین برخی دیگر از جلسات اصولگرایان در هفته گذشته یکی از فعالیت های اصولگرایان برای ایجاد همگرایی بیش تر بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است. در این رابطه اعضای این سه تشکل سیاسی به تشریح اقدامات و برنامه‌های تشکل های خود پرداخته‌اند.

حسینیان:نشست جامعه اصولگرایی در سه ماه مانده به انتخابات برگزار می شود/ رفع اختلافات سلیقه ای رهبران جریان اصولگرایی

روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به نشست های مشترک و سه جانبه جبهه پایداری، حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران در چند ماه اخیر، گفت: قطعا برگزاری این نشست ها زمینه را برای وحدت میان گروه های اصولگرایی برای حضوری قوی و پررنگ در انتخابات آتی مجلس فراهم می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر شرایط تفاهم و وحدت میان بخشی از اعظمی از جریان اصولگرایی با گروه هایی مانند جبهه پایداری، گفت: خوشبختانه در چند وقت اخیر نشست ها و جلساتی میان بزرگان جریان اصولگرایی برگزار شده که این اقدامات زمینه وحدت را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نشست های جریان ها و طیف های مختلف اصولگرایی تنها معطوف به جلسات سه جانبه جبهه پایداری، حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران نمی شود، بلکه در چند وقت اخیر هر یک از گروه ها در قالب نشست های چند جانبه اهداف و موضوعات را بررسی کرده اند و طی برنامه ریزی صورت گرفته در آینده ای نزدیک یک نشست جامع و فراگیر با حضور تمام طیف ها و گروه های جریان اصولگرایی برگزار می شود.

حسینیان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سه ماه پایانی تا برگزاری انتخابات مجلس، نشست جامعه اصولگرایی با حضور تمام جریان ها برگزار می شود تا ساختار و مکانیزم حضور اصولگرایان در انتخابات تعیین شود.

وی ادامه داد: قطعا در هر دوره شرایط مختلف است به طوری که در انتخابات گذشته تنها اصولگرایان در عرصه حضور داشتند، اما در شرایط کنونی اصولگرایان باید در انتخابات با اصلاح طلبان رقابت کنند از این رو در این شرایط ، استراتژی اصولگرایان باید تنها وحدت باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره اختلافات مطروحه میان لیدرها و رهبران جریان اصولگرایی، گفت: خوشبختانه این اختلافات اصولی و مبنایی نبوده و تنها آقایان در برخی امور اختلاف سلیقه داشتند، که به طور حتم این موضوعات نیز رفع می شود.

 

نادران: رهبران اصولگرایی برای انتخابات مجلس به تفاهم رسیده اند/ اصولگرایان برای حضوری پررنگ اماده می شوند

الیاس نادران عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه در چند ماه اخیر، گفت: قطعا برگزاری این نشست های نقش موثری در ایجاد وحدت میان اصولگرایان دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این جلسات نخست به صورت دو جانب میان این سه تشکل برگزار می شد، که بعد از مدتی که توافقات دو جانبه درباره موضوعات صورت گرفت، این نشست ها به صورت سه جانبه برگزار شد و خوشبختانه تفاهمات خوبی در حوزه هیأت داوری و ساز و کارهای مختلف در حوزه انتخابات آتی مجلس انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه در نشست های اخیر با حضور جریان ها و تشکل های مختلف اصولگرایی موضوعات خوبی رسیدگی و  برخی از موانع و اختلافات حل و فصل شده  و ان شا الله در آینده ای نزدیک برخی دیگر از این موضوعات نیز تعیین و تکلیف می شود.

نادران گفت: از طرف دیگر دوستان همزمان با برگزاری این نشست های سه جانبه، با دیگر تشکل ها و جریان های اصولگرایی در حال گفتمان و بحث هستند و من فکر می کنم که این مباحث و جلسات در آینده ای تزدیک منجر به یک تفاهم عمومی و جامع میان اصولگرایان برای حضور قدرتمند در انتخابات پیش روی می شود.

وی با اشاره جلسات برگزار شده میان جریان اصولگرایی در چند ماه اخیر، افزود: خوشبختانه در این مدت چندین جلسه برگزار شده و خوشبختانه در امور مربوطه به تفاهم رسیده اند و پیام های مثبتی از این مجموعه مباحث به گوش می رسد.

 

مصری:اصولگرایان در جلسات همگرایی به دنبال سهم خواهی نیستند/ رهبران جریان اصولگرایی بسیار به هم نزدیک شده اند

عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون موتلفه مجلس با اشاره به نشست های سه جانبه حزب موتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران، گفت: در چند وقت اخیر خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی برخی افراد برای تحقق وحدت اصولگرایان صورت گرفته است، از طرف دیگر قاعدتا همیشه سیلقه های مختلف در جریان های سیاسی موجب فاصله گرفتن جریان ها از تشکل اصلی شده و این موضوع زمینه تبدیل شدن این سلیقه ها به گروه ها و احزاب سیاسی می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مسئله همواره با چالش ها و تهدیدهایی روبه رو بوده به طوری که بعضی اوقات این فاصله ها و اختلافات که بر اثر برخی تفاوت سیلقه های جزئی رخ می دهد، آرام ارام موجب اختلافات شدیدتر و دور شدن گروه ها و جریان ها هم سو می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان همدلی و همزبانی، این زمینه برای نزدیک شدن و متحد شدن گروه ها و جریان های سیاسی اصولگرا فراهم است، از طرف دیگر احزاب و گروه های مختلف اصولگرا از آغاز انقلاب اسلامی بارها نشان دادند که همواره بر اصول اصلی و آرمانی خود پایبند هستند.

مصری افزود:  قطعا اقدام اخیر حزب موتلفه اسلامی برای افزایش تعامل با گروه های دیگر اصولگرا و برگزاری جلسات مربوط بسیار مثبت و مطلوب است، تا مشترکات شناسایی و موضوعات اختلافی رسیدگی و با استفاده از تجارب گذشته به ویژه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این مسائل رفع شود، که خوشبختانه این موضوع با برگزاری جلساتی با جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری انجام شد.

وی افزود: قطعا باید برگزاری نشست سه جانبه موتلفه، پایداری و ایثارگران را به فال نیک گرفته و به نظر من در اینده ای نزدیک دایره این جلسات گسترده تر و تمام جریان های اصولگرایی در این نشست ها شرکت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته در این گفت وگوها و جلسات دو موضوع وزن کشی و سهم خواهی آفت و مشکل است، از این رو همه باید بدانند که برگزاری این نشست ها برای سهم خواهی نیست، از طرف دیگر این موضوع قابل توجه است که اقدامات صورت گرفته برای همگرایی و وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس نیست، بلکه این موضوع برای پیش برد اهداف انقلاب اسلامی صورت میگیرد.

وی افزود: ورود به انتخابات بر عهده جامعتین است به این صورت که گروه ها و جریان های اصولگرا نظرات و موضوعات خود را به جامعتین می دهند و آن ها در این رابطه تصمیم گیری کرده و در انتخابات ورود می کنند، اما موضوع همگرایی و وحدت اصولگرایان مسئله ای نیست که بتواند در قالب تشکلی در انتخابات ورود کند.

رئیس فراکسیون موتلفه مجلس، ادامه داد: تا آنجایی که من مطلع هستم خوشبختانه یک نزدیکی میان جریان اصولگرایی ایجاد شده، به طوری که نتایج آخرین جلسات بسیار امیدوارکننده است.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    این حرف درستی نیست که "در انتخابات گذشته تنها اصولگرایان در عرصه حضور داشتند" پس اصلاح طلبان مجلس از کجا سبز شده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس