کد خبر 41179
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳

تاريخ‌شفاهي جنگ به روايت سرداران «محسن رضايي، غلامعلي رشيد و مرتضي قرباني» و خاطرات آن‌ها از آن سال‌ها، به همت مرکز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، در حال تدوين‌اند و جلد اول خاطرات هر يک از اين فرماندهان، در سال جاري منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايبنا، تاريخ‌شفاهي جنگ به روايت سرداران «محسن رضايي، غلامعلي رشيد و مرتضي قرباني» و خاطرات آن‌ها از آن سال‌ها، به همت مرکز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، در حال تدوين‌اند و جلد اول خاطرات هر يک از اين فرماندهان، در سال جاري منتشر خواهد شد.

 خاطرات اين فرماندهان عالي رتبه جنگ از آغاز انقلاب اسلامي، استقرار جمهوري اسلامي ايران و تشکيل سپاه پاسداران آغاز مي‌شوند و با پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران به اتمام مي‌رسند.

سردار «غلامعلي رشيد»،‌ سمت‌هايي همچون مسووليت اطلاعات و عمليات سپاه دزفول، جانشيني ستاد عمليات جنوب، فرماندهي قرارگاه فتح در عمليات بيت‌المقدس و معاونت عمليات سپاه پاسداران در طول دفاع‌مقدس را برعهده داشته است و خاطرات اين فرمانده جنگ، به همت محمد دروديان در دست تدوين قرار دارد.

حسين اردستاني، رييس مرکز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس نيز مشغول گردآوري، ثبت و نگارش خاطرات «محسن رضايي»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران است.

همچنين امير رزاق‌ زاده، يکي از محققان و نويسندگان اين مرکز، در حال ضبط، تنظيم و تدوين خاطرات سردار «مرتضي قرباني»، فرمانده لشکر 25 کربلا در سال‌هاي دفاع‌مقدس است.

مجموعه خاطرات هر يک از اين فرماندهان جنگ، در قالب 3 تا 4 مجلد تدوين و منتشر خواهند شد و جلد اول خاطرات هر يک از اين فرماندهان در سال 90 به چاپ خواهد رسيد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس