کد خبر 411507
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

وزیر خارجه ایران عنوان کرد: ضرورت رعایت مصالح ملی هم طلب می‌کند که آب را به آسیاب جنگ طلبان خارجی که از جبهه نرفتن بنده تا توقیف یک کشتی متخلف تا دستگیری یک یا چند فرد را بهانه‌ای برای ادامه تنش و بحران قرار داده‌اند، نریزیم.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس بازنگری پیمان عدم اشاعه هسته‌ای (NPT) در نیویورک به سر می‌برد در صفحه شبکه اجتماعی‌اش گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کرد.

متن کامل گزارش ظریف به شرح زیر است:

« سلام دوستان
روز جهانی کارگر بر همه زحمتکشان این مرز و بوم گرامی باد.
میلاد حضرت علی علیه السلام و روز پدر نیز پیشاپیش مبارک.
بعد از ظهر جمعه همه هموطنان عزیز هم بخیر

دنیای عجیبی است. گروهی جنگ طلب در این سوی دنیا تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند، تا از هرگونه توافق احتمالی جلوگیری کنند. از هر بهانه‌ای برای سیاه نمایی ایران و ایرانی به منظور افروختن آتش استفاده می‌کنند.

در چند روز گذشته، علاوه بر مذاکرات و ملاقات‌های سخت و طولانی، دو مصاحبه دشوار و چالشی با دو تن از معروفترین خبرنگاران آمریکایی داشتم. یکی به مدت 70 دقیقه و دیگری نزدیک به دو ساعت.

به دلیل فضا سازی صورت گرفته در داخل مجبورم با کمال تواضع عرض کنم که مخالفان ایران و ایرانی در خارج از کشور از تأثیرگذاری این دو مصاحبه در خدشه دار کردن فضای ساخته شده از ایران عصبانی شدند و چندین مقاله نوشتند.

یک سایت تندرو در تیتر خود نوشت: رئیس دیپلماسی ایرانی نیویورک را خیره کرد (Iran's top diplomat dazzled New York City)

یک سایت صهیونیستی هم در تیتر خود با عصبانیت نوشت: چرا (حرف‌های) ظریف اینقدر گیرا به نظر می‌آید؟(why does he seem so inviting)

شاید ده‌ها مقاله در روزنامه‌ها و مجلات معروف چون نیویورک تایمز و واشنگتن پست و نیویورکر و .. درباره همین دو مصاحبه مطلب نوشتند. تا جاییکه سناتور تندرو آمریکایی آن قدر عصبانی شد که عدم حضور بنده در جبهه را دستمایه حمله به من کرد.

از سوی دیگر، برای فضاسازی داخلی، یک سایت مصری مخالفت صریح و یک کلمه‌ای (نه) من در پاسخ به سوال مربوط به گفت‌وگوی با رژیم صهیونیستی را به دروغ به معنای آمادگی ایران برای مذاکره با اسرائیل معرفی کرد و تعدادی هم در داخل به آن پرداختند.

عجیب تر از همه، گروهی از هموطنان در داخل و خارج پاسخ مشخص، دقیق و ضروری بنده به سؤال در مورد یک خبرنگار - که وضعیت او این روزها بهانه چندین اصلاحیه در سنای آمریکا برای مقابله با توافق هسته‌ای شده است- را دستمایه مقالات طولانی در این زمینه کرده و برخی دوستان نیز بدون شنیدن پرسش و پاسخ، بنده را مورد مرحمت و لطف قرار داده‌اند!

دوستان عزیز، دیدگاه‌های حقیر فدوی - اگر ارزش و اهمیتی داشته باشد - در مورد مسائل مختلف خارجی و داخلی مشخص است و برخلاف برخی دوستان که مواضع و دیدگاه‌هایشان در طول سه دهه گذشته چرخش‌های 180 درجه‌ای داشته است، قدمت سی و چند ساله ساله دارد.

همواره به آزادی و نقد احترام گذاشته و از انتقاد نسبت به اندیشه‌ها، گفته‌ها و عملکرد خود از کلاس درس تا صحنه سیاست خارجی استقبال کرده‌ام. ولی همواره عرض کرده‌ام که نقد در یک جامعه سالم باید دو ضابطه داشته باشد: انصاف و رعایت مصالح ملی.

پیش نیاز قضاوت منصفانه اطلاع صحیح است. لااقل یک بار قبل از قلم فرسایی عرایضی را که به نقد می‌کشید، بشنوید.

ضرورت رعایت مصالح ملی هم طلب می‌کند که آب را به آسیاب جنگ طلبان خارجی که از جبهه نرفتن بنده تا توقیف یک کشتی متخلف تا دستگیری یک یا چند فرد را بهانه‌ای برای ادامه تنش و بحران قرار داده‌اند، نریزیم.

از صراحت و تصدیع پوزش می‌خواهم هیچگاه نخواسته‌ام حرف‌های من کسی را از هر جناح و دیدگاهی در کشور آزرده کند. همواره تنها مقصود من دفاع از منافع ایران و ایرانی بوده است و انشاءالله در آینده نیز چنین خواهد بود.

شاد و سربلند باشید.»


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/496613/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%A8%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1 © www.tabnak.ir

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/496613/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%A8%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1 © www.tabnak.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مانی ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    از دولت تدبیر و امید انتظار دارم فیسبوک رو رفع فیلتر کنن این دولت مخصوصا جوانان اینده این کشوره
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    بخند تا بخندیم ماشاالله...
  • پرویز ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    خسته نباشی سردار شما کار خودتو ادامه بده ملت دعاگوی شماست .خسته نباشی دلاور عرصه سیاست
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPT NPTNPT NPT NPT NPT NPT NPTNPT NPT NPT NPT NPT NPTNPT NPT NPT NPT NPT NPTدیدی خودش هم اشتباه گفت خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    خودت دعا کنی کافیه از دعای ملت مایه نگذار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس