کد خبر 411203
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

آصفری اظهارات توهین‌آمیز تام کاتن درباره ظریف را در راستای خوش خدمتی به اسرائیل خواند و گفت:‌ سیاستمداران آمریکایی یک بار کنار خانواده قربانیان هواپیمای مسافربری ایران که در خلیج فارس ساقط شد بنشینند و حرف‌هایشان را گوش دهند.

به گزارش مشرق، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز «تام کاتن» سناتور تندروی آمریکایی علیه محمدجواد ظریف گفت: ۳۵ سال است که جمهوری اسلامی ایران شاهد جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها در کشور خود و کشورهای منطقه است.

وی به بخشی از این جنایت‌ها و خیانت‌ها اشاره کرد و افزود: حمایت از رژیم پهلوی برای به غارت بردن اموال ملت ایران و مصادره پول‌ها و اجناس ایرانی خارج از مرز و بوم ایران و همچنین حمایت از رژیم بعث عراق که بیش از ۲۳۰ هزار ایرانی را به شهادت رساند بخشی از این جنایت‌های آمریکایی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بخش دیگری از جنایت‌های آمریکایی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از گروه‌های تروریستی، برنامه‌ریزی برای کودتای نوژه و سرنگونی هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ سرنشین زن و مرد و کودک بخش دیگری از این جنایت‌هاست که اگر هر کدام از اینها را بخواهیم جداگانه در نظر بگیریم پرونده‌ای سیاه و قطور علیه آمریکایی‌ها جمع‌آوری خواهد شد، ضمن اینکه تحریم‌ها و فشارها و تهدیدهای فراوانی همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آنها علیه کشورمان اجرا شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است یک بار هم که شده سیاستمداران آمریکایی مانند تام کاتن در کنار فرزند، پدر و مادر فردی که در هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس ساقط شده بنشینند و حرف‌های آنان را گوش دهند تا بفهمند چه دولتی جنایتکار است.

آصفری گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه اقدامی علیه آمریکایی‌ها انجام نداده، زیرا ما اعتقاد داریم که نبایستی برای رویارویی با دیگران مردم را هدف قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با مردم آمریکا مشکل ندارد، گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها برای پیاده کردن سیاست‌های زورگویانه خود مردم ایران را مورد هدف قرار داده و فشارها و تحریم‌های مختلف را بر کشورمان اعمال کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: موضع‌گیری‌های مسئولان و سیاستمداران آمریکایی علیه کشورمان نشان از رویکرد خصومت‌طلبی، استکبارستیزی و روحیه جنگی آنهاست که بایستی ظریف و دستگاه سیاست خارجی کشورمان پاسخ محکمی را به طرف مقابل بدهد و جنایات آنها را گوشزد کند.

آصفری افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران تاکنون درباره جنایات آمریکایی‌ها سکوت کرده تنها به این دلیل است که منتظر رأی و نظر دادگاه‌ها و مجامع بین‌المللی در خصوص اقدامات خصومت‌زای آنها علیه تهران است.

آصفری در پایان تصریح کرد: این موضع‌گیری سناتور آمریکایی به دلیل خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در میز مذاکرات هسته‌ای است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    حالا این بابا چی به ظریف گفته؟
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    دکتر ظریف به عنوان نمایندهء یک ملت با 6 کشور مشغول مداکره ودرواقع مشغول جنگه اگر ما نگاه ملی هم داشته باشیم باید از ظریف حمایت کنیم
  • ناشناس ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    حالا باید چکار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس