کد خبر 407223
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: عربستان تلاش می‌کند با توجه به ناکامی حمله نظامی به یمن بتواند انصارالله و گروه‌های انقلابی را پای میز مذاکره بیاورد و از آنها امتیاز بگیرد، درحالی که این روش اشتباهی است.

به گزارش مشرق، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم اقدامات دیپلماتیکی برای ممانعت از ادامه حمله نظامی عربستان به یمن، گفت: ما در قرن گفت‌وگو و مذاکره قرار داریم و جنگ به سود هیچ کشوری نیست، بلکه به نفع کشورهایی است که مسائل اقتصادی خود را با فروش سلاح حل می‌کنند.

وی افزود: البته در این میان برخی کشورها بنا به دلایلی مشخص به جنگ و آشوب و خونریزی در دنیا علاقمند هستند، اما جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد راهگشای مسائل کشورها گفت‌وگو، مذاکره و رابطه است و برای دستیابی به این امر نیز تلاش بین‌المللی انجام داده و خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ادامه داد: عربستان به محض اینکه متوجه شد میدان یمن را از دست داده و هیچ امتیازی در این کشور همسایه ندارد اقدام به حمله نظامی کرد، بدون آنکه به عواقب آن فکر کند و لذا تلاش می‌کند با بمباران هوایی و شهادت مردم بی‌گناه در میان مردم یمن نسبت به انقلابیون نارضایتی ایجاد کند.

آصفری با بیان اینکه رهبران عرب با این اقدام خود در بین افکارعمومی منفور شده‌اند، تصریح کرد: عربستان تلاش می‌کند تا بتواند انصارالله و گروه‌های انقلابی را پای میز مذاکره بیاورد و از آنها امتیاز بگیرد، در حالی که این روش اشتباهی است.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی ایران مبنی بر طرح «یمنی یمنی»، اظهار داشت: باید اجازه داد که خود مردم یمن برای کشورشان تصمیم‌گیری کنند و آینده خود را رقم زنند و کشورهای دیگر حق دخالت در یمن را نداشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس خاطرنشان کرد: باید در وهله اول آتش‌بس و متوقف شدن تجاوز از سوی عربستان‌سعودی هر چه سریع‌تر عملی شود و در این زمینه کشورهای عربی اسلامی باید پیشگام شوند و سپس به گروه‌های یمنی فرصت داده شود تا خودشان مشکلات به وجود آمده را حل کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس