کد خبر 411076
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: طبق مصوبه دولت برای ساخت و نوسازی مسکن روستایی از این پس روستاییان برای ضمانت بانکی می‌توانند از ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و کارت یارانه‌های خود استفاده کنند.

به گزارش مشرق، عزیزالله مهدیان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بافت فرسوده گچساران که با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با بیان این که دولت یازدهم برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی اهتمام جدی دارد، اظهار کرد: در این دولت سعی شده تا آسان‌ترین راه برای ساخت و نوسازی این منازل پیش روی صاحبان آن‌ها باشد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در همین خصوص یک سری تسهیلات برای بازسازی حمام‌ها و سرویس‌های دستشویی در سال 93 در نظر گرفته شد که به هر واحد دو میلیون تومان پرداخت شد.

مهدیان بیان کرد: در سال جدید هم علاوه بر وام قرض‌الحسنه از حساب 100 امام اعتباراتی برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال 93 تعداد 200 هزار مسکن روستایی باری ساخت و نوسازی داشتیم که وام 15 میلیون تومانی در اختیار آن‌ها قرار داده شد و امسال هم به همین تعداد منزل روستایی برای ساخت و بازسازی در برنامه قرار داده‌ایم.

مهدیان تصریح کرد: از تعداد 200 هزار واحد سال گذشته 8 هزار واحد آن تکمیل شد و 107 هزار واحد را هم به بانک معرفی کردیم که بقیه آن هم ظرف امسال به نتیجه می‌رسد.

این مسئول یکی از دل نگرانی‌های روستاییان را مربوط به وام روستایی دانست و افزود: با مصوبه دولت روستاییان می‌توانند از ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و یا کارت یارانه برای این کار استفاده کنند.

وی به کارهای انجام شده در خصوص مسکن روستایی در زمینه ساخت و بازسازی آن‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون تعداد 2 میلیون و 100 هزار واحد اخذ قرارداد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس