صحت تکذیبیه‌های چند روز اخیر مقامات دولتی درباره آغاز حذف یارانه برخی اقشار مرفه، با مواضع یک مسئول سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره وجود یک بخشنامه رسمی در این باره، زیر سوال رفت.

تناقض دولتی‌ها درباره حذف یارانه مرفهان؛خلاف تدبیر است
گروه اقتصادی مشرق- دیروز سه‌شنبه سخنگوی دولت رسما هرگونه اقدام برای حذف یارانه برخی اقشار را تکذیب کرد و حتی با لحنی تمسخرآمیز درباره رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده بودند، گفت: «دیروز یکی دو تا از رسانه ها، این کشف جدید را خبررسانی فرمودند... همانطور که پیش بینی می کنم این قصه هیچگاه به پایان نمی رسد و اگر در جایی "ی" گفته شود یاد یارانه می افتیم... هنوز آیین نامه مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را تصویب نکردیم که بخواهیم اجرا کنیم که پیشاپیش برخی اعلام کنند یارانه های 5 گروه درآمدی قطع شده و به هیچ منبع رسمی اشاره نکنند و بنویسند ما رفتیم سر گذر از کسی سوال کردیم، این که نمی شود سند حذف 5 گروه از لیست یارانه بگیران کشور.»

نوبخت حتی اظهارات وزیر اقتصاد درباره این که «فرآیند تدریجی حذف یارانه اقشار مرفه آغاز شده» را نیز به طور غیرمستقیم زیر سوال برد و گفت:‌ «نبايد برخي رسانه‌ها به جاي منابع رسمي، بر اساس شنيده‌ها خبر منتشر کنند، ظاهرا من هر هفته بايد در مورد حذف يارانه‌ها پاسخ بدهم!»

اما بر خلاف تکذیب‌های پی در پی سخنگوی دولت، گزارش‌های منتشرشده از مراجعه عده‌ای از مردم به دفتر سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اعتراض به حذف یارانه‌شان، نشان می‌دهد که حذف یارانه برخی اقشار، رقم خورده است. حتی سندی در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد در دفتر سازمان هدفمندی یارانه‌ها فرم‌هایی به معترضان داده می‌شود تا نام و مشخصات خود را درج کنند تا به اعتراض آنها نسبت به قطع یارانه‌شان رسیدگی شود.

تناقض دولتی‌ها درباره حذف یارانه مرفهان؛خلاف تدبیر است

اما بدون تردید، اظهارات امروز یک مسئول سازمان هدفمندی یارانه‌ها را باید جدی‌تر از سایر خبرها گرفت که گفته است:‌ طبق یک بخشنامه رسمی به این سازمان، از اسفندماه گذشته حذف یارانه گروه‌های پزشکان، صرافان، دانشجویان رشته پزشکی، عضو هیات مدیره بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و مالکان خودروهای خارجی آغاز شده است.

با مرور این حقایق و اخبار منتشرشده، باید گفت که تکذیبیه‌های سخنگوی دولت یازدهم زیر سوال رفته است.

این در حالی است که حذف یارانه اقشار مرفه، هم یک حکم قانونی است و هم مطابق منطق اقتصادی و هم در راستای عدالت اجتماعی. بنابراین وقتی دولت یازدهم چنین اقدام قانونی، منطقی و مثبتی را آغاز کرده، چرا از بیان آن خودداری می کند و با ارسال اخبار متناقض به رسانه‌ها، سبب آشفتگی افکار عمومی می‌شود.

مسئولان دولتی خصوصا سخنگوی دولت بهتر است به وعده‌های حسن روحانی در انتخابات مبنی بر راستگویی و صداقت با مردم، پایبند باشند.


نمونه‌ای از وعده‌های روحانی به مردم درباره به کارگیری افراد صادق و راستگو در کابینه دولت یازدهم:

* اداره کشور باید علمی باشد، باید حکمرانی شایسته باشد و از نخبگان استفاده شود، باید با شفافیت با مردم حرف زد، باید آمارها دقیق باشد تا ما بتوانیم از پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم و بتوانیم حماسه‌ی سیاسی و اقتصادی را بیافرینیم.

* اساساً اولین شرط دولت شایسته و کارآمد در کنار شفافیت پاسخگویی است؛ دولت باید ضمن شفافیت در همه امور به مردم پاسخگو باشد.

* معیار برای اعضای کابینه راستگویی، درست‌کرداری، روشن‌اندیشی، واقع‌بینی و آینده‌نگری است که همه این موارد را می‌توان در کلمه درست‌کردار جمع کرد.

* با تشکیل دولت تدبیر و راست‌گویان دولت شایسته‌سالاری را در کشور حاکم کرده و اخلاق محمدی (ص) را به کشور بر می‌گردانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    دولتی که نمیدونه داره چی کار میکنه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    نزدیک هستند مردم به دولت
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    باریک الله مرد با خدا
  • جنبش سبز پشیمان ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    عجب روزگاریه گیر اینها افتادیم... مرگ من را برسون زودتر ای جان آفرین جانم به لب آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس