دستیار وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از هند و سایر کشورها می خواهد تا تعامل فعال با تهران را تا دستیابی به یک توافق نهایی هسته ای به تاخیر بیندازند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به تلاش هند و سایر خریداران نفت ایران برای افزایش مبادلات تجاری با تهران پس از دستیابی ایران و قدرت های جهانی به توافق اولیه هسته ای، تصریح کرد: آمریکا از هند و سایر کشورها می خواهد تا تعامل فعالانه با تهران را تا زمان دستیابی به یک توافق نهایی هسته ای، متوقف کنند. ما هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده ایم.

ایران و قدرت های جهانی به تازگی به چارچوب توافق اولیه ای بر سر برنامه اتمی تهران دست یافته اند و دو طرف تا پایان ژوئن فرصت دارند تا به توافق نهایی دست یابند.

آمریکا هشدار داده است که مذاکرات سختی هنوز در پیش است و هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق نهایی در ضرب الاجل تعیین شده وجود ندارد.

شرمن در ادامه گفت: ما درک می کنیم که هیچ کشوری نمی خواهد نفر آخر در صف باشد، همه می خواهند نفر اول در صف باشند و اگر تحریم ها لغو شود، نخستین کشوری باشند که مبادلات تجاری خود با ایران را افزایش خواهد داد.

یک هیات تجاری هند به تازگی به ایران سفر کرده تا در خصوص از سرگیری فعالیت در پروژه میدان گازی فرزاد و همچنین افزایش واردات نفت از ایران رایزنی کند.

شرمن تاکید کرد: تحریم های مربوط به تروریسم و حقوق بشر که علیه ایران اعمال شده، حتی در صورت دستیابی به توافق هسته ای، لغو نخواهد شد و این مساله نشانگر ادامه نگرانی واشنگتن نسبت به نفوذ ایران در خاورمیانه است.

این مقام آمریکایی گفت: ما هنوز نگران تروریسم مورد حمایت دولت هستیم، ما کاملا نگران وضعیت حقوق بشر هستیم، ما کاملا نگران اتفاقات یمن و آنچه در سوریه و سایر مناطق جهان از جمله لبنان اتفاق می افتد، هستیم.

شرمن ابراز امیدواری کرد که تا پایان ژوئن بتوان به یک توافق هسته ای با ایران دست یافت ولی به این مساله اشاره کرد که نقش تهران در منازعات منطقه ای می تواند به توافق هسته ای ضربه بزند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آرش خوشرفتار و فانی در خدا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    ببین کار این ملت به کجا کشیده با شاهکار سیاست خارجی دولت اعتدال که وندی شرمن با این نشمین گاه خشک و چروکیده و مندرس و از حیز انتفاع ساقط شده اش استخوان لای زخم میگذارد و جیغ بنفش می کشد
  • علی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قابل توجه آقایونی که به آمریکا اعتماد میکنند
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    هند چقدر بد بخت است که فرمانبر ویندی شرمن است - این عفریت تصور میکند فواره قدرت آمریکا ابدی است و اکنون نیز دهه پنجاه و شصت در نیمه دوم قرن بیستم است - این پیرزن نیز مثل نسل چروکیده و فرتوت آمریکا باور ندارد دوره کدخداها تمام شده و مردم به درب منازل کدخدا ها جمجمه نیمه پوسیده سر الاغ مرده می اندازند.
  • سعید ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    از این وندی شرمن خیلی متنفرم مخصوصا زمانی که داره واسه بقیه تکلیف تعیین میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس