کد خبر 403046
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

وندی شرمن عضو ارشد هیات مذاکره آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای در یک مصاحبه تاکید کرد که «ما هنوز به توافق با ایران نرسیدیم بلکه یک چارچوب(توافق) داریم».

به گزارش مشرق، وندی شرمن روز سه‌شنبه در اولین مصاحبه خود پس از اعلام تفاهم میان ایران و 1+5 بر سر راهکارهای توافق جامع، گفت طرفین هنوز یک توافق یا یک تفاهم ندارند، بلکه چارچوبی دارند که در حال بحث بر سر جزئیات آن هستند. 

شرمن که با برنامه «مورنینگ جو» شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما هنوز یک توافقنامه یا آنطور که قانونگذاران آن را توصیف می‌کنند، تفاهمنامه نداریم، بلکه ما یک چارچوب داریم. ما در حال مذاکره بر سر آن جزئیات هستیم، جزئیاتی که به تمام دلایلی که داریم به خاطرشان بحث می‌کنیم، از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند.»

وی افزود: «ما تا 30 ژوئن برای انجام این کار وقت داریم. ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و ما از سوی رئیس‌جمهور هم دستور دریافت کرده‌ایم. ما به چارچوبی دست یافته‌ایم و حالا دستکم رئوس را در اختیار داریم. ما کلیات هریک از عناصر اصلی را داریم، و من در واقع می‌توانم به کنگره و به مردم آمریکا بگویم که می‌توانیم پیش برویم.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    جالبه که همه میگن هنوز توافقی صورت نگرفته و آقای حسین شریعتمداری همچنان میگه توافق دو مرحله ای شده!
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    ان شااالله که با این وضعیت به توافق نمیرسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس