کد خبر 410954
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

دادگاه جنایی الجیزه امروز چهارشنبه در ادامه صدور احکام سنگین علیه اعضای جماعت اخوان المسلمین، ۷۱ نفر از آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دادگاه جنایی الجیزه به ریاست قاضی «محمد ناجی شحاته» و عضویت دو مستشار قضایی به نام های «یاسر یاسین» و «عبدالرحمن صفوت الحسینی» 71 اخوانی را در قضیه حمله به کلیسای کرداسه و به آتش کشیدن آن به حبس ابد و 2 نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، احمد البقلی رئیس دادستانی های شمال الجیزه پرونده 73 اخوانی را به اتهام دست داشتن در آتش سوزی کفر حکیم واقع در کرداسه در روز 14 اوت 2013 همزمان با قتل 13 افسر و سرباز مرکز پلیس کرداسه به دادگاه جنایی الجیزه ارجاع داده بود.

این متهمان با اتهاماتی از قبیل عضویت در گروه غیر قانونی، در اختیار داشتن سلاح گرم و مهمات، اقدام به قتل و به آتش کشیدن یک مرکز دینی مواجه هستند.

این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره هفته گذشته محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر را به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" به 20 سال زندان محکوم کرد.

مرسی با اتهاماتی درخصوص قتل تظاهرات کنندگان جلوی کاخ ریاست جمهوری در دسامبر سال 2012 میلادی روبرو بود. این پرونده به "پرونده کاخ الاتحادیه" مشهور شد. مرسی به همراه 14 نفر دیگر محاکمه شد که محاکمه 7 نفر از آنها غیابی صورت گرفت.

در جریان درگیری بین طرفداران مرسی و مخالفانش مقابل کاخ ریاست جمهوری در سال 2012 میلادی در قاهره، 11 نفر کشته شدند اما این پرونده در ارتباط با کشته شدن یک روزنامه نگار و دو نفر از مخالفان مرسی بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس