خشونت و تعرض جنسی بخشی از استراتژی است که داعش به اجرا می گذارد و بر پایه ایجاد رعب و وحشت و اشاعه آن و سرکوب اقلیت‌ های دینی و طایفه ای و از بین بردن هر طایفه و عشیره ای است که با ایدئولوژی آنها در تعارض است.

خشونت جنسی «تاکتیک وحشت» گروه‌های تندرو تکفیری /آماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - سازمان ملل متحد اعلام کرد، گروه های تکفیری تندرو مانند «داعش» در دو کشور عراق و سوریه و «بوکو حرام» در کشور آفریقایی نیجریه از «خشونت جنسی» به عنوان تاکتیکی برای ایجاد رعب و وحشت استفاده می کند.

گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل تاکید می کند که داعش در چارچوب استراتژی جذب تروریست مسلح در صفوف خود به افراد وعده دادن زن یا دختر را می دهد.
براساس برآورد سازمان ملل حدود 1500 زن و دختر هم اکنون در اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش بسر می برند و این گروه از آنها بهره برداری جنسی می کند.

در گزارش سازمان ملل درباره خشونت جنسی در درگیری های مسلحانه علاوه بر داعش و بوکو حرام، از گروه های تروریستی و افراطی – تکفیری دیگری مانند جبهه النصره و جنبش الشباب سومالی و همچنین 9 گروه شبه نظامی دیگر نیز نام برده شده که در فهرست سیاه گروه های متهم به استفاده از خشونت جنسی قرار داده شده اند.

این گزارش توضیح می دهد که یکی از مهمترین ویژگی های سال 2014 میلادی وجود اطلاعات بسیار دردناک و تاسف آور از موارد بی شمار تجاوز و تعرض جنسی و بردگی جنسی در گروه های مسلح تندرو است و اینکه این گروه ها این تعرض‌ ها را در قالب «تاکتیک وحشت» در سوریه و عراق و نیجریه و سومالی و مالی انجام می دهند.

خشونت جنسی «تاکتیک وحشت» گروه‌های تندرو تکفیری /آماده انتشار

گزارش سازمان ملل می افزاید: خشونت و تعرض جنسی بخشی از استراتژی است که داعش به اجرا می گذارد و بر پایه ایجاد رعب و وحشت و اشاعه آن و سرکوب اقلیت‌ های دینی و طایفه ای و از بین بردن هر طایفه و عشیره ای است که با ایدئولوژی آنها در تعارض است.

گزارش سازمان ملل تاکید می کند که این خشونت های جنسی به طور خاص زنان و دختران اقلیت هایی مانند ایزدی را در برمی گیرد که در گروه سنی 8 تا 35 سال قرار دارند.

گزارش مذکور خاطر نشان می کند که در سال 2014 میلادی شاهد افزایش چشمگیر خشونت های جنسی توسط گروه های مسلح تروریستی به ویژه داعش هستیم و در این راستا داعش به اجبار زنان و دخترانی را که در اسارت خود داشته است، به همسری عناصر مسلح خارجی درآورده که در مناطق تحت تصرف داعش تعداد آنها به صورت مستمر و چشمگیر در حال افزایش است.

این گزارش در خصوص نیجریه توضیح می دهد که ازدواج اجباری و برده داری زنان و فروش زنان و دختران ربوده شده یکی از مهمترین و اصلی ترین اصول ایدئولوژیک گروه تروریستی تکفیری بوکو حرام است، به گونه ای که تنها در یکی از عملیات های این گروه تروریستی تکفیری در آوریل 2014 بیش از 200 دانش آموز دختر در منطقه «شیبوک» نیجریه ربوده شدند.


خشونت جنسی «تاکتیک وحشت» گروه‌های تندرو تکفیری /آماده انتشار

این گزارش در ادامه از تشدید درگیری ها و جنگ در یمن نیز ابراز نگرانی کرده و تاکید می کند که از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی علیه یمن شاهد افزایش شدید خشونت ها علیه زنان و به خصوص دختران در مناطق جنگ زده هستیم.

گزارش سازمان ملل همچنین از کشور لیبی هم یاد و تاکید می کند که فعالیت گروه های شبه نظامی تندرو تکفیری در این کشور بسیار نگران کننده است و مواردی از ارتکاب خشونت های جنسی در مناطق مختلف این کشور توسط این گروه ها ثبت و گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    فقط باید گفت مرگ برآمریکا مرگ براسرائیل مرگ برانگلیس مرگ برنوکرهاوسگهای هارشان آل سعود وداعش ومنافقین و...
  • پناهي ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    يا مهدي خودت از خودت از خدا به حق مادر پهلو شكسته ات شر ستمگران به خودشون برگرده اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • سید ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خدایا تو را به مولدی که در خانه ات به دنیا آمد. ودر خانه ات مسجد کوفه در حال نماز عشق به تو فرقش را شکافتن .نسل ظالمان را بزن .فرج آقا امام زمان عج را برسان..آمین
  • ایرانی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    کاش کسی کاری کند..... کاشششش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس