کد خبر 393130
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱

یک دختر اسکاتلندی اهل گلاسکو با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی سعی می کند دختران هر چه بیشتری را به سمت گروهک داعش جذب کند.

به گزارش مشرق، روزنامه پرتیراژ "لاستامپا" ایتالیا در گزارشی به روند گرایش دختران اروپایی به داعش پرداخت و نوشت: "اقصی محمود" دختر نازپروردۀ اسکاتلندی، پس از حضور در جمع داعشی‌ها ریاست اردوگاه های داعش را که ده ها دختر ایزدی در آنها نگهداری می شوند، بر عهده گرفت.

به نوشته این روزنامه، "اقصی محمود" پاکستانی‌تبار در گلاسکو اسکاتلند در خانواده ای مرفه بزرگ شد و در بهترین مدارس درس خواند اما در نهایت به رئیس یک گردان زنانه داعش (خنسا) در رقه سوریه تبدیل شد. او در سال 2013 برای جهاد نکاح منزل خود را در اسکاتلند ترک کرد و به سوریه رفت.

این روزنامه می نویسد: اقصی دختر بازیکن مشهور اسبق کریکت در فرار سه دختر انگلیسی (شمیمه بیگوم 15 ساله، کدیزا سلطانه 16 ساله و آمیرا عباسه 15 ساله) از منزل (در همین هفته) و تلاش آنها برای پیوستن به داعش در سوریه نقش مستقیم داشته و با یکی از این دختران در ارتباط بوده است.

اقصی دختر 20 ساله اسکاتلندی که علاقه بسیاری به عالم خیال و فیلم های "هری پاتر" داشت، این خیالات را در عالم واقعیت، در داعش و البغدادی یافت.

وی که نام "ام لیث" را برای خود انتخاب کرده است هم اکنون در گردان زنانه "خنساء" داعش مسئولیت اداره "زنان جهاد نکاحی" را رسما بر عهده دارد. این اداره بیشتر بر امور زنان ایزدی دزدیده شده از عراق برای در اختیار قرار دادن آنها به اعضای داعش و یا فروش آنها نظارت می کند.

علاوه بر این اقصی نقش دیگری ایفا می کند که کمتر از نقش اولش نیست و به همین دلیل در لیست اول افراد تحت تعقیب اطلاعات انگلیس قرار گرفته است. وی با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی سعی می کند دختران هر چه بیشتری را به سمت گروهک داعش جذب کند.
*تیتر یک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    قیافه اش شبیه جادوگره
  • عبدالله ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    خدا لعنتش کند
  • محمدرضا ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    الهی ذلیل شی ....
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    گيس بريده...
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    میشه از لفظ جهاد نکاح برای کثافتکاری اینها استفاده نکنید. جهاد و نکاح دو امر مقدس در اسلام هست که تکفیری های احمق دارند مردم رو نسبت به این الفاظ منزجر می کنند. میتونید بگید پتیارگی تکفیری، یا قبل از این عبارت از "به اصطلاح" استفاده کنید نه اینکه مستقیم ترجمه کنید.
  • ناشناس ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    اقصی محمود ... شمیمه بیگوم ... کدیزا سلطانه ... آمیرا عباسه....این داعشی های اروپا که 99 درصدشون عرب هستند من موندم چرا این اروپایی ها این ها را تو کشور شون راه میدن و ایرادی هم نداره ولی ایرانیها را اینقدر اذیت می کنند و هی میگن اینها تروریستند در صورتی که هیچ ایرانی از اروپا عضو داعش نشده اصلا ایرانیهای اروپا انگیزه های تروریستی ندارند
  • عین سین ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    اینها همه ،به دنبال لذات جنسی و البته با برنامه وارد داعش شده اند و از سادگی است که کسی تصور کند این همه جمعیت، از اقشار متنوع و از کشورهای مختلف، همین طوری و بدون برنامه راهی سوریه و عراق می شوند و...
  • صدای عدالت ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یه مشت ...
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دیوانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس