کد خبر 401997
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عربی در چارچوب گمراه سازی رسانه‌ای و برای پوشش جنایت تجاوز عربستان و آمریکا و متحدانش به یمن، به پخش اخبار دروغ و ساختگی و صحنه سازی در راستای خدمت به جنگ افروزان و توجیه کشتار و ویرانی در یمن ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، رژیم عربستان که گمان می کند می تواند ملت های منطقه را با دروغگویی و اخبار ساختگی و غیر واقعی از یمن از وقایع و حقایق صحنه یمن و کشتار و ویرانی که با حملات وحشیانه خود علیه مناطق مختلف یمن به راه انداخته است و تا کنون صدها انسان بیگناه از جمله کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده است، منحرف کند، دامنه اتهام زنی و ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده است.

مسابقه رسانه‌های ائتلاف جنگ در سریال رسوایی‌های رسانه‌ای


شبکه ها و رسانه های رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس (البته به استثنای عمان که در این ائتلاف ضد ملت یمن حضور ندارد) در چارچوب گمراه سازی رسانه ای برای پوشش جنایت تجاوز عربستان و آمریکا و متحدانش به یمن و ملت آن، به پخش اخبار دروغ و ساختگی و صحنه سازی در راستای خدمت به سیاست های خصمانه خود ادامه می دهند.

پس از سریال رسوایی های شبکه العربیه سعودی که مدعی آموزش نظامی به یمنی ها از سوی یک خلبان ایرانی شد و در این زمینه تصویر ساختگی را برای اثبات دروغ بزرگ خود منتشر کرد.

این شبکه طی ساعات اخیر در سایت اینترنتی خود تحت عنوان "تصاویر اختصاصی العربیه از اماکن بمباران شده در صنعاء" منتشر کرد که نکته قابل توجه این است که این تصاویر مربوط به جنگ خلیج فارس در سال 1991 میلادی بود که پس از موج خشم افکارعمومی عرب به ویژه شهروندان عربستان در رسانه های ارتباط اجتماعی از این اقدام غیر حرفه ای و فریبنده، مسئولان این شبکه سعودی بلافاصله عکس مربوطه را از سایت اینترنتی شبکه حذف کردند.

ابعاد جنگ روانی عربستان و متحدانش درباره یمن
         
این تصویر مربوط به جنگ 1991 خلیج فارس است که العربیه در اقدامی ناشیانه و در تلاش برای فریب مردم منطقه مدعی شده بود که این جنگ افزارها متعلق به حوثی هاست که العربیه اصرار دارد آنها را کودتاچی بخواند، اما پس از بر ملا شدن این دروغ، این تصویر را از سایت خود حذف کردند

البته العربیه در جریان جنگ محور ضد سوری طی چهار سال اخیر بارها تصاویر ساختگی و دروغین با هدف القای ارتکاب جنایات جنگی از سوی نظام سوریه و دروغ استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی در تلاش برای نجات گروه های تروریستی از باتلاق سوریه منتشر کرده بود.

شبکه العربیه در کنار شبکه الجزیره سردمداران جنگ روانی و تبلیغاتی علیه مردم یمن را به عنوان بازوی قدرتمند رسانه ای جنگ افروزان سعودی و متحدانشان از طریق پوشش فریبنده و یک طرفه با هدف وارونه کردن حقایق و فریب افکارعمومی عرب در پیش گرفته اند که این سیاست فریب و نیرنگ مدت هاست برای افکارعمومی عرب و حتی جهان بر ملا شده است.

این رسوایی شوک بزرگی به شبکه العربیه وارد کرد که حداقل معیارهای کار حرفه ای اطلاع رسانی را رعایت نمی کند و البته سال هاست که اعتبار خود را به سبب حرکت آشکار در مسیر اجرای طرح های آمریکایی صهیونیستی، نزد افکارعمومی مسلمان و آزاده منطقه و جهان از دست داده است.

به هر حال رسانه هایی همچون العربیه و الجزیره همچنان به تحقیر بینندگان عرب خود و به سخره گرفتن آنها از طریق اخبار ساختگی و بی اساس درباره یمن ادامه می دهند.

ادعای رسانه‌های سعودی: هدف از حملات عربستان به یمن، بازگرداندن ثبات به منطقه است

رسانه های سعودی برای توجیه جنگ ظالمانه و نابرابر عربستان و کشورهای متحد آنها علیه مردم یمن به شیوه های مختلفی روی آورده اند که یکی از انجام مصاحبه با تحلیلگران و شخصیت های غربی و عربی است و محور سئوالات مطرح شده هم القای این ادعا که حملات ائتلاف جنگ علیه یمن، صرفا آن چه سعودی ها، آنها را کودتاچیان حوثی می خوانند و نابودی توانمندی های نظامی آنها و همچنین ادعای این که این حملات در راستای حمایت از مردم یمن و بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور است.

به عنوان مثال روزنامه عکاظ با "الین داناهو" نماینده سابق آمریکا در شورای حقوق بشر مصاحبه ای انجام داده و وی به زعم خود پیش بینی کرده است که جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن موسوم به توفان قاطع در بازگرداندن مشروعیت(منظور سعودی ها از مشروعیت، همان بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی به قدرت است که بر اساس قانون اساسی یمن، وی فاقد هر گونه مشروعیت است، زیرا استعفا کرد و استعفایش پذیرفته شد و مهمتر از همه این که، مدت ماموریت وی به عنوان رئیس جمهور  دوره انتقالی مدت ها پیش سپری شده بود) و امنیت به یمن با موفقیت همراه شود.

این مقام سابق آمریکا مدعی شده است که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان توانسته است توانمندی های نظامی حوثی ها را مختل کرده و مانع سیطره آنها بر عدن شود.

رسانه های سعودی که جنگ وحشیانه رژیم حاکم بر عربستان علیه مردم یمن با موج گسترده ای از نفرت و انزجار و محکومیت در جهان روبر شده است، برای توجیه کشتار و ویرانی در یمن ادعا کرده اند که هرج و مرج و ناآرامی هایی که یمن از سپتامبر گذشته شاهد آن است، به خاطر سیطره حوثی ها بر قدرت در صنعاء از طریق خشونت و سلاح است و همین وضع منجر به عملیات نظامی(جنگ عربستان و متحدانش) پس از پیمودن تمام راه ها و بی نتیجه بودن راه حل های دیپلماتیک و سیاسی منجر شد.

عکاظ به نقل از این مسئول سابق آمریکایی ادعا می کند دخالت نظامی عربی در یمن در زمان مناسب برای جلوگیری از تبدیل یمن به صحنه هرج و مرج و توطئه ها انجام شد، زیرا حوثی ها به ایران این امکان را دادند که ابعاد صحنه سیاسی داخل یمن را ترسیم کرده و مانع فعالیت  دولت شده و زمان را برای تکمیل طرح سیطره از راه زور بر دولت مشروع کسب کند و تحرک سعودی عربی می تواند ثبات را به یمن بازگرداند.

عکاظ همچنین با فردی به نام استیف کوک پژوهشگر امور عربی مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن در راستای توجیه جنگ افروزی سعودی آمریکایی در یمن گفت و گو کرده است. محور سئوالات عکاظ با این فرد هم دقیقا در راستای جنگ روانی تبلیغاتی علیه انقلابیون یمن با هدف تخریب وجهه آنها و تلاش برای توجیه جنگ و ترسیم چهره صلح طلبانه و ناجی از آل سعود برای مردم یمن است.

کوک در پاسخ به سئوال هدفمند عکاظ ادعا می کند پادشاهی سعودی پس از شکست تمام تلاش های سیاسی و دیپلماتیک برای مهار اوضاع یمن، با هدف تامین امنیت یمن و مردم آن در برابر تکمیل کودتای حوثی ها، موضع خود را نهایی کرد و این تحرک(جنگ) در زمان مناسب انجام شد و عربستان با این اقدام مانع ورود یمن به هرج و مرج، خشونت و کشاندن منطقه به سمت ناآرامی های بیشتر شد و توفان قاطع، امنیت تنگه باب المندب را هم تامین کرد.

عکاظ در تلاش برای مخدوش کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران و القای دخالت کشورمان در یمن با هدف گمراه کردن افکارعمومی به نقل از سفیر سابق آمریکا در مغرب مدعی شد به لطف توفان قاطع، مشروعیت(منظور بازگشت عبدربه منصور هادی به قدرت) به یمن باز می گرد و پادشاهی سعودی و کشورهای ائتلاف عربی بیشتر سلاح های حوثی ها را منهدم کرده و توانستند کمک های دریایی ایران به حوثی ها را متوقف کنند.

"یمن ربوده شده و توفان، مشروعیت را به آن بازخواهد گرداند، استفاده حوثی ها از غیرنظامیان به  عنوان سپر انسانی، توفان قاطع توانمندی های دفاعی و موشکی حوثی ها را مختل کرده و بمباران مواضع کودتاچیان در صنعاء، صعده و تعز" از جمله محورهای خبرهای ساختگی و جهت دار و دروغ عکاظ درباره یمن است.

روزنامه الریاض هم با تیتر"توفان قاطعیت، پیشروی کودتاچیان به سمت عدن را متوقف کرد" به ارسال سلاح و تجهیزات کمکی از سوی متجاوزان سعودی و متحدانشان برای شبه نظامیان و گروه های مسلح مخالف انقلاب یمن اعتراف کرد.

این روزنامه نوشت نیروهای ائتلاف توفان قاطع، جنگجویان کمیته های مردمی! را به سلاح های سبک و مهمات و کمک های غذایی و پزشکی برای مقابله با حوثی ها مجهز کردند.
البته این روزنامه به تمجید از حزب الاصلاح که طرفدار تکفیری های یمن است، از جنگ عربستان و متحدانش اشاره کرده است.

الریاض در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از توجه به جنایات هولناک جنگ افروزان سعودی در به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان یمنی مدعی شد که نیروهای طرفدار حوثی ها، مجروحان و آمبولانس ها را هدف حمله قرار می دهند.

روزنامه الریاض همچنین مدعی انهدام انبارهای مهمات و  تانک ها و مراکز فرماندهی در جزیره میون یمن و درگیری در داخل حوثی ها شد.

روزنامه الوطن هم با تیترهایی چون علمای ارشد : هر کس در نبرد با دشمن کشته شود، شهید است، توفان قاطعیت یک ضرورت شرعی و ملی است، مقاومت مردمی(شبه نظامیان وابسته به عربستان) بر 90 درصد عدن مسلط شد، در جنگ روانی و تبلیغاتی علیه مردم یمن و تلاش برای خدشه وارد کردن به وجهه انقلابیون یمن و جمهوری اسلامی ایران و مشروعیت بخشی ساختگی به جنگ عربستان و متحدانش علیه ملت یمن پیشتاز است.

رسانه های اماراتی، کویتی و قطر و کشورهای شرکت کننده در ائتلاف جنگ علیه یمن همچون اردن هم دقیقا همسو با رسانه های سعودی، به جنگ روانی و تبلیغاتی خود علیه یمن با هدف توجیه جنگ مشترک اعراب، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه یمن ادامه می دهند.

همسویی رسانه‌های مصری طرفدار السیسی با جنگ علیه یمن

رسانه های مصری طرفدار حکومت عبدالفتاح السیسی از جمله الیوم السابع پا به پای رسانه های سعودی، کویتی،اماراتی و قطری،‌هم به طور کامل از جنگ نابرابر و ظالمانه عربستان و متحدانش علیه یمن حمایت می کنند.

این رسانه ها علاوه بر پوشش کاملا جهت دار و یک طرفه تحولات یمن و انعکاس نادرست واقعیت های جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن، در راستای توجیه این جنگ به پخش گزارش ها و مصاحبه ها و اخبار هدفمند و حتی ساختگی گام برمی دارند.

به عنوان مثال الیوم السابع بدون نام بردن از کلمه جنگ، این گونه القا می کند که عملیات توفان قاطع ائتلاف علیه حوثی ها ادامه دارد.

روزنامه الاهرام هم که زمانی تمام قد از رژیم حسنی مبارک دفاع می کرد، به طور کامل در جنگ روانی و  تبلیغاتی رسانه های سعودی علیه مردم و انقلابیون یمن، نقش محوله را به خوبی انجام می دهد.

به عنوان مثال این روزنامه، یکی از تیترهای اصلی خبرهای روز شنبه چهاردهم فروردین خود را در ادامه تلاش برای فریب افکارعمومی از کشتار و ویرانی در یمن به سبب حملات جنگنده های سعودی و متحدانش این گونه انتخاب کرد :" فرماندهان توفان قاطع،‌راه های توسعه عملیات علیه حوثی ها را بررسی می کنند،‌عقب نشینی شورشیان از کاخ ریاست جمهوری در عدن و درگیری های پراکنده در نزدیکی فرودگاه"

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر هم، تخریب وجهه انقلابیون یمن و توجیه جنگ نابرابر علیه یمن را همگام با رسانه های سعودی و دیگر رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس البته به استثنای عمان ادامه می دهد.

به عنوان مثال، این رسانه به نقل از احمد عسیری سخنگوی ائتلاف جنگ علیه یمن این گونه نوشته است :"حملات هوایی نیروهای  ائتلاف علیه حوثی ها در یمن تا تحقق  اهداف ادامه دارد و نشانه ها بر کاهش شدید توانمندی های حوثی ها دلالت می کند.

تلاش برای القای موفقیت آمیز بودن جنگ علیه یمن در رسیدن به اهداف مد نظر متجاوزان از دیگر محورهای خبری رسانه های متخاصم است .

ادعای مضحک رسانه‌های سعودی علیه ایران


الشرق الاوسط از رسانه های سعودی که به طور همزمان در لندن و ریاض منتشر می شود، ادعای سخیف و کاملا بی پایه و اساسی را مطرح کرده و مدعی شده است : افسران ایرانی نبردها را در شبوه و عدن فرماندهی می کنند!

این روزنامه نیز در تلاش برای ترسیم چهره مثبت از جنگ افروزان و قاتلان کودکان یمنی به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و ادعای خنده داری را مطرح کرده مبنی بر اینکه به زعم این رسانه، افسران ایرانی، نبردها را در مناطقی در داخل شبوه، ابین، لحج و عدن فرماندهی می کنند و مردم این مناطق خواستار کمک رسانی به آنها برای نجاتشان از جهنم این نبردها شده اند.

این روزنامه با وارونه کردن واقعیت آتش گرفتن هواپیمای ریاست جمهوری در فرودگاه عدن به نقل از آن چه مقاومت جنوب یمن خواند، مدعی شد حوثی ها با موشک این هواپیما را هدف قرار دادند و آن را منفجر کردند.

ادعای شگفت انگیز یک رسانه مصری درباره ایران


الیوم السابع مصر مدعی شد یک رهبر حوثی، اعتراف کرد که ایران، موشک های روسی را برای حمله به نیروی دریایی مصر در اختیار حوثی ها قرار داده است.

این رسانه  ادعا کرد هادی العجیلکی از رهبران حوثی، به طور غیر مستقیم به حمایت ایران از گروه حوثی در یمن اعتراف کرد و گفت این جنبش موشک های پیشرفته روسی را در اختیار دارد و این مساله استراتژی سعودی را در عملیات توفان قاطع تغییر خواهد داد.

الیوم السابع برای القای ادعای بی اساس خود مبنی بر ارسال موشک از سوی ایران برای انصارالله این گونه ادعا کرد این مساله شناخته شده است که ایران از بزرگترین کشورهای وارد کننده سلاح های روسی در خاورمیانه به شمار می رود.

علمای درباری همچنان در خدمت اهداف جنگ طلبانه و فتنه افکنانه آل سعود

"شجاعت پادشاه، توفان قاطعیت را برای از ریشه کنی شرارت، رهبری می کند" شاید اگر گوینده این جمله ابتدا مشخص نباشد، همه فکر کنند که این سخن را یک تحلیلگر نان به نرخ روز خور در تمجید از پادشاه عربستان گفته باشد، اما وقتی ادامه جملات گوینده را دنبال کنیم، آن وقت می بینیم که این سخن از تریبون نماز جمعه مقدس ترین مکان جهان یعنی مسجدالحرام بیان شده است. خطیب مسجدالحرام که کاملا مهره و نوکر حلقه به گوش آل سعود است، همچون خطیب حرم مطهر نبوی(ص) از ابتدای جنگ نابرابر سعودی آمریکایی علیه یمن، ماموریت یافته اند تا با  استفاده  ابزاری و تفسیرهای نادرست و جهت دار خود از آیات قرآنی و البته احادیث غیر مستند و مشکوک به تجاوزات بی رحمانه به ملت یمن، مشروعیت دینی ببخشند.

به عنوان مثال، صالح آل طالب خطیب مسجدالحرام در خطبه های نماز جمعه هفته ای که گذشت، مردم انقلابی یمن و نمایندگانش یعنی انصارالله را با زشت ترین تعابیر خطاب کرد و آنها را خرابکارانی خواند که به زعم وی، با دست برداشتن از ملت خود با دشمنان آنها همکاری کرده و این گروه خائن در راستای سیطره بر یمن که هدف قدرت های منطقه ای فعالیت می کنند.

 ابعاد جنگ روانی عربستان و متحدانش درباره یمن

این شخصیت وهابی در  تلاش برای تحریک افکارعمومی عرب علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر حامیان واقعی ملت یمن مدعی شد که این قدرت های منطقه از اعراب نفرت دارند.

این شخصیت وهابی در تلاش برای توجیه کشتار و ویرانی در یمن از سوی آل سعود و متحدانش مدعی شد عربستان با منطق و بینش برای خاموش کردن آتش فتنه در یمن و جلوگیری از افتادن یمن در گرداب جنگ های داخلی تلاش کرد، اما در نهایت پادشاه شجاع و مصمم و نگهبان کشورهای عربی و مسلمانان و یاریگر سنت و دین، ملک سلمان، آغاز توفان قاطع را برای ریشه کنی شر و بازگرداندن یمن به یمنی ها به درخواست غیرتمندان امت اسلام دستور داد.

آل طالب با نقل حدیثی مشکوک و منتسب کردن آن به پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) تلاش کرد شاه عربستان را یاریگر و حامی واقعی ملت یمن نشان دهد.

شیخ علی عبدالرحمن الحذیفی خطیب حرم مطهر نبوی(ص) هم یکی از بخش های مهم مردم یمن یعنی انصارالله را با الفاظ توهین آمیز خطاب قرار داد و آنها را طایفه منحرف و توطئه گر علیه یمن خواند که به ادعای وی برای تغییر هویت، دین و مکارم اخلاق یمن تلاش می کنند و اهداف آنها خرابکاری و فساد است.

این شخصیت وهابی هم همچون خطیبان مسجدالحرام در راستای مشروعیت بخشی دینی به جنگ نابرابر و ظالمانه عربستان و متحدانش علیه ملت یمن به تمجید از سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی پرداخت و  تلاش کرد از وی چهره ای صلح طلب و ناجی ترسیم کند که قرار است مردم یمن را از شر گروه خطرناک نجات داده و ائتلاف توفان قاطع هم برای بازگرداندن حاکمیت و امنیت و ثبات به یمن و دفع فتنه به زعم این مبلغ اندیشه های وهابی و تمجیدگر آل سعود تشکیل شده است.

فتوای ساختگی مفتیان دربار آل سعود : هر کس در نبرد با حوثی ها کشته شود، شهید به شمار می رود

مفتیان دربار آل سعود که تا کنون فتواهای ضد اسلامی و غیر انسانی زیادی در راستای اجرای اهداف سلطه طلبانه رژیم حاکم بر  عربستان در سوریه و عراق از جمله فتوای تکفیر و جواز کشتار مردمی که تنها جرمشان عشق و دوستی اهل بیت(ع) است به عنوان رافضی از نگاه وهابیون، فتوای ضد بشری و غیر اخلاقی موسوم به جهاد نکاح برای ترویج فحشا به نام جهاد صادر کرده و با این فتاوای ساختگی و غیر اسلامی خود ضربه سنگینی به وجهه اسلام ناب محمدی وارد کرده و سبب مخدوش شدن چهره این دین انسان ساز در جهان شده اند، فتوای ساختگی جدیدی این بار درباره یمن صادر کرده و مدعی شده اند هر کس در نبرد با دشمن در یمن(منظور نیروهای انقلابی انصارالله) کشته شود، شهید قلمداد می شود.

تشکل درباری موسوم به  علمای ارشد سعودی با تمجید از جنگ عربستان و متحدانش علیه ملت یمن مدعی شد توفان قاطع برای یاری برادران یمنی در برابر گروه ظالم و منحرفی که می خواهد یمن و تصمیم گیری را در راستای خدمت به طرف های خارجی به انحصار خود درآورد،‌آغاز شده است.

فهد سعد الماجد دبیرکل تشکل موسوم به علمای ارشد سعودی اعلام کرد کمیته دائمی فتوا، قبلا فتوای شماره 9248 را با این محتوا صادر کرده بود که هر کس در راه نبرد با دشمن کشته شود، شهید حساب می شود،‌به این مناسبت کسانی که در توفان قاطع کشته شوند، شهید قلمداد می شوند.

ابعاد جنگ روانی عربستان و متحدانش درباره یمن 

این شخصیت وهابی مدعی شد که ملک سلمان و ولیعهد و جانشین وی در راه مصالح و منافع اسلام و مسلمانان گام برمی دارند.

عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) یکی دیگر از شخصیت های وهابی مدعی شد توفان قاطع، یک ضرورت شرعی و ملی بود.

وی گفت هدف از عملیات توفان قاطع، دفع ظلم و ستم از ملت یمن بود، زیرا طرح های حوثی ها خطری برای تمام منطقه است و این عملیات بارقه امید را به یمنی ها بازگردانده است.

این شخصیت وهابی، کسانی را که در راستای افشای ماهیت واقعی ائتلاف به اصطلاح توفان قاطع و بر ملا کردن اهداف واقعی جنگ  افروزان حرکت می کنند، شایعه پردازان مغرض خواند که به زعم وی به دنبال سرخورده و ناامید کردن مردم هستند.

این شخصیت وهابی در تلاش برای مشروعیت بخشی دروغین به جنگ عربستان و متحدانش مدعی شد این عملیات مشروعیت دینی دارد و مسلمانان به ویژه مردم یمن به نتایج آن با رضایت و اطمینان نگاه می کنند و همه ملت ها اطمینان دارند که این عملیات ضامن حفظ امنیت و ثبات است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هموطن ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    لعنت اله علی ال سعود وال مروان وال ابوسفیان
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    از فرزندان یهودی آل سعود وطرفدارانش جز اجرای نقشه صهیونیست انتظاردیگری نمی رود
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    جالب این که اشرف غنی غلام آمریکایی افغانستان علت حمایت از حمله عربستان را خطر تخریب حرمین شریفین توسط انصارالله یمن اعلام کرده است!!!!
  • محسن از اصفهان ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    (ه عنوان مثال این روزنامه، یکی از تیترهای اصلی خبرهای روز شنبه چهاردهم فروردین خود را در ادامه تلاش برای فریب افکارعمومی از کشتار و ویرانی در یمن به سبب حملات جنگنده های سعودی و متحدانش این گونه انتخاب کرد :" فرماندهان توفان قاطع،‌راه های توسعه عملیات علیه حوثی ها را بررسی می کنند،‌عقب نشینی شورشیان از کاخ ریاست جمهوری در عدن و درگیری های پراکنده در نزدیکی فرودگاه") شنبه 15 فروردین بود.
  • محسن از اصفهان ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    این بدبخت از بس به پول عربستان محتاجه حاضره هر چرندی رو بگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس