کارشناس مسائل فوتبال ایران گفت: جواد نکونام با شرایطی که کارلوس کی‌روش دارد نمی‌تواند کار مثبتی برای تیم ملی کند چرا که کی‌روش تمام الفبایش را خودش مشخص می‌کند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد انتخاب جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از این موضوع شگفت‌زده شدم!

وی افزود: بررسی این موضوع یک بحث عمیق را می‌طلبد. 4 ماه قبل تجربه چنین انتخابی را با حضور علی کریمی داشتیم. او مهره بسیار بزرگی بود که سال‌ها در سطح اول فوتبال جهان فوتبال بازی می‌کرد. می‌توان از این مهره‌ها در درازمدت،‌ در شکل و شمایل بهتر استفاده کرد. اما دیدید در مورد کریمی چه اتفاقی افتاد.

چراغپور ادامه داد:اگر عدم همکاری کریمی با تیم ملی را بررسی کنیم می‌بینید که کریمی در سکوت کنار رفت و در سکوت هم با این مسئله برخورد کردند فقط شنیدیم کریمی به فرودگاه نرفته و پس از آن هیچ پاسخی به اینکه چرا آن اتفاقات افتاد،‌نشنیدیم. نه شمای خبرنگار و نه من تحلیلگر دلیل این موضوع را نفهمیدیم. حالا نکونام به تیم ملی فوتبال ایران آمده. با توجه به اتفاقاتی که افتاده از چند جهت انتخاب نکونام به عنوان مربی تیم ملی را می‌توان بررسی کرد. اول اینکه این انتخاب به فوتبال ایران کمک نمی‌کند. دوم اینکه نکونام نمی‌تواند از لحاظ دانش فنی کمکی به کارلوس کی‌روش کند و سوم اینکه نکونام می‌توانست برای ادامه فعالیت مربیگری مسیر بهتری را انتخاب کند و از دریچه اصلی وارد شود.

وی افزود: این تجربه با علی کریمی تست شد. حتی مهره بزرگ‌تر از کریمی، علی دایی که از دریچه اصلی وارد نشد نتوانست به فوتبال ملی خدمتی کند. حالا نوبت نکونام شده است. واقعا از این انتخاب به شخصه غمگین شدم.

کارشناس فوتبال ایران درباره انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی تصریح کرد: این انتخاب هم مناسب نیست. نه پیروانی و نه نکونام مسیر خوبی را برای آینده انتخاب نکردند.

چراغپور در ارتباط با فرجام نامناسب بسیاری از دستیاران کارلوس‌ کی‌روش گفت: برخوردهای شخصیتی که با برخی افراد می‌شود شاید مهترین دلیل این مسئله است. اطمینانی که نسبت به دستیار اول وجود دارد و میزان تاثیرگذاری آن فرد می‌تواند در این امر مؤثر باشد. نفر دوم باید در تصمیمات نقش داشته باشد و از لحاظ کاری ارضا شود. شاید در خیلی از حاها اسم فرد در تیم بزرگی وجود داشته باشد اما چون فرد وقتی به خودش رجوع می‌کند تاثیری نمی‌بیند و به ساده‌ترین نظرش هم گوش داده نمی‌شود احساس بیهودگی می‌کند. البته ممکن است فردی 10 سال در همان پست بماند اما چون شغل، حقوق و مزایا دارد حرفی نزند. از آثار اتفاقات مشخص شد از لحاظ شخصیتی شاید برخوردها مناسب نیست. همانطور که دیدیم با امید نمازی که زحمت زیادی کشیده بود چه برخوردی شد و میزان فعالیت یک مربی به اندازه تدارکات تیم تلقی شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور نکونام نمادین و دکور است، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم آیا نکونام این مسئله را قبول کرده است یا نه اگر این موضوع را قبول کند با شخصتیی که از نکونام می‌شناسم خیلی متعجب خواهم شد. او مدت زیادی با کی‌روش زندگی کرده و از لحاظ شخصیتی، روحی و روانی او را می‌شناسد. نکونام اگر مایل به مربیگری بود، می‌توانست از مسیر درست این کار را انجام دهد و خیلی راحت مراحل آموزشی را پشت سر بگذارد.  او حتی می‌تواند از طریق اوساسونا و تیم‌های اروپایی این کار را انجام دهد و دستیار مربیان بزرگ، فعال و مدرن اروپایی شود. مربیان باشگاهی که دائم در حال بازی و جنگ هستند کجا و مربیان ملی که سالی 3-4 بازی انجام می‌دهند کجا؟ به طور مثال اگر یک روز می‌شنیدیم کی‌روش دستیار انریکه شده این مسئله چقدر می‌توانست ما را دچار شوق و شعف کند.

کارشناس مسائل فوتبال در پایان گفت: فرناندو هیرو کنار کارلو آنچلوتی می‌نشیند و دستیار اوست. سال قبل زیدان کنار آنچلوتی بود که امسال مربی تیم B رئال مادرید است. آنها بدون هیچ آسیبی به شخصیت اجتماعی و ورزشی‌شان و بدون هیچ توهینی کار کرده‌اند و حتی در برخی صحنه‌ها کارگردان تلویزیونی که خودش هم فوتبالی است صحنه مشاوره دادن این مربیان را شکار می‌کند تا همه از این مراتب آموزشی لذت ببرند. نکونام بداند با حضورش کار مثبتی برای تیم ملی با شرایطی که کی‌روش دارد نمی‌تواند انجام دهد. چرا که کی‌روش تمام الفبایش را خودش مشخص می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس