واردات نجس است مگر اجبار باشد، یعنی زمانی که بخشی از تکنولوژی را نداریم و مجبور به باج‌دادن می‌شویم. ولی واردات اشتباه است زیرا ضد سرمایه است. من به یاد دارم تا سال ۴۳ گندم به هیچ‌عنوان وارد نمی‌شد. اما حدود ۵۰ سال است که هر سال گندم وارد می‌کنیم.

حرف هاشمی درباره عدم رأی نیاوردن من، جعلی است/ دلایل قبول قطعنامه 598به گزارش مشرق، سید محمد غرضی درگفتگو با یکی از روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب حضور خود در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدای مستقل با شعار «توسعه جمهوریت و اسلامیت» را اعلام کرد.

وی در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه شرق خاطراتی از فعالیتش در وزارت نفت و وزارت پست تلگراف و تلفن به عنوان وزیر را بازگو کرد.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمانی که به عنوان نخست وزیر پیشنهادی به مجلس انتخاب شده بود،‌ در پاسخ به این سئوال که شما برای نخست‌وزیری به مجلس معرفی شدید، ولی رأی نیاوردید گفت:« خیر، حرف ساختگی آقای هاشمی است که من رأی نیاوردم.»

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که گفته می شود 60 رای مثبت و 80 رای منفی آورده‌اید، گفت: «رأی را که مجلس می‌دهد. اما دستور جلسه، پرسش و پاسخ و حضوروغیاب دارد و...، اینها رعایت نشد. آقای هاشمی با من موافق نبود. من شب معرفی شده بودم آقای هاشمی صبح که وارد مسجد شد، رفت پیش امام و گفت: رأی ایشان این‌طور است و فلان. نمی‌دانم آن ٦٠ رأی چه ماجرایی داشت، آرا شمارش شده بود یا نه. اما چون آقای هاشمی با من موافق نبود، پیش امام رفت و آقای موسوی را معرفی کرد. من هم چیزی نگفتم. مگر دیوانه‌ام که چیزی بگویم.»

وی در مورد دوران نخست وزیری یکی از سران فتنه اظهار داشت: « این‌طور نبود که اسمش در تاریخ بماند.دولتی بود که به مرحله‌ای رسید که گفت پول ندارم بجنگم. چطوری ۵۹۸ درست شد؟ آقای هاشمی، آقای زنجانی و آقای ناطق و آقای کروبی را برد به مجلس، که به امام بگویند ما پولی نداریم که به جنگ ادامه بدهیم. این دولت موفق آن دوره بود.»

غرضی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جنگ باید ادامه می‌یافت، اظهار داشت:« در چهار سالی که وزیر نفت بودم، ۱۲۰ میلیارد دلار به آقایان پرداخت می‌کردم که بجنگند. بعد اینها به سراغ من آمدند. موسوی، ناطق نوری، کروبی، هاشمی و زنجانی. آقای موسوی‌اردبیلی مدام ایراد می‌گرفت. من می‌گفتم که بیش از این نمی‌توانم پرداخت کنم. بالاخره سه‌جلسه سال ۶۳ با حضور من، آقای مهندس موسوی، آقای هاشمی و آقای موسوی‌اردبیلی تشکیل شد و دعوا بر سر اینکه آیا می‌توانی بیشتر نفت بفروشی یا خیر؟ من هم می‌گفتم امکان‌پذیر نیست. جمع سال‌هایی که من وزیر نفت نبودم، ۲۰ میلیارد دلار به دولت نرسید.اگر پول می‌رسید، این‌گونه نمی‌شد.»

‌وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نمی‌شد نفت فروخت و مشکل سقوط قیمت بود، بیان داشت: « پس چرا من فروختم؟ نه اصلا این‌طور نیست.وقتی من وزیر نفت شدم، عربستان روزی ١٠,٥میلیون بشکه می‌فروخت و ما روزی ۳۰۰ هزار. در اوپک با عربستان درگیر شدیم که این درست نیست. ۱۷ روز من در لندن با اینها دعوا کردم. عربستان شد ۵.۵ و من شدم ٢.٥. بعد بلافاصله که من رفتم، یک کسی در ایران گفت که من روزی ۱۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشم. همین شد که قیمت نفت سقوط کرد.وقتی من وزیر نفت شدم، اوپک ۲۴ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد، من آن را به ۱۶ میلیون بشکه رساندم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ناشناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای غرضی کارش درست است .
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    با این اوصاف مملکت رو در زمان جنگ ایشون به تنهایی میچرخوندند . اوپک هم که کلا گوش به فرمان این آقا بوده حیف شد رئیس جمهور نشد الان کلی جلو بودیم!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    مشرق! عدم رای نیاوردن یعنی چه که در تیتر آمده است؟!!!!
  • سیاح ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کم کم داریم علت پذیرش قطعنامه و جام زهر را که امام تعبیر فرمود را می فهمیم
  • داریوش ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    حرف حضرت آیت الله هاشمی برای مردم سند است شما هرچه به ایشان بتازید ارادت مردم به ایشان بیشتر می شود
  • حدحد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    غرضی، مردی واقعی و دلسوز برای کشور ... انتخابات مجلس حتما اولین رای من غرضی خواهد بود ...
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    یعنی اینها همه تشنه خدمتند ؟ خدا خیرشون بده
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    غرضی آدم جناحی نیست حرفی هم که می زنه از صداقتشه چون بی شیله پیله‌ایه .
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    غرضی از وقتی مردم به او و حرفهایش در انتخابات ریاست جمهوری خنده اید از خود بیخود شده است - توهم گرفته است او را
  • نامی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کسی که من من می کند چیزی در چنته ندارد.می گوید 120میلیارد در 4 سال دادم یعنی 30میلیارد در هر سال .با توجه به قیمت کم نفت در آن دوره (بگیریم20دلار)و اگر قبول کنیم روزانه2/5میلیون بشکه فروخته باشد وهمه پول نفت راهم به دولت داده باشد که بجنگدمبلغ کل 73میلیارد دلار میشود.
  • مهدی ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است . از کوزه همان تراود که در اوست . رنگ رخسار خبر میدهد از سر درون . اینها همه در وصف حال اقای غرضی معلوم الحال است
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای غرضی حرف های عجیب و باور نکردنی جنابعالی در دوران دفاع مقدس فقط بدرد ساختن فیلم آنهم از نوع بالی وودی میخورد . بنظر میرسد شما فکر میکنید که حافظه مردم پاک شده !!!!
  • مهران ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای قرضی بیاد من بهش رای نمیدم
  • محمد ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای غرضی یعنی اگه به اختیار جنابعالی بود بایستی الان هم در حال جنگ با عراق باشیم ؟ نوبره دیگه!!!
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    غرضی غرضی حمایتت می کنم. منم متل تو شده ام فکر می کنم اگر تو کاندیدا بشی می تونم به تنهایی ده میلیون رای بدم . بیخود می کنن نمی ذارن. یک رای هم خانمم می ده . برو بقیه اش را هم خودت جور کن تا رئیس جمهور بشی عزیزم
  • باز نشسته ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقایانی که در بالا نظر نوشتید. آقای مهندس سید محمد غرضی حرفش را زد، و در میان فرمایشاتشان اسامی را هم ذکر کرد که همه‌شان حی و حاضرند. اگر خلاف گفته آن آقایان می توانند نکذیب کنند اگر درست گفته که شما‌ها چرا بی ادبانه و توهین آمیز سخن می گویید. خوبی فرمایشات جناب آقای مهندس سید محمد غرضی این بود که در ذکر ماجرا مثل بعضی‌ها چوب به تابوت مردگان نزد و از آن‌ها شهادت نگرفت، لطفا شماها که اظهار نظر می کنید رعایت اخلاق اجتماعی را بکنید. اگر سایت بلاغ بار گذاری کند سپاسگزارم.
  • ناشناس ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اقاي غرضي همه اين خدمات ارزنده رو تنهايي انجام ميدادي؟
  • افشین تهران ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    پس فکر کردی در کشور ما هزینه ها از کجا پرداخت میشه؟؟در ان زمان فروختن نفت کار اسانی نبود که الان شما داری با تمسخر این زحمات را به چالش میکشی.در زمان وزارت ایشون تمام هزینه های کشور از وزارت نفت در میامد و امروز هم بیشترش متاسفانه از همین منبع هست اما این صادرات غیر نفتی و حتی پتروشیمی در ان زمان وجود نداشت.
  • افشین تهران ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خیلی به خاطره خوندن علاقه داری؟کسیکه بچه هاش به حرفش گوش نمیدن رو مستند نکن.سند استات اویل و کرسنت هست.
  • افشین تهران ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کسانی باید از خود بیخو.د بشن که مردم قول دادن 100روزه مشکلات رو حل کنن اما نکردن.البته قولهای دیگه جای خودش بماند.
  • افشین تهران ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    قیمت نفت زمان شاه هم بالای 30دلار بود نه بیست دلار و کمترین قیمت هم مال زمان اصلاحات هست نه زمان جنگ.تازه زمان جنگ بدلیل ناامن بودن منطقه قیمت نفت بالا بود .شما فکر کردی خودت فقط ریاضی بلدی.اونایی که الان منم منم میکنن چی؟اونا چیزی در چنته دارن یا ندارن؟
  • افشین تهران ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    فرمایش شما کاملا درسته.کسیکه در زمان جنگ وزیر نفت باشه و مورد وثوق امام هم باشه و هیچ پرونده ای مثل کرسنت و یا از این دسته نداشته باشه معلوم الحاله .کسانی هم که در زمان ریاست و یا وزارتشون قراردادهایی مثل استات اویل و کرسنت و ....بسته شده هم معلوم الحال هستند.
  • افشین تهران ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    حافظه مردم پاک نمیشه اما اونایی که نبودن رو میشه یه جورایی در حافظه زود باورشون دست برد.کشور در پایان جنگ نه مشکل مالی داشت و نه مشکل مردمی چرا که بعد از قبول قطعنامه صدام حمله کرد و مناطق زیادی رو گرفت اما با فرمان امام باز مردم به جبهه ها رفتند و مهمات هم بود و جنگیدن و این مناطق رو پس گرفتن.این حافظه من هست از اون روزها که در اسلام اباد غرب بودم و حمله مرصاد رو از نزدیک دیدم.اما در قبال پول کشور خیلی خوب پول داشت چرا که همه چیز مردم یارانه ای بود حتی خودرویی که تحویل میگرفتند یارانه ای بود.حتی لوازم خانگی.اگه مدیران ان زمان کمی از اون یارانه های بی دلیل رو حذف میکردن کشور پول اضافی هم داشت مخصوصا با توجه به ذخایری که از زمان شاه مونده بود و زاغه های پر مهمات اون زمان.
  • فرهاد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    بله دیگه دوست عزیز . یکبار دیگه جمله رو بخونیم : هاشمی آقای زنجانی ( رئیس بودجه و برنامه ) و کروبی و ناطق را به مجلس برد که به امام بگویند پول نداریم بجنگیم آنهم درست در زمانی که دست بالا را در جبه ها پیدا کرده بودیم !
  • مردذمی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    دمت گرم آقای غرضی خوشم آمد من که تو انتخابات مجلس به شما رای میدم
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    خدا غرضی را یاری بفرماید .
  • سعید ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    حتما خوب سیبیلتو چرب کرده که اینطوری خاضعانه در موردش حرف میزنی
  • تقی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    سال همدلی و همزبانی مبارک.آقای غرضی بجون این و اون افتادی که چی بشهواون موقع میگفتی.فقط تو فکر خودتدنید.به جامعه آرامش بدید نه التهاب
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    حرف حاج آقا خاطره میشه سند و بقیه بوق
  • بشری ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    مردم ارادت خودشون را به ایشان سال 84 و در راهپیمایی نه دی در سال 88 به ایشون نشان دادند ...چقدر دیگه ارادت میخوای نشونت بدیم ... گرفتی؟
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    یکبار دیگه مصاحبه رو بخون (مگردیوانه ام که چیزی بگویم)این یعنی عافیت طلبی باخودش گفته اعتراض کنم وزیر هم نمیشوم الان هم که میگه مطمئنه مخالفان هاشمی خوششان میاد یادش رفته خودش وزیر موسوی و هاشمی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس