کد خبر 410368
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
 به گزارش مشرق، حافظه مجازي يا همان Virtual Memory قسمتي از هارد ديسک سيستم رايانه اي است که به صورت موقت در اختيار سيستم عامل قرار مي گيرد؛ اين امکان در بيشترسيستم عامل ها از جمله سيستم عامل معروف ويندوز وجود دارد. با استفاده از VirtualMemory ، رايانه اطلاعاتي را که روي RAM براي مدتي بدون استفاده مانده است، به هارد ديسک انتقال مي دهد و با اين کار فضاي نسبتا زيادي را براي سيستم خالي مي‌کند. با توجه به اين که سرعت هارد از رم واقعي بسيار کمتر است و رم قادر نيست بيش از يک و نيم برابر خود از حافظه مجازي استفاده کند، استفاده از virtual memory از لحاظ اقتصادي کمک بزرگي به کاربر مي کند.

حال چگونه مقدار virtual memory را تنظيم کنيم: براي دسترسي به تنظيمات اين بخش از حافظه از کنترل پانل، system را انتخاب کنيد و سپس وارد زبانه Advanced system settings شويد و در بخش Advanced Performance گزينه setting را برگزينيد.

حال دوباره به زبانه Advanced برويد و در قسمت Virtual Memory گزينه Changes را انتخاب و سپس در قسمت Initial size MB سايز را بر حسب مگابايت وارد و روي دکمه Set و سپس روي OK کليک کنيد تا تغييرات اعمال شود. ميزان حافظه موجود هارد ديسک که براي حافظه مجازي در نظر گرفته خواهد شد، بسيار حائز اهميت است.

در صورتي که فضاي فوق بسيار ناچيز انتخاب شود، همواره با پيام خطايي مطابق "Out of Memory” ، مواجه خواهيد شد. پيشنهاد مي شود نسبت حافظه مجازي به حافظه اصلي 2 به يک باشد. يعني در صورتي که حافظه اصلي موجود ۱۶ مگابايت باشد، بايد حداکثر حافظه مجازي را ۳۲مگابايت درنظر گرفت.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس