همانطور که نتانیاهو چند سال پیش هشدار داد ایران مثل شوروی سابق نیست. ایران فرهنگ شهادت دارد. مسلمانان معتقدند که در صورت شهید شدن به بهشت می‌روند. پس این نوعی دیگری از تهدید هسته‌ای است.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***


بمب هسته‌ای ایرانی‌ها شهادت‌طلبی آن‌هاست

ایران پس از دستیابی به بمب اتمی

به گزارش پایگاه امریکن تینکر، اوباما با انجام مذاکرات برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران بدترین سناریوی موجود در خاورمیانه را در پیش گرفته است. نظام ایران نشان داده است که نیازی به سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم ندارد و می‌تواند این کار را با کمک لیزر به صورت مخفیانه انجام دهد.

به نفع روس‌ها است که هوای ایران را داشته باشند/ آمریکایی‌ها ول‌کن امپراتوری پارسی نیستند

فریب متحدان آمریکا توسط کاخ سفید باعث شده است که رقابت تسلیحاتی در بین کشورهایی که از جانب ایران مورد تهدید قرار می‌گیرند خصوصاً مصر و عربستان به وجود آید. رژیم صهونیستی هم سامانه دفاعی قوی دارد. ولی هیچ سامانه‌ای بدون عیب نمی‌باشد.

همانطور که نتانیاهو چند سال پیش هشدار داد ایران مثل شوروی سابق نیست. ایران فرهنگ شهادت دارد. مسلمانان معتقدند که در صورت شهید شدن به بهشت می‌روند. پس این نوعی دیگری از تهدید هسته‌ای است.

هیچ‌یک از دکترین‌های دفاعی آمریکا با این سناریوی جدید همخوانی ندارد. جورج بوش به خاطر تسلیحات کشتار جمعی به عراق حمله کرد. او درباره وجود این نوع تسلیحات در عراق دروغ نگفت. او تنها حرف‌هایی را از قول آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نقل می‌کرد.

اما او مورد هجمه شدید رسانه‌ها قرار گرفت. حالا دیگر هیچ‌ رئیس جمهوری در آمریکا جرات حمله پیش‌دستانه حتی علیه ایران و یا دیگر کشورهای متخاصم را ندارد.

ائتلاف جدیدی در بین کشورهای مورد تهدید قرار گرفته از جانب ایران از قبیل رژیم صهیونیستی، مصر و عربستان ایجاد شده است. ایران اقدامات زیادی علیه دشمنان خود خوانده در کشورهای سوریه، لبنان و عراق انجام داده است. ایران اخیراً با موفقیت انقلابی را در یمن به راه انداخت.

واکنش اوباما به تهدیدات ایران علیه منطقه نفت‌خیز خاورمیانه ضعیف و مثل همیشه پرنوسان بوده است. آمریکا کشتی‌های جنگی خود را به آب‌های یمن فرستاد، اما مثل همیشه درباره این اقدام دوپهلو حرف زد.

اوباما معتقد است که ایران می‌تواند به یک قدرت منطقه‌ای مبدل شود. اما نباید به حرف اوباما توجه کرد. یک نظام اسلامی مجهز به تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک می‌تواند یک قدرت جهانی شود.

تمامی این فجایع سریالی به خاطر اوباما، کلینتون، و تاثیر لابی سیاست خارجی کارتر/برژینسکی است. این افراد همیشه از کشورهای مسلمان پول گرفته‌اند. سیاست خارجی آمریکا برای فروش است و نتایج آن فاجعه‌بار می‌باشد.


ارتش ایران، بی‌رقیب در منطقه

جنگنده‌های ایران اصلاح شده است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی از ایران گفت: ایران یکی از میلیتاریست‌ترین کشورهای جهان است. این کشور دارای 500 هزار نیروی نظامی فعال و 500 هزار نیروی نظامی ذخیره است. مشکل بزرگ نیروهای نظامی ایران این است که بسیاری از تجهیزات ارتش ایران قدیمی و از رده خارج بوده که بخش زیادی از آن ارتقاء پیدا کرده است. دلیل آن این است که پس از انقلاب 1979 (1357) تحریم‌های زیادی ضد ایران اعمال شد و ایران به تکنولوژی نظامی که در جهان وجود دارد دسترسی ندارد.

این مسئله خصوصا در نیروی هوایی ایران قابل رویت است که در این نیرو ترکیب مختلفی از جنگنده ها وجود دارد. برخی از این جنگنده ها قبل از انقلاب 57 توسط آمریکا به ایران تحویل داده شده و برخی دیگر نیز ساخت شوروی سابق است. البته هواپیماهایی هم وجود دارد که توسط خود ایرانی ها طراحی شده است. این هواپیماها شبیه به مدل های قدیمی تر آمریکایی با مقداری به روزرسانی است. اما چون ایران از تجهیزات قدیمی تر استفاده می کند به این معنا نیست که نیروی نظامی این کشور ضعیف است و در عین حال نیروهای نظامی ایران بسیار قوی هستند. علت این مسئله این است که نیروهای مسلح ایران شدیدا با انظباط و شدیدا با انگیزه است.

ایران مطمئننا دارای یکی از قوی‌ترین نیروهای نظامی در منطقه خاورمیانه بوده و تنها ترکیه و اسراییل در این منطقه قابل مقایسه با ایران هستند.


آمریکایی‌ها دست از سر امپراتوری پارسی برنمی‌دارند

ایران انقلاب خودش را کنار نمی‌گذارد

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اعلام توافق هسته‌ای در لوزان این ایده را در برخی به وجود آورد که ایران وارد سیستم جهانی به عنوان بازیگری مسئول خواهد شد. اما این طرز تفکر این مساله را نادیده می‌گیرد که نظام فعلی ایران نشانه‌هایی از تاریخ طولانی امپراطوری و جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای پارسی را دارد.

ایران

ایران کشوری انقلابی است که می‌خواهد بر منطقه تسلط یابد. اما دولت اوباما امیدوار است که توافق هسته‌ای با ایران بتواند تغییری در این کشور ایجاد نماید و تهران را متقاعد کند تا از سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود دست بردارد.

اگرچه گفته می‌شود که رویکردهای توسعه‌طلبانه ایران از زمان پیروزی انقلای اسلامی در این کشور شروع شد. اما، در حقیقت تاریخ این سیاست‌ها به دوره صفویه برمی‌گردد که پادشاهان صفوی تلاش کردند تا حکوت شیعی را در ایران بنا نهند. در قرون بعدی، ایران کنترل خود را بر افغانستان، خلیج فارس، عراق و قفقاز جنوبی افزایش داد.

این سیاست‌ها ادامه داشت تا زمانی‌که انقلاب اسلامی با کمک شعارهای ملی‌گرایانه و ایدئولوژی اسلامی به پیروزی رسید. پس از جنگ تحمیلی، ایران به این نتیجه رسید که دکترین نظامی متعارف نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد.

در کنار تلاش‌های تهران برای صدور انقلابش به کشورهای همسایه مسلمان، رهبری و سپاه پاسداران ایران تاکتیک‌های جنگ نامتقارن را در خاورمیانه ایجاد کردند.

نویسنده این مقاله ادعا می‌کند: ایران همیشه به آتش اختلافات فرقه‌گرایانه دمیده است. این کشور همچنین طرح دوستی با برخی گروه‌های سنی برای افزایش سلطه خود بر منطقه ریخته است. به همین منظور، تهران روابط قوی با حماس و جهاد اسلامی در غزه ایجاد کرده است.

تاریخ فقط چند مثال محدود درباره بازگرداندن این گونه کشورها به سیستم جهانی دارد. نظام‌های انقلابی معمولاً امیال توسعه‌طلبانه خود را با دیدگاه‌های مذهبی مخلوط می‌کنند. جاه‌طلبی‌های ایران چیز جدیدی نیست. این مساله در زمان حکومت صفویان، پهلوی و حالا نظام اسلامی وجود داشته است. نباید انتظار داشت که ایران به این زودی‌ها اصول خود را تغییر دهد.


به نفع روس‌ها است که هوای ایران را داشته باشند

چرا اوباما می‌خواهد تحریم‌های ایران را بردارد

به گزارش پایگاه کانترپانچ، همیشه بهتر است با حقایق شروع کنیم. و درباره ایران حقیقت این است که ایران تسلیحات اتمی ندارد و هیچ‌گاه برنامه هسته‌ایش انحرافی نداشته است. ایران فقط انرژی هسته‌ای را برای اهداف صلح‌آمیز خواسته است. اینها حقایقی هستند که ممکن است در بین خطوط پروپاگاندای رسانه‌های غربی مخفی شوند. ایران گناهکار نیست. تنهای گناه ایران این است که در منطقه‌ای وقع شده است که آمریکا می‌خواهد بر تمامی منابع آن تسلط داشته باشد. همه چیز به ژئوپولتیک برمی‌گردد و هیچ ربطی به مسائل هسته‌ای ندارد.

ایران

تمامی رسا‌نه‌هایی که مذاکرات را پوشش می‌دهند تنها بر جزئیات مذاکرات تاکید می‌کنند تا وانمود کنند که ایران چیزی را مخفی کرده است و این کشور تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود. این درحالیست که ایران هیچ‌گونه کار غیرقانونی انجام نداده است و تنها به دنبال احقاق حق مسلم خود طبق معاهده ان‌پی‌تی بوده است.

اصطلاح بازگشت هسته‌ای نیز پروپاگاندای جدیدی است که رسانه‌های به راه انداخته‌اند و تنها هدف رسانه‌ها این است که بگویند که ایران فقط چند ساعت با تولید بمب اتم فاصله دارد. موضوع هسته‌ای اصلاً ربطی به تسلیحات اتمی مورد ادعای غرب ندارد. این تنها یک پیام دارد. مشکل اصلی این است که ایران کشوری مستقل با سیاست خارجی مستقل می‌باشد. واشنگتن به کشورهای مستقل علاقه‌ای ندارد. کشورهایی که از آمریکا دستور نمی‌گیرند، در لیست سیاه قرار می‌گیرند. و این همان جایی که تحریمها وارد عمل می‌شوند.

اگر اخبار رسانه‌ها را دنبال کنید با چیز عجیبی مواجه می‌شوید. آمریکا می‌خواهد سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد. این تحول عجیبی است. واشنگتن کشورها را تحریم می‌کند و برایش هم اهمیتی ندارد که آیا این تحریم‌ها مفید هستند یا خیر. تنها هدفش ایجاد فشار بر کشورهایی است که آمریکا را دوست ندارند. پس چرا نظر آمریکا درباره ایران تغییر کرده است؟

البته که جواب منفی است. هیچ‌کس این را باور نمی‌کند. تنها دلیلی که آمریکا می‌خواهد به توافقی با ایران دست یابد این است که چیزی در ازای آن می‌خواهد. آمریکا می‌خواهد جایگزینی برای گاز روسیه پیدا کند تا این کشور را به لحاظ اقتصادی نابود کرده و در نتیجه نقشه راهبردی خود را برای افزایش سلطه آمریکا در آسیا را محقق نماید. اوباما دارد به خوبی با ایران بازی می‌کند تا راهش را هر چه سریعتر به سوی آسیا باز کند.

به نظر می‌رسد که این کار شدنی باشد چرا که آمار نشان می‌دهد که با برداشته شدن تحریم‌ها و شروع سرمایه‌گزاری‌ها در ایران، این کشور می‌تواند 10 تا 20 میلیارد متر مکعب گاز در سال به ترکیه و اروپا صادر نماید.

به این دلیل است که اوباما می‌خواهد تحریم‌های ایران را بردارد. او می‌خواهد جایگزینی برای منبع گاز اروپا پیدا کند. شکست دادن روسیه به اولویت راهبردی آمریکا تبدیل شده است. آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی که شده خود را ابرقدرت نگه دارد.



حرکت قطار S300 و توافق اتمی در یک ریل

مسئول اروپایی: تحویل اس‌-300 روسی به ایران اختلالی در روند مذاکرات ایجاد نمی‌کند

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، کاترین رِی نماینده رسمی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت که تصمیم روسیه برای برداشتن ممنوعیت ارسال سامانه پدافند هوایی اس-300 به ایران تاثیری بر مذاکرات بین‌المللی درباره پرونده هسته‌ای تهران ندارد.

ایران

وی گفت: این مساله جدیدی نیست. ما نگرانی خود را درباره این اقدام روسیه اعلام کرده‌ایم. مذاکرات هنوز در جریان است و ما معتقدیم که این مساله تاثیری بر مذاکرات نخواهد داشت. مدیران سیاسی کشورها این هفته در نیویورک جمع می‌شوند تا درباره توافق نهایی با ایران مذاکره کنند.





توافق هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را آزاد کند

به گزارش پایگاه الجزیره، پس از 15 سال مذاکره، ایران و گروه 5+1 توانسته‌اند به توافق جامع هسته‌ای دست یابند. توافق هسته‌ای به این زودی‌ها نمی‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند، اقتصادی که آسیب‌های بسیاری از تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل متحمل شده است. در عین حال، قیمت نفت هم رو به کاهش است و نرخ تورم و بیکاری نیز در ایران هنوز بالاست. از سال 2010، تحریم‌های بانک مرکزی ایران را نشانه گرفته‌اند و این مساله باعث کاهش اعتبار پول ملی شده است.

ایران

توافق هسته‌ای مسیر پایان تحریم‌ها و ظهور اقتصاد پویای ایران را مشخص کرده است. دولت ایران به دنبال اصلاحات اقتصادی و ایفای نقش در جهان در حال توسعه است. ایران در مقایسه با کشورهای در حال توسعه و با توجه به تحریم‌های بین‌اللملی توانسته است معیارهای توسعه انسانی را ارتقا دهد. 98 درصد از افراد 15 تا 42 سال در ایران با سواد هستند. امید به زندگی از 54 سال در سال 1980 به 74 سال در سال 2012 رسیده است. طبق آمار سازمان ملل، شاخص توسعه انسانی در ایران در سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

به رغم تحریم‌ها، ایران جزو 20 اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود. در دهه اول قرن 21، نرخ رشد ایران به حدود 5 تا 7 درصد رسید. تحریم‌های سال 2010 مخرب بود، اما دولت اخیراً از رشد مثبت اقتصاد خبر می‌دهد.

ایران که بیشتر از همه کشورهای خاورمیانه در زمینه تحقیقات علمی سرمایه‌گزاری می‌کند پیشرفت‌های سریعی در علوم پیشرفته داشته است. در حالی‌که اقتصاد ایران بسیار به نفت متکی است، اما در این کشور پیشرفت‌های صنعتی چشمگیری نیز حاصل شده است. در سال 2009، ایران با تولید 1.4 میلیون خودرو یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا شد.

ایران پس از تحریم‌ها باید چه کاری انجام دهد؟ اولین و مهمترین کاری که ایران باید انجام دهد کاهش وابستگی به صادرات انرژی و افزایش صنایع اشتغال‌زا است. از آنجایی‌که سرانجام روزی ذخائر انرژی ایران به پایان می‌رسد، لازم است که این کشور به فکر منابع جایگزین درآمدی باشد.

اما اگر وابستگی به نفت خاتمه نیابد، اقتصاد ایران همیشه در معرض خطر بازار نابسامان قرار دارد. این تغییرات در بازار برنامه‌ریزی بلندمدت را دشوار می‌سازد. بعلاوه، صنایع پتروشیمی بیش از حد به فناوری وابسته هستند. پس نمی‌توانند اشتغال‌زایی زیادی داشته باشند.



آمریکا راه دوستی با مردم جهان را پیش گرفته است؟

رهبری کردن از طریق تعامل

به گزارش پایگاه پراجکت سندیکت، اوباما در اولین سخنرانی خود از کشورها خواست که به هم نزدیکتر شوند. او گفت: ما دست خود را دراز می‌کنیم. شما هم اگر می‌خواهید مشت خود را باز کنید. این همان سیاست خارجی مبتنی بر تعامل است که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما وجود داشت، رویکردی که به رغم نواقص، مزیت‌های بسیاری نیز در پی داشت. اوباما سیاست جورج بوش مبنی بر منزوی کردن کشورهای متخاصم را رد کرد و معتقد بود که تنها امید آمریکا این است که از طریق برقراری رابطه در فضای دوجانبه رفتار این کشورها را تحت تاثیر قرار دهد. این سیاست تعامل موفق هم بوده است: ابتدا میانمار، بعد کوبا و حالا ایران.

به نفع روس‌ها است که هوای ایران را داشته باشند/ آمریکایی‌ها ول‌کن امپراتوری پارسی نیستند

از همان ابتدا دولت اوباما مشخص کرده بود که تعامل هدف نهایی نیست، بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف مختلف دو جانبه و منطقه‌ای است.

توافق هسته‌ای با ایران پیامدهای مهمی برای خاورمیانه و جنوب غرب آسیا خواهد داشت به این دلیل است که احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مخالفت شدید رژیم صهیونیستی و عربستان را در پی داشته است. این توافق می‌تواند مسیر را برای دیگر مذاکرات دوجانبه در زمینه تعدادی از منافع مشترک از پایان دادن به بحران سوریه گرفته تا سروسامان دادن به اوضاع افغانستان هموار سازد.

صرف‌نظر از مسائلی که حزب جمهوری‌خواه در جریان انتخابات سال 2016 مطرح خواهد کرد، سیاست تعاملی آمریکا موثر بوده است و باعث ایجاد وقایعی در برخی کشورهای بسته شده است.



یک خط قرمز جدید برای ایران؟

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، اگر خبر رسانه‌های عربی را باور کنیم که حمله هوایی علیه اهدافی در سوریه انجام شده است، باید این اقدام را بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی به خوانیم.

به نفع روس‌ها است که هوای ایران را داشته باشند/ آمریکایی‌ها ول‌کن امپراتوری پارسی نیستند

طبق گزارشات شبکه‌های العربیه و الجزیره، اهدافی که روز چهارشنبه مورد هدف قرار گرفتند موشک‌های اسکاد سوریه بودند. در حقیقت این پیامی برای ایران و حزب الله بود.

این سیاست در حقیقت می‌خواهد خط قرمز جدید و واضحی را برای ایران ترسیم کند که دست از هژمون منطقه‌ای خود بردارد.

تا حالا، تمامی تلاش‌ها و عملیات‌های دیپلماتیک و مخفی رژیم صهیونیستی بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده بود. اما حالا دولت صهیونیستی از برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران ناامید شده است و فهمیده است که توافق در هر صورت حاصل می‌شود. پس این رژیم دارد برای روز پس از توافق برنامه‌ریزی می‌کند، برای این واقعیت که ایران دارد خود را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح می‌کند که تاثیرگذاریش از اقیانوس هند تا دریای سرخ و از آنجا تا دریای مدیترانه گسترده شده است.

رژیم صهیونیستی برای آنکه بتواند جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای ایران را کنترل نماید، باید با دیگر کشورهای نگران از قبیل عربستان سعودی، امیرنشین‌های عربی و مصر ائتلافی را تشکیل دهد. و در حقیقت، همکاری و هماهنگی در محور ریاض قاهره- تلاویو در سال گذشته بهتر شد.

با این حال، نگرانی اصلی رژیم صهیونیستی افزایش تاثیرگذاری ایران بر حزب‌الله است. همکاری نزدیک بین ایران و این گروه در اقدام آنها برای ایجاد پایگاهی در بلندی‌های جولان نمود پیدا کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مجتبی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    "این کشور دارای 500 هزار نیروی نظامی فعال و 500 هزار نیروی نظامی ذخیره است" آمار غلطه! 500 هزار نیروی نظامی فعال 20 میلیون نیروی نظامی ذخیره :)
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    "به رغم تحریم‌ها، ایران جزو 20 اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود" خب هم ما میدونیم هم شما که این گزاره ابدا صحیح نیست . یه سرچ بکنید میبینید ما حتی جز ۱۰۰ کشور اول هم نیستیم طبق شاخص های توسعه اقتصادی
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    تازه اینا فقط ارتشو ملاک قرار دادنند و سپاه و بسیج مردمی رو حساب نکردند
  • احمد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    شهادت طلبی مابمب هسته ای واقعی مابوده وهست . بیایید بجای این پرپرزدنها تسلیم شوید تاجهان روی آرامش ببیند و روح آزاد و انسان دوستی مارا ازخود دریغ نکنید چون برای ما شهادت هست ذلت واسارت نیست پس بفکرخودتان باشید و ازکشتن دست بردارید
  • محمد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اشتباه این امار حداقل 4 میلیون از نیروهای ذخیره تنها در عرض 24 ساعت خودشونو به مراسم اربعیین رسوندند تازه خیلی ها وسیله گیرشون نیومد ایران حداقل 30 میلیون نیروی اماده شهادت تو داخل مرزهای ایران داره همین مقدار شایدم بیشتر در سرتاسر جهان بیخ گوش اونایی که فکر میکنن ابرقدرت هستن ایشالا وقتی اقا ظهور کنه میفهمن جانم فدای رهبر یعنی چی
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بمب هسته‌ای ایرانی‌ها "شهادت‌طلبی" آن‌هاست!!! "شهادت‌طلبی" گذشت عمو جون اون زمون گذشت اون جونهای دوره شاهنشاهی بودن که نمیدونستن با انقلاب کردن چی نصیبشون میشه و رفتن تن به شهادت دادن الان دیگه این حرفا نیست
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این گزارش و امثال این گزارش بطور هدفمند سعی دارند مسؤولین ایران را ترغیب به تکبر و غرور بیجا و انحراف از معاهدات فی مابین نماید تا بتوانند فشار سیاسی و اقتصادی بیشتری را وارد نموده و احیاناً موفق به گشودن یک جبهه ی دیگر علیه نظام جمهوری اسلامی شوند.
  • دکتر منصوری ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این قدر وارد بازی ایران هراسی غربی ها نشید......ایران چطور می تونه با کمترین بودجه نظامی در خاورمیانه قدرت برتر نظامی باشه؟؟ نیروی هوایی اسراییل ده برابر ایران جت نسل 4 عملیاتی داره قراره به F-35 هم مجهز بشه نیروی هوایی ترکیه عربستان و پاکستان هم حدودا به تنهایی به اندازه کل بودجه ارتش ایران در سال بودجه دارن و هر کدوم سه برابر ایران جنگنده عملیاتی دارن در بخش موشکی هم همه می دانند اسراییل به داشتن موشک های قاره پیمای مجهز به کلاهک های اتمی و هیدروژنی جریکو دو و جریکو سه و نیز زیر دریایی های اتمی مجهز به کروزهای اتمی چه قدرتی داره در بخش دریایی و زمینی هم نیروی دریای سپر جزیره و نیروهای زمینی عربستان مصر امارات قطر اردن بحرین پاکستان در حال ایجاد نیروی مشترک هستن که قطعا هدف ترساندن روس و چین و هند هست نه ایران تحت هدایت امریکا کمی عقلانیت باید داشته باشیم و به قدرت های واقعی و برتر خاورمیانه به صورت جدی و نه شوخی نگاه کنیم ایران هنوز جواب دو جنگنده ی که نیروی هوایی عربستان زد و کشتار حجاج و..رو نداده
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    دنیا پرست جون به اون شهدا توهین نکن اونها به خاطر خدا و اسلام رفتن شهید شدن نه مرغ و گوشت
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ایران هراسی
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اقتصاد ایران اصلا جز 20 اقتصاد برتر دنیا نیست با بی ارزش شدن پول ملی ایران از نظر تولید ناخالص ملی برای هر نفر که مهمترین شاخص اقتصادی هست در کنار کشورهای افریقایی و جهان چهارم قرار گرفته
  • دانشجو ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    از آی پی فرانسویت مشخصه که چی هستی!! شماهم صد در صد از اون بی جربزه هایی بودی که جونتو برداشتی در رفتی... یه بی غیرت کامل !! ببینم نتونستی چشمتو وا کنی متن بالا رو بخونی؟ شاید هم نخواستی ! اگه یه نگاه به بالا بکنی میبینی که خودشون میگن دوا سر مسقل بودنه و این استقلال فقط و فقط با نظام جمهوری اسلامی بدست اومده نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر ... حالا کجاشو دیدی به جایی این نظام رو خواهیم رسوند که چش تو و رفیقای بی عرضه تر از خودت در بیاد والسلام
  • WHAAAAAAAAAAAT ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    انتقاد سازنده: ترجمۀ متن اصلا در سطح سایت خوبی مثل مشرق نیست. در حد ترجمه های سایت هایی مثل انتخابه متن رو ترجمه کردین. لطفاً کیفیتِ کار رو بالاتر ببرید ! خدا قوت
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    امثال تو نمی فهمن شهادت طلبی یعنی چه یک بار دیگه جملاتتو نگاه کن ،ممکنه بفهمی که نمی فهمی
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این یه واقعیته که ما توی تکنولوژی و ساخت تجهیزات پیشرفته خیلی عقبیم
  • ابراهیم ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد.
  • علیا ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    قابل توجه که ایران در رتبه ی اقتصاد های بزرگ که همین چند هته قبل توسط بانک جهانی انتشار پیدا کرد با یک رتبه سعود نسبت به سال قبل رتبه ی 18 رو داره. او از کشورهایی مثل استرالیا و هلند و مالزی قرار داره و بعد از ترکیه و اسپانیا و کانادا قرار داره.
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این رده بندی بر پایه تولید ناخالص ملی GDP
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    احسنت مجتبی. همینطوره
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    به امید ظهور امام مهدی (عج)
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    انقلاب برای دین و ناموس بود ، جنگ امروز هم برای خدا و دفاع از نوامیسه.
  • اهوازی ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    فقط بسیج میلیونها تن نیرو دارد.گاز ایران نباید تنها از ترکیه صادر گردد بلکه ایان باید برای صدور گاز به اروپا از ارمنستان و گرجستان و عراق سوریه و لبنان و حتی اردن نیز استفاده کند.
  • اهوازی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این گزارش نشان میدهد که صهیونیست ها و غربی ها بشدت از مرگ میترسند.
  • علی313 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای ناشناس از فرانسه! ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. حضرت امام خمینی(ره) شما یا خوابید یا خودتان را به خواب زدید. ایام اعتکاف ماه رجب یک سری به مساجد تکایا و حسینیه ها بزنید اگر امکان دارید و بدتان نمی آید!!!! ببنید این جوانهایی که شما از اینها ناامید هستید چکار می کنند. به کوری دشمنان این خاک و بوم و جوانان عزتمند و سرافرازمان همچنان عاشق شهادتند و از جوانان دوره ی به قول شما شاهنشاهی خیلی انقلابی ترند. درثانی کسی که انقلاب کرده دنبال گیر آوردن چیزی نبوده و باز به قول اماممان ما به تکلیف عمل میکنیم. خواهشا" فقط و فقط از قول خودتان و دوستان خارج نشینتان حرف بزنید. افتاد.....................؟
  • علی313 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    می ترسم از فردا یکی دیگر از شرایط 5+1 حذف شهادت طلبی از قاموس جوانان ایرانی درج بشود!!!!!!!! ولی کور خوانده اند این یکی را دیگر نمی توانند تعلیق یا محدود کنند. بعون الله تعالی
  • قاسم ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    شما از اونایی هستی که با یه ترقه خودشونو خیس میکنند.بهتره تو مسائل مربوط به جنگ اصلا نظر ندی.
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خب چه کسی باید کشور رو به سمت پیشرفت ببره؟؟ موجودات فضایی ؟ !! یکی نیست از خودش بپرسه که آیا من برای پیشرفت کشورم چه کاری کردم؟؟؟
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    ما از فن اوری و ساخت تجهیزات پیشرفته عقبیم خیلی خواب تشریف داری برادر پس اینهمه تجهیزات همش عقب مونده است من نمیدونم بعضیها مانند گزارشات این امریکاییها خیلی ساده لوحانه حرف میزنن
  • عااااااشق وطن ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بااین همه نفهمی نتان یابو اینو خوب فهمید.من مات علی حب آل محمد(صل الله علیه وآله وسلم) مات شهیدا.ایرانی واسه وطنش جون میده با افتخار جوون و مسن و زن و بچه هم نداره.جاودان باشی میهن من.
  • نادر ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    خاک تو سرت با این استدلال وبینشت.
  • مجید ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    در کل یکسری آدم در همه کشورها هستند که ذاتشون خرده شیشه داره، ساز شون کوک نیست و ساز مخالف میزنند، منظورم همون وطنفروشهاییست که خودشون رو به کوری زدند و چشم دیدن قدرت ایران اسلامی را ندارند و با توجیهات واهی سعی در فرافکنی و تضعیف ایران اسلا می دارند.واقعأ کورند نمیبیندکه تنهاکشوری که در برابر زورگویهای امریکا ایستادگی کرده و به حول قوۀ الهی تا آخر ایستادگی میکنه ایران اسلامی عزیز است؟تنها کشوری که پاچه خواری امریکا را نمیکنه ایران بزرگ است؛ این مهم بدست نمی آید مگر با تکیه به درایت رهبری واحد و وحدت ملت، زیرا حرف اول را اسلحه نمیزند.عربستان بیشتر از ما جنگنده دارد ، درست ولی آیا خلبانهایش هم مثل خلبانهای ایرانی باتجربه و شجاع هستند؟که اگر بودنددر همین حمله ناجوانمردانه به یمن از خلبانهای اجاره ای استفاده نمیکردند؛ تمام این خلبانهایی که به یمن حمله میکنند به طمع پول و ثروت است نه عرق ملی و میهن دوستی.کدام کشور را سراغ دارید که گوش به فرمان یک رهبری واحد باشند؟ در ایران وجهان اسلام ، مقام معظم رهبری (حفظ الله)حداقل پنجاه میلیون سرباز بسیجی گوش به فرمان دارد که به حکم ایشان کوه را جابجا میکنند.
  • ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    یادت بندازم تو جنگ در خیبر حضرت علی به گفتن یه نام کند و بلند کرد من که خودم و پیرو اون شخصیت میدونم با مدد از همون نام پشت اونایکه به خاک ایران چپ نگاه کنند به خاک می مالم مگه کندن در با عقل جور در میاد ؟ اسرائیل ها مارو خوب شناختند ولی تو هنوز اند خم یه پیچی . حالا تو بشین جریک جریک کن هیچ وقت دنیا اجازه نمیده اسرائیل منبع انرزی شو بزنه میخوای بگی از لحاظ نیرو هوای ضعیفیم صحیح اونم حل میشه ولی تو پدافند و ضد هوای هم ضعیفیم میدونی قیمت یه هواپیمای امریکای متوسط چنده ؟مگه مغز خر خورده که همینجوری به زنه به ایران اینارو گفتم که بدونی اینا دارن مارو از تو خالی میکنند تو گول این حرفارو نخور .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس