کد خبر 431395
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

سناتور جمهوریخواه آمریکایی که به کی یف سفر کرده است مدعی شد آمریکا می تواند گاز مورد نیاز اوکراین و سایر کشورهای اروپایی را ظرف ۲ سال آینده تامین کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، جان مک کین که در نشستی خبری در کی یف سخن می گفت، تصریح کرد که وابستگی اروپا به گاز روسیه به مانعی بزرگ برای این کشورها تبدیل شده که بتوانند تحریم های بیشتری را علیه مسکو اعمال کنند.

وی هیچ توضیحی ارائه نکرد که آمریکا چگونه و از چه طریقی قصد دارد گاز طبیعی مورد نیاز کشورهای اروپایی و اوکراین را تامین کند. طی ماه های گذشته آمریکا و اتحادیه اروپا بدلیل بحران اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند.

این در حالی است که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵، اوکراین گاز روسیه را به تخفیف ۱۰۰ دلار برای هر هزار متر مکعب وارد کرده است. این تخفیف براساس قرارداد موسم به «بسته زمستانی» و با هماهنگی کمیسیون اروپا به اوکراین داده شده است.

مهلت اعمال تخفیف بسته زمستانی در ۳۱ مارس سال جاری به پایان رسید اما دولت روسیه همچنان این تخفیف را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ نیز اعمال کرد.

در حال حاضر نیز روسیه، اوکراین و کمیسیون اروپا مذاکراتی را برای تهیه پیش نویسی انجام می دهند که براساس آن گاز روسیه در تمام فصول پاییز و زمستان سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با تخفیف برای اوکراین و سپس اروپا صادر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس