کد خبر 409703
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

نخست‌وزیر کنونی انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار در رقابت‌های انتخاباتی برنامه‌ای ۱۰۰ روزه برای تشکیل دولت آینده انگلیس منتشر کرد.

به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر کنونی انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار برنامه‌ای صد روزه‌ای را منتشر کرد.

کامرون این برنامه صد روزه را در یادداشتی اختصاصی برای روزنامه تلگراف منتشر کرد تا در صورت پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات و باقی ماندن وی در دولت انگلیس، آن را اجرایی کند. 

کامرون در این یادداشت هشدار داد اگر آراء به سود «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر و «نیکولا استرجئون» رهبر حزب ملی اسکاتلند باشد، اقتصاد بریتانیا تخریب خواهد شد.

کامرون در این یادداشت هم‌چنین تصریح کرده است به محض آن‌که روز هشتم ماه می (یک روز پس از برگزاری انتخابات سراسری) وی به دفتر فعلی خود در مقر نخست وزیری انگلیس بازگردد، برنامه 100 روزه را آغاز خواهد کرد.

طی این برنامه 100 روزه، کامرون وعده کرده است فورا مالیات اقشار کم درآمد را کاهش دهد که به موجب آن افرادی که به میزان 30 ساعت در هفته مشغول کار هستند و کمترین درآمد تعیین شده در انگلیس را دریافت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

کامرون مدعی شده است مشاغل را ارتقا داده و شعار دوره انقلاب صنعتی را در بریتانیا زنده خواهد کرد. در میان مواعید شغلی کامرون، استخدام تمام وقت با بوجود آوردن 2 میلیون فرصت شغلی جدید در بریتانیا است.

وعده دیگر کامرون در برنامه صد روزه‌اش اصلاحات تحصیلی است تا دانش‌آموزان با سواد از مدارس فارغ‌التحصیل شوند.

یکی دیگر از وعده‌های کامرون در این برنامه صد روزه، اختصاص بودجه بیشتر برای نگه‌داری رایگان از کودکان والدین شاغل است. به موجب این طرح از سال 2017 والدین شاغل، از 30 ساعت نگه‌داری رایگان فرزندانشان بهره‌مد خواهند شد.

یکی از وعده‌های کامرون مذاکره برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا پیش از پیشنهاد لایحه برای برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپاست.

یکی دیگر از وعده‌های کامرون، گسترش دادن حق خرید مسکن تا 1.3 میلیون به بنگاه‌های اجاره مسکن است که در نتیجه آن مردم بیشتری می‌توانند صاحب خانه شوند.

محافظه‌کاران وعده کردند لایحه حقوق بشر را با یک لایحه حقوق بریتانیایی‌ها جایگزین خواهد کرد. کامرون و هم‌حزبی‌هایش قصد دارند دادگاه‌های بریتانیایی حقوق بشر را از دادگاه‌های اروپایی حقوق بشر مجزا کنند.  

کامرون گفت هدف این طرح پایان دادن به امکان استفاده تروریست‌ها و مجرمان خارجی از قوانین حقوق بشری برای خروج از انگلیس است.

در دوره دولت پیشین انگلیس، «نیک گلک» رهبر حزب لیبرال دموکرات و معاون کامرون لزوم در اختیار گذاشتن ارتباطات تلفنی و اینترنتی افراد را برای سازمان‌های امنیتی رد کرده بود اما کامرون وعده داده است در صورت باقی ماندن در سمت نخست وزیری، لایحه تازه‌ای را اجرایی کند که به موجب آن خلأ نیروهای امنیتی و دفاعی را در بریتانیا پر کند.

کامرون وعده داده است اگر در نتیجه انتخابات 11 روز آینده، مجددا به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شود این برنامه صد روزه را برای دولت تازه محافظه‌کار به کار خواهد گرفت.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار و حزب کارگر در رقابتی تنگاتنگ هستند که به باور برخی این رقابت به پیروزی اد میلیبند، رهبر کارگرها منجر خواهد شد.

در حال حاضر 7 حزب سیاسی در انگلیس در حال رقابت هستند اما بر اساس نظرسنجی ها رقابت اصلی برای کسب کرسی‌های بیشتر پارلمان، میان دو حزب محافظه‌کار و حزب کارگر در جریان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس