کد خبر 409416
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

دولت نیجر روز شنبه از حمله شبه نظامیان بوکو حرام به نیروهای این کشور در جزیره ای واقع در دریاچه چاد خبر داد و اعلام کرد گمان می رود این حمله تلفات سنگینی داشته باشد.

حمله بوکوحرام به نيروهاي ارتش نيجر
به گزارش مشرق، وزارت دفاع نیجر اعلام کرد شبه نظامیان بوکو حرام بامداد شنبه به جزیره کارماگا حمله کردند ؛ جزیره ای که در شمال غرب شهر بوسو واقع شده است و در کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی قرار دارد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد عملیات مقابله با این گروه تروریستی همچنان ادامه دارد و به شمار احتمالی تلفات آن اشاره ای نکرد.
این در حالی است که یک مقام شهر مرزی دیفا اعلام کرد ارتش نیجر در این حمله متحمل تلفات سنگینی شده است و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

تلویزیون دولتی نیجر در گزارشی اعلام کرد رئیس جمهور این کشور به دنبال حمله روز گذشته بوکو حرام نشست شورای امنیت ملی را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی ، نیجر به همراه کشورهای چاد ، کامرون و نیجریه به تازگی عملیات مشترکی را برای پایان دادن به حملات بوکو حرام آغاز کرده است ؛ حملاتی که شش سال از آن می گذرد و بر اثر 13 هزار تن کشته و نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس