کد خبر 409682
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

بين سال هاى 1996 تا 2001 پپ گوارديولا سرمربى بايرن مونيخ و لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا، به عنوان بازيكن در جمع كاتالان ها حضور داشته اند و حال در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان اين دو سرمربى رودروى يكديگر قرار خواهند گرفت

به گزارش مشرق، بارسلونا و بايرن مونيخ برگزار كننده يكى از ديدارهاى مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان اروپا خواهند بود، در اين يادداشت نگاهى گذرا به شش دليلى كه اين رويارويى را به جذاب ترين و شايد حساس ترين بازى سال بدل خواهد كرد، انداخته خواهد شد.

1-دوئل احساسى دو سرمربى:

بين سال هاى 1996 تا 2001 پپ گوارديولا سرمربى بايرن مونيخ و لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا، به عنوان بازيكن در جمع كاتالان ها حضور داشته اند و حال در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان اين دو سرمربى رودروى يكديگر قرار خواهند گرفت، پپ گوارديولا بعد از مشخص شدن حريف بايرن مونيخ در اين مرحله گفت:"اين اولين بار است كه من به عنوان سرمربى تيمى ديگر به بارسلونا و به خانه خود باز مى گردم. بى ترديد اين بازى براى من بسيار خاص و ويژه خواهد بود." پپ گوارديولا تا كنون سه مرتبه با بارسلونا (يك مرتبه به عنوان بازيكن و دو مرتبه به عنوان سرمربى)، فاتح ليك قهرمانان اروپا بوده است. لوئيز انريكه نيز از ديدار دوباره با هم تيمى سابق خود ابراز خوشحالى نمود و گفت:"اين اولين بارى خواهد بود كه من و گوارديولا در مقابل يكديگر به عنوان سرمربى قرار خواهيم گرفت."

2- انتقام شكست 7-0:

دو سل قبل و در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان نيز بارسلونا و بايرن مونيخ به مصاف يكديگر رفتند، اين فينال زودرس در آن زمان به صورت تعجب برانگيزى به ديدارى يك طرفه تبديل شد و مونيخى ها در بازى رفت در استاديوم خاگى آليانس آره نا با چهار گل حريف خود را از پيش رو برداشتند و در بازى برگشت نيز شاگردان يوپ هاينكس در استاديوم نيوكمپ با سه گل موفق به شكست ميزبان خود شدند تا در پايان پيروزى عجيب 7:0 به نفع مونيخى ها ثبت شود.

يك سال بعد كاتالان ها با نرسيدن به مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان، به سرى شش ساله حضور متوالى خود در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان خاتمه دادند و حال با يك سال وقفه بارسلونا بار ديگر به جمع چهار تيم برتر اروپايى راه يافته و بازيكنان اين تيم از انگيزه بسيار بالايى براى جبران شكست 7:0 مقابل بايرن مونيخ و انتقام گيرى از حريف مونيخى خود برخوردار هستند.

3- شماره يك در مقابل شماره يك:

دو تيم مقتدر اين فصل در مرحله نيمه نهايى رقبت هاى ليگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت، بايرن مونيخ در بوندسليگا عنوان قهرمانى را با اقتدار نصيب خود خواهد نمود و از شانس بالايى براى فتح DFB Pokal نيز برخوردار است. بارسلونا نيز در فاز انتهايى فصل به شرايط ايده آل خود دست يافته، در لاليگا اين تيم از اوايل ماه مارس صدر جدول را از آن خود نموده و در حال حاضر نيز با دو امتياز اختلاف نسبت به رقيب ديرينه خود، در صدر جدول قرار گرفته است.

بارسلونا در فينال كوپا دل رى در اواخر ماه مى به مصاف حريف خود خواهد رفت و يك هفته بعد يكى از دو تيم بايرن مونيخ يا بارسلونا به احتمال زياد براى كسب يك سه گانه تاريخى در فينال برلين مى بايست به مصاف يكى از دو تيم رئال مادريد يا يوونتوس بروند.

4- رقابت بين دو سنگربان:

مانوئل نوير در حال حاضر بدون هيچ بحثى دروازه بان شماره يك آلمان محسوب مى شود، اين سنگربان در حال حاضر هم از اعتماد كامل پپ گوارديولا در باشگاه بايرن مونيخ و هم يوآخيم لوو در تيم ملى آلمان برخوردار است و جايگاه او نه از سوى كارشناسان و نه از سوى هواداران به پرسش گرفته نشده است. اما در بارسلونا مارك تر استگن ديگر دروازه بان آلمانى نيز توانسته خود را مطرح نمايد، با وجود اينكه وى تنها در رقابت هاى كوپا دل رى و ليگ قهرمانان اروپا مسئوليت محافظت از دروازه كاتالان ها را بر عهده داشته است.

اما با توجه به درخشش خوب مارك تراستگن در بارسلونا، سران اين باشگاه در نظر دارند تا اين سنگربان جوان را در بلند مدت به دروازه بان شماره يك خود تبديل سازند. علاوه بر بارسلونا، آينده سنگربانى تيم ملى آلمان نيز بى ترديد در اختيار مارك تراستگن قرار دارد و تنها اين پرسش مطرح است كه چه زمانى اين اتفاق خواهد افتاد.

5- مثلث تهاجمى وحشتناك بارسلونا:

بارسلونا از مدت ها پيش تنها در ليونل مسى خلاصه نمى شود و اين ابر ستاره آرژانتينى دو بازيكن فوق العاده و استثنايى نظير نيمار و لوئيز سوارز را در كنار خود مى بيند،‌ بازيكنانى كه خود به تنهايى مى توانند در هر ديدارى تعيين كننده باشند. در رقابت هاى لاليگاى فصل جارى نيز اين مثلث تهاجمى موفق به ثمر رساندن 64 گل شده و به تنهايى تعداد گل هاى بيشترى نسبت به ساير تيم هاى حاضر در لاليگا به جزء رئال مادريد به ثبت رسانده است.

رويارويى آنها با بايرن مونيخ مى تواند با جذابيت هاى خاصى همراه باشد، چون مونيخى ها در فاز دفاعى خود در اين مقطع از فصل از اقتدار چندانى برخوردار نيستند. هولگر بداشتوبر و داويد آلابا از مدافعين مونيخى به دليل آسيب ديدگى اين ديدار را از دست خواهند داد، حضور مهدى بن عطيه مقابل بارسلونا نيز به همين دليل با ابهام روبرو است و دانته نيز در اين فصل عملكرد بسيار ضعيف و منتقدانه اى از خود به نمايش گذاشته است.

6- تياگو آلكانتارا:

پپ گوادريولا بعد از عهده دار شدن هدايت بايرن مونيخ، تياگو را از بارسلونا به عنوان اولين بازيكن مورد نظر خود به كادر مونيخى ها اضافه نمود، اين بازيكن خلاق اسپانيايى از زمان پيوستن به بوندسليگا حدود 371 روز به علت آسيب ديدگى از قابلت حضور در ميادين برخوردار نبوده است. اما نمايش خيره كننده وى در بازى برگشت مقابل پورتو تنها سه هفته بعد از رها شدن وى از بند مصدوميت، نشان داد كه چه پتانسيل بالايى  در اين هافبك 22 ساله نهفته است. حال در بازى مقابل بارسلونا وى مى بايست مقابل تيم سابق و برادرش رافينيا قرار گيرد و به احتمال زياد در آن زمان سران بارسا متوجه خواهند شد كه چه بازيكن ارزشمندى را از دست داده اند.

فابين كنتسه (نویسنده وب سايت Eurosport)
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس