کد خبر 409385
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲

شهرههای برلین و بن آلمان شاهد برگزاری تظاهرات علیه حملات هوای عربستان به یمن بود.

به گزارش مشرق، النشره خبر داد که هزاران آلمانی در شهرها مختلف این کشور در اعتراض به کشتار زنان و کودکان توسط عربستان سعودی دست به تظاهرات زدند و خواستار توقف این حملات و پایان درگیر‌ها در این کشور شدند.

شهر بُن آلمان کانون یکی از اصلی‌ترین تظاهرات‌ها بود و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در پایان کشتارغیرنظامیان در یمن را محکوم کرد.

برلین هم شاهد تظاهرات در محکومیت حمله آل سعود به یمن بود و معترضان خواستار توقف فوری حملات به یمن شدند و این حملات را مصداق نقض حقوق بشر دانستند.

ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و محاصره دریایی و هوایی این کشور و به طور ویژه شهر عدن را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس