کد خبر 409084
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

دو زن عضو گروه "القناصه" می‌گویند: هر زنی که در قلمرو حکومت داعش، عبا نپوشیده باشد یا کفش پاشنه بلند پا کرده باشد، ۴۰ ضربه تازیانه می‌خورد/ حتی زنان کهن‌سال هم به خاطر نپوشیدن لباس‌های مناسب شلاق می‌خورند

به گزارش مشرق، دیلی اکسپرس در گزارشی از افرادی که از بخش زنان داعش فرار کرده‌اند، به بررسی وحشی‌گری‌های این گروه در برخورد با زنان پرداخته است. دو زن از واحد پلیس زنان داعش، روایت‌های تکان دهنده‌ای از زندگی‌اشان در میان این گروه گفته‌اند که چگونه با ناقضان قانون شریعت داعش برخورد می‌شود.

این دو زن بعد از فرارشان از گروه تروریستی داعش در شهری در جنوب ترکیه مخفی شده‌اند و می‌گویند که بعد از فرارشان از القناصه، در ترس زندگی می‌کنند که نکند به دست نظامیان داعش اسیر شوند.

گروه القناصه که در اوایل سال ۲۰۱۴ تشکیل شد، مسولیت دارد که زنان محلی را به قوانین داعش مقید کند، قوانینی مانند پوشش کامل و صرفا همراهی با مردان موقعی که در انظار عمومی قرار می‌گیرند..

یکی از این زنان که خود را با نام مستعار"دوعا" معرفی می‌کند، می‌گوید که از اینکه مجبور شده است متخلفان از قانون شریعت داعش را تازیانه بزند، نادم است. او که بیست سال دارد، پس از آن که شوهر سعودی‌اش، خود را در منفجر کرد، سوریه را ترک کرده است. وی در خصوص سطوح مجازات در داعش می‌گوید که اگر زنان تلاش کنند که از داعش بگریزند، آنان را دستگیر می‌کنیم و ۶۰ ضربه تازیانه می‌زنیم.

دوعا می‌گوید: هر کس عبا نپوشیده باشد یا کفش پاشنه بلند پا کرده باشد، هم ۴۰ تازیانه می‌خورد. از اینکه مجبور بودم زنان کهن‌سال را به خاطر نپوشیدن لباس‌های مناسب شلاق بزنم، ناراحتم. آن‌ها مثل مادرم بودند، بله شاید دختر‌ها باید پوشش مناسبی می‌داشتند اما زنان مسن نه. آن‌ها شلاق می‌خوردند و مورد تحقیر قرار می‌گرفتند.

زن دیگری که خود را "‌ام اوس" معرفی می‌کند، می‌گوید که زنان زیادی از اروپا تا ژاپن در این گردان مشغولند.

برای عضو شدن در القناصه، باید چهار هفته آموزش کار با اسلحه ببیند و ساعتی هفتاد پوند در ماه دریافت می‌کنند تا در خیابان‌ها، گیت‌های بازرسی و خانه‌ها پاسبانی کنند.

وی می‌گوید: یک زن بریتانیایی دیدم که اسمش "‌ام بکر" بود و به رقعه آمده است چون فکر می‌کرد دین حقیقی اینجاست. همه به این شهر می‌ایند تا با کافران بجنگند و عبادت می‌کنند و روزه می‌گیرند.

"ام اوس" هم مانند سایر زنان، به عقد جنگجویان خارجی در آمده بود. شوهر اولش فرمانده ترک بوده است و در جنگ کشته شد. سپس او را وادار کردند چند ماه بعد از مرگ شوهر اولش با یکی از مبارزین مصری ازدواح کند که بعد‌تر از داعش گریخت.‌ ام اوس می‌گوید هیچ وقت شوهرانش را دوست نداشته است.

وی می‌افزاید: با او ازدواج کردم چون چاره دیگری نداشتم. بیشتر اوقات در خانه والدینم بودم چون او خانه نمیآمد. رفتارش عادی بود اما دو سه روز به خانه می‌امد و بعد به جنگ می‌رفت. شاید در طول یکسال، کمتر از یک ماه باهم بودیم و بعد‌تر هم که کشته شد.

"دوعا" و "‌ام اوس" هر دو به صورت غیر قانونی در ترکیه هستند و می‌گویند از سوی جنگجویان داعش تحت پیگردند.

طبق کنسرسیوم تحیلیل و برسسی تروریسم، تیپ القناصه با هدف شناسایی مردانی که با لباس زنانه می‌خواهند از شناسایی در گیت‌های بازرسی خودداری کنند، تشکیل شده است.

هفته گذشته، گزارش‌ها حاکی از آن بود که یک مادر بریتانیایی که به داعش پیوسته بود، از زنان این گروه فیلم برداری کرده است. این کلیپ ویدئویی که به نظر می‌رسد مادر دو فرزند به نام سالی چهل پنج ساله ان را فیلم برداری کرده است، ‌ارتشی از زنان را نشان می دهد که با اسلحه گرم رژه می‌روند و تحت آموزش هستند.

یکی از چهره‌های اصلی القناصه، که گفته می‌شود اقصی محمود نام دارد و جوان ۲۰ ساله‌ای از گلاسکو است در سال ۲۰۱۳ به خاورمیانه گریخت. او ۳ دختر مدرسه‌ای را از مدرسه‌ای در لندن آموزش داد و جذب داعش کرد، گرچه محمود این مساله را انکار می‌کند اما به نظر می‌رسد این دختران به سوریه گریخته‌اند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • با نام ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    بابا با کفش پاشنه بلند چیکار دارین آخه؟!!!!
  • پری ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    منظورشون کفشای پاشنه بلندی که تق و توق میکنن و خدایی اعصاب نمیزارنداین کفشا..
  • تیام ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اصلا اسم اینا که میاد چه زن چه مردش آدم یه احساس بدی از آدم بوئنش میکنه.که اینا چه جونورایی ان که افکارشون رو هرکسی میتونه بخره.چون اینا همشون مزدورن و کله شون انگار پر گچ ه.وقتی میگن فرمانده هاشون بیشتر آقت میاد .چون هیچ کدومشون رو اصلا جز بنی بشر نباید حساب کرد .یه مشت ابله که به بچه خودشون هم بعید میدونم رحم کنن
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    خاک به سرشون
  • هومن ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    كفش پاشنه بلند حرام و موجب فتنه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس