کد خبر 408454
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

تیم فوتبال فولاد خوزستان با وجود تمامی مشکلاتی که از ابتدای فصل داشته تا به امروز از لحاظ نتیجه عملکرد بدی نداشته و در حساس‌ترین مقطع برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

به گزارش مشرق، فولاد خوزستان شب گذشته با قبول شکست مقابل السد قطر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

فولاد امسال با مشکلات زیادی دست به گریبان بود و تقریبا از انتهای فصل قبل که این تیم در لیگ برتر به قهرمانی رسید بحث کارت‌های پایان خدمت جعلی این تیم را با حواشی زیادی همراه کرد.

بعد از اینکه فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شد حسین فرکی قراردادش را با این تیم تمدید نکرد و مسئولان فولاد خوزستان با دراگان اسکوچیچ سرمربی اهل کرواسی که در ملوان نتایج خوبی کسب کرده بود به توافق رسیدند.

فولاد خوزستان بازیکنانی مثل عبدالله کرمی، مهدی نوری، غلامرضا رضایی، سوشا مکانی و ... را از دست داد و نفراتی مثل چاگو، ایمان موسوی و ... را جذب کرد.

این تیم تمرینات آماده‌سازی خود را برگزار می‌کرد و آماده حضور قدرتمند در لیگ برتر بود. درست یک روز قبل از شروع لیگ برتر و برگزاری بازی اول این تیم مقابل تراکتورسازی اعلام شد چند بازیکن این تیم به دلیل مشکلات سربازی و اینکه کارت پایان خدمت آنها به صورت غیرقانونی اخذ شده از همراهی این تیم بازماندند.

در ادامه فصل و هر چند هفته یکبار این مشکل سربازی در مورد بازیکنان دیگری از فولاد خوزستان هم مطرح می‌شد به طوری که در پایان نیم فصل اول بختیار رحمانی، سروش رفیعی، سروش سعیدی، شهاب کرمی، احمد عبدالله‌زاده، آرش افشین و ... نتوانستند تیم خود را در مسابقات همراهی کنند.

در این بین در هفته چهاردهم لیگ برتر ایوب والی کاپیتان فولاد خوزستان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ دو سال از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد تا دست کادرفنی فولاد خوزستان کاملا در پوست گردو برود.

فولاد خوزستان با وجود تمامی این مشکلات به فعالیت خود ادامه داد و توانست در لیگ برتر پا به پای سایر تیم‌های مدعی خودش را بالا بکشد.

در نیم فصل نقل و انتقالات احمد آل‌نعمه، محمد قاضی، نونگ و محسن مسلمان توسط فولاد جذب شدند تا این تیم با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شود.

عملکرد فولاد خوزستان به قدری خوب بود که این تیم در مقطعی از لیگ برتر به صدر جدول هم رسید اما مصدومیت‌، محرومیت و کمبود بازیکن باعث می‌شد که این تیم نتواند روند یکسانی داشته باشد و هر چند وقت یکبار با افت محسوسی روبرو شود.

در این بین برخی حواشی هم فولاد خوزستان را دچار مشکل کرد. نعیم سعداوی به دلایل نا معلومی از حضور در کادرفنی کناره‌گیری کرد. در مقطعی محمد قاضی هم با کادرفنی دچار اختلاف شد و مدیریت باشگاه با ورود به این مسئله این مشکل را برطرف کرد.

فولاد خوزستان با تمامی این مشکلات در حال حاضر با کسب 47  امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و تنها 3 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

شرایط فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است. این تیم که در گروه سوم این مسابقات قرار داشت در سه بازی دور رفت به تساوی رسید و در دو بازی مرحله برگشت متحمل شکست شده است تا با کسب تنها 3 امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد و از این رقابت‌ها حذف شود.

بدون شک شاید اگر هر تیم دیگری با این مشکلات روبرو بود تا همین مقطع هم نمی‌توانست در جدول بالا بیاید و حواشی فراوان آنها را دچار مشکل می‌کرد اما فولاد خوزستان با ساختار مناسبی که دارد و با توجه به عملکرد خوب کادرفنی و بازیکنان توانسته عملکرد مثبتی داشته باشد. در واقع اسکوچیچ در جنوب کشور سربازی ندارد اما با هم وجود همچنان مقاومت برای این مربی و فولادی ها ادامه دارد.

البته در این بین به نظر می‌رسد برخی تصمیمات هم فولاد خوزستان را با مشکل روبه‌رو کرده باشد. به طور مثال گفته می‌شود محمد قاضی در قطر در اعتراض به عدم حضورش در ترکیب اصلی با کادرفنی دچار اختلاف شده است و حتی نام او در لیست 18 نفره هم قرار نگرفته است. این مسئله درحالی است که قاضی در هفته‌های اخیر عملکرد بدی در فولاد خوزستان نداشته است و دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان هم یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند.

به هر حال فولاد خوزستان در مقطع بسیار حساسی قرار دارد. این تیم علاوه بر اینکه شانس قهرمانی دارد اگر نتواند خوب کار کند حتی ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان سال بعد را از دست بدهد.

در مقطع کنونی این تیم نیاز به آرامش دارد تا بتواند عملکرد خوبی در هفته‌های پایانی داشته باشد. بر هیچکس پوشیده نیست که فولادخوزستان تا همین جای لیگ با وجود تمامی مشکلات عملکرد خوبی داشته است اما اگر این تیم نتواند مقابل حواشی بایستد ممکن است که لیگ چهاردهم به تلخ‌ترین شکل برای آنها به اتمام برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس