کد خبر 432923
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

مربی فصل گذشته تیم فوتبال فولادخوزستان پس از مدت‌ها، سکوتش را درخصوص دلایل کناره‌گیری‌اش از این تیم شکست.

به گزارش مشرق، نعیم سعداوی که در میانه‌های نیم‌فصل دوم در اقدامی غیر منتظره، پس از سال‌ها تصمیم به جدایی از فولاد گرفت و در آن مقطع ترجیح داد صحبتی از علت یا عوامل جدایی‌اش نکند، حالا پس از مدت‌ها سکوتش را شکسته و حرف‌های ناگفته‌اش را به زبان آورده است.

من و اسکوچیچ اختلاف نظرهای بسیاری داشتیم

سعداوی اظهارکرد: از زمانی که اسکوچیچ به فولاد آمد، اختلاف نظرهای بسیاری با یکدیگر در جذب و رد بازیکنان تیم داشتیم و البته من می‌دانستم که مسوولیت کامل مواردی که صورت می‌گیرد، با سرمربی است.

وی افزود: به هر حال باتوجه به این‌که اسکوچیچ می‌خواست کار خودش را انجام دهد، من هم به خاطر مواردی که به آن اشاره کردم و البته موارد دیگری که وجود داشت، تصمیم به جدایی از مجموعه فولاد گرفتم و سعی کردم سکوت اختیار کنم تا حاشیه و مشکلی برای تیم ایجاد نشود.

در فولاد به حالت خنثی رسیده‌ بودم

سعداوی گفت: من اگر احساس کنم در جایی نمی​توانم مثمرثمر باشم و حالت خنثی داشته باشم، مطمئنا در آن مجموعه نخواهم بود. من تمام این سال‌ها، فارغ از چارچوب فعالیتی که برای من تعریف شده بود، در جنبه‌های مختلف کمک کردم تا بتوانم مشکلات را به حداقل برسانم. به هر حال هر زمان احساس کنم، نمی‌توانم به مجموعه‌ای که در آن هستم کمک کنم، دلیل و اصراری برای ماندن در آن‌جا ندارم و من در آن برهه از زمان به این نتیجه رسیدم که در فولاد به حالت خنثی رسیده‌ام و به همین دلیل تصمیم بر جدایی گرفتم.

وی افزود: پس از به وجود آمدن اختلاف نظر با اسکوچیچ و جدایی از مجموعه، خیلی تلاش شد که من برگردم اما با توجه به این‌که احساس کردم که شاید نتوانم خیلی کمک داشته باشم، برنگشتم. من در هر تیمی که بخواهم کار کنم، علاقه‌مند هستم که زمینه رشد برایم فراهم باشد و بتوانم کمک کنم، در غیر این صورت اصلا اصراری بر ماندن نخواهم داشت.

شرایط سیستماتیک دلالی در فوتبال را از نزدیک لمس کردم

سعداوی با بیان این‌که فصل گذشته خودم تا اندازه‌ای شرایط سیستماتیک دلالی در فوتبال را از نزدیک لمس و درک کردم، گفت: اگر لازم بود، در آینده این موضوع را بیشتر باز خواهم کرد ولی فعلا به همین قدر بسنده می‌کنم.

بستر مناسب برای فعالیت مربیان بومی فراهم شود

وی در ادامه بیان کرد: جا دارد از آن‌هایی که به نحوی مسوولیت ورزش در اختیارشان است بخواهم شرایط و بستر مناسب فعالیت را برای مربیان بومی این استان مانند مکوندی، ویسی، کوروش موسوی و ... که سرمایه جوان استان هستند، فراهم کنند. پس از گذشت مدت​ها فولاد نتوانسته است یک مربی بومی بسیار خوب پیدا کند و تا کی باید تیم​های ما به دنبال مربیان غیربومی و خارجی باشند.

سعداوی ادامه داد: امیدوارم آن‌هایی که عرق خاصی به این استان دارند این موضوع را مدنظر قرار دهند، چرا که ما به اندازه کافی نیروهای بسیار متعصب و متبحر در استان داریم و فقط نیاز به پشتیبانی و حمایت لازم دارند تا بتوانند تفکرات خودشان را پیاده کنند و مطمئن باشید اگر اعتماد کنند، پشیمان نخواهند شد و قطعا با آن‌ها می‌توان برای آینده، شرایط بسیار خوبی را رقم زد.

وی بیان کرد: در فصل گذشته در مجموعه لیگ ما به مربیان جوان اعتماد شد و شاهد بودیم که آن‌ها چه دگرگونی​های خوبی را در فوتبال کشور ایجاد کردند، باتوجه به این که استان خوزستان در زمینه​های مختلف حرف​های بسیاری برای گفتن دارد، می​طلبد مدیریت​های مختلف استان سعی کنند حمایت لازم را از سرمایه‌های جوان و بومی خود داشته باشند.

به مجموعه مدیریت گذشته خسته نباشید می‌گویم

سعداوی در ادامه با قدردانی از مدیریت قبلی باشگاه فولادخوزستان، گفت: یک مجموعه طرز تفکر خود را دارد و زحمت خود را می​کشد و تمام تلاشش این است که بهترین کارها را در حیطه کاری خود انجام دهد ولی ممکن است انتقادهایی هم وجود داشته باشد اما در جامعه​مان به ویژه جامعه ورزش و فوتبال​مان باید یاد بگیریم که قدرشناس باشیم و من بر خود لازم می‌دانم از زحمات مجموعه مدیریت گذشته باشگاه به ویژه آقای دهکردی و صیادنژاد تشکر کنم و به آن‌ها خسته نباشید بگویم.

مجموعه مدیریت جدید کار سختی پیش رو دارد

وی همچنین با تبریک به مجموعه مدیریت جدید باشگاه فولاد، عنوان کرد: به نظر می‌آید آن‌ها کار سختی پیش رو دارند، چرا که سطح توقع و انتظار از مجموعه فولاد بسیار بالا رفته است. ترکیب و ساختار هیات مدیره باشگاه هم که بررسی می‌شود، می​بینیم که ضرورت دارد افراد پیشکسوت فوتبالی و فنی بیشتری در هیات مدیره گمارده شوند تا بتوانند خط مشی کلی و فنی باشگاه را به سمت و سوی صحیحی هدایت کنند.

فعالیت با چند مدیر برنامه به‌خصوص، مشکل‌ساز می‌شود

سعداوی بیان کرد: جا دارد در جذب بازیکنان جدید و رد کردن بازیکنان قدیمی هم نظارت دقیق و بهتری صورت بگیرد و جذب بازیکنان خارجی از کانال​های به‌خصوص، به صورت صحیح تعریف و توجیه شود چرا که فعالیت با یکی دو مدیر برنامه به‌خصوص، در آینده مشکلاتی را برای باشگاه ایجاد می​کند.

فولاد پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد

وی با بیان این‌که فولاد امسال پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد، گفت: البته به شرط این که از تمام ابزار به صورت کامل و اصولی استفاده کند. امسال یک تیم کامل به نام فولادنوین که فصل گذشته شگفتی​ساز لیگ یک بود، در اختیار سرمربی فولاد خوزستان است و او می​تواند بازیکنان آماده آن را جذب کند.

سعداوی افزود: بازیکنان آماده​ای هم در تیم​های پایه و آکادمی فولاد وجود دارند که بیشتر آن‌ها در تیم​های مختلف ملی فعالیت دارند و این بازیکنان هم آماده جذب تیم هستند. همچنین سرمربی تیم اختیار تام جهت جذب بازیکنان داخلی و خارجی را هم دارد. بودجه مناسب هم برای این امر فراهم شده و تمرینات تیم هم به موقع آغاز شده است و می​توان گفت باشگاه فولاد، باشگاهی است که شرایط در آن برای مربی​ای که به این تیم می​آید، هموار است. پس این‌ها نشان می​دهد فولاد از پتانسیل بسیار بالایی برای قهرمانی برخوردار است که باید به خوبی از این پتانسیل استفاده شود.

باید نظارت دقیق​تری در جذب بازیکن صورت بگیرد

وی درباره بازیکنانی که فولاد تاکنون در اختیار گرفته است، خاطرنشان‌کرد: نوع بازیکن جذب شده گویای همه چیز است و باید در ادامه نظارت دقیق​تری صورت بگیرد و با توجه به این‌که اسکوچیچ هم طی مصاحبه​ای قول قهرمانی داده است، باید در زمینه جذب بازیکنان توجیه مناسب داشته باشد و اگر بازیکنی جذب می​کند باید پاسخ دهد. اعتقاد اصولی مربیان این است که وقتی قرار است بازیکنی جذب شود، اولا آن بازیکن بر اساس نیاز در پست مورد نظر و بعد هم بر اساس توانایی‌اش، جذب شود. یعنی این دو فاکتور کار سرمربی را برای جذب بازیکن توجیه می​کند. سطح بازیکن جذب شده را هم می‌توان با بررسی عملکرد فصل گذشته‌اش، مورد ارزیابی قرار داد.

سعداوی با اشاره به عملکرد فصل گذشته فولاد در لیگ برتر، گفت: علی​رغم تمام مشکلاتی که گریبان‌گیر فولاد بود، اگر بازیکنان به صورت صحیح به ویژه در نیم​فصل، جذب می‌شدند، فولاد می​توانست عملکرد بهتری داشته باشد، حتی می​توانست حداقل سهمیه آسیایی را کسب کند که متاسفانه این امر محقق نشد.

اولویتم سرمربیگری در خوزستان است

وی درباره آینده کاری‌اش نیز عنوان کرد: برای آینده، منتظر هستم که اگر زمینه و بستر مناسبی برای فعالیتم به عنوان سرمربی در تیمی مهیا شد، کار کنم. تمام تلاشم نیز این است که شرایط مناسبی فراهم شود تا بتوانم تجربیات چندین ساله​ام در فوتبال را به کار بگیرم تا خدمتی انجام داده باشم. اولویتم برای کار، استان خوزستان است چرا که هدفم این است که به مجموعه این استان که تا اندازه بسیاری بر گردن من حق دارد، کمک کنم. اگر هم این شرایط ایجاد نشد، شاید به جاهای دیگری فکر کنم.

سعداوی در پایان بیان کرد: جا دارد از هواداران که با تمام وجود در طی نزدیک به 20 سالی که در مجموعه فولاد بودم و از من حمایت داشتند، تشکر قلبی کنم. آرزوی قلبی من داشتن فولادی، پولادین برای تمام هواداران در آینده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس