کد خبر 408309
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

روزهای بهاری اردیبهشت امسال فصل تازه‌ای را برای ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما رقم زده است؛ فصل تازه‌ای که در آن نادر مرتضی‌پور سکاندار این ارکستر شد و اعضای آن از روز گذشته سازهایشان را کوک کردند تا نهم اردیبهشت و در آستانه روز ملی خلیج‌فارس قطعاتی با نام‌های «خلیج‌فارس» و «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال برگزیده شده است، بنوازد.

به گزارش مشرق، بهار امسال را می‌توان بهاری خوش‌یمن برای ارکسترهای کشورمان دانست که در این فصل یکی پس از دیگری جان می‌گیرند و دور تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند. تنها یک هفته پس از روی صحنه رفتن نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر دیگری هم فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما.

عصر روز گذشته اعضای ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما گردهم آمدند تا با آغاز تمرین‌هایشان به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کنند. این ارکستر از زمستان سال91 و همزمان با درگذشت زنده‌یاد محمد بیگلری‌پور رهبر سابق این ارکستر تقریبا فعالیت خاصی نداشت تا این‌که از اول اردیبهشت امسال با حضور و رهبری نادر مرتضی‌پور فعالیت خود را آغاز کرد و بزودی نخستین اجرای خود را روی صحنه می‌برد.

مرتضی‌پور در این‌باره به جام‌جم گفت: از امروز بعدازظهر تمرین‌های رسمی ارکستر آغاز خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی را برای ادامه فعالیت و پویایی ارکستر انجام داده‌ایم. فکر می‌کنم با همکاری‌های خوب آقای محمدباقر معلم، رئیس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما بتوانیم از پس این کار برآییم. به گفته او، ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما قصد دارد نهم اردیبهشت نخستین اجرای خود را روی صحنه ببرد. مرتضی‌پور در این‌باره افزود: رونمایی از ارکستر چهارشنبه هفته آینده در حضور آقای سرافراز رئیس سازمان صداوسیما و دیگر مسئولان این سازمان انجام خواهد شد.

آهنگساز قطعه به‌یادماندنی «ورزشکاران، دلاوران...» درباره قطعاتی که در این اجرا نواخته خواهد شد هم توضیح داد: در این اجرا قطعات متعددی را خواهیم نواخت. اما با توجه به روز بعد از اجرا که در تقویم رسمی کشورمان روز‌خلیج‌فارس نام گرفته است، قطعه‌ای را با عنوان خلیج‌فارس از ساخته‌های امیر بکان اجرا خواهیم کرد.

مرتضی‌پور ادامه داد: همچنین در این اجرا از یک قطعه به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اجرا خواهیم کرد. نام این قطعه برگرفته از نامگذاری رهبر معظم انقلاب برای امسال است. آهنگسازی و خوانندگی این اثر هم به‌عهده محمد عبدالحسینی است.

رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های آینده این ارکستر بیان می‌کرد: ما آماده روی صحنه بردن اجراهای مناسبتی و غیرمناسبتی در سازمان صداوسیما و همچنین خارج از سازمان هستیم و قصد داریم کارهای شاخصی را از میان رپرتوآرهای ایرانی و خارجی روی صحنه ببریم.

مرتضی‌پور در پایان سخنانش گفت: من به این‌که ارکستر فصل کاری خود را آغاز می‌کند، بسیار خوشبینم و آینده خوبی را برای ارکستر می‌بینم؛ ضمن این‌که ما آماده همکاری با آهنگسازان و خوانندگان موفق کشورمان هستیم.
منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس