رئیس‌جمهور کشورمان از یونان به عنوان دروازه اروپا یاد کرد و گفت: یونان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است و اقتصادهای ایران و یونان در بسیاری از عرصه ها، می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور کشورمان از یونان به عنوان دروازه اروپا یاد کرد و گفت: یونان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است و اقتصادهای ایران و یونان در بسیاری از عرصه ها، می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید یونان، اظهارداشت: دو کشور باستانی ایران و یونان همواره روابط خوبی داشته‌اند و امیدواریم در دوره جدید با توجه به ظرفیت‌های موجود، روابط دو ملت و دو دولت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور تاریخ ساز وجود ندارد، گفت: تهران آمادگی کامل برای ایجاد روابط بهتر و توسعه یافته‌تر با آتن را دارد.


رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مواضع معتدل آتن در سالهای اخیر و در قبال تحولات مختلف، گفت: امروز دوران فشار بر کشورها با استفاده از ابزار غلط تحریم سپری شده است و کسانی که به این شیوه فکر می‌کنند هنوز در گذشته و در تاریخ سیر می‌کنند.


گئورگیوس آیفانتیس سفیر جدید یونان نیز با اشاره به تلاشش در دوره مأموریت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، گفت: ایران و یونان از گذشته با یکدیگر در حوزه تفکری نظیر فلسفه، علوم، فرهنگ و تجارت همکاری داشته‌اند و هیچ مانع موقتی نمی‌تواند دو کشور را از رسیدن به تعاملات پرثمر بازدارد.


وی با بیان اینکه ایران کشوری مستقل و با نفوذ در منطقه خاورمیانه و آسیا است و یونان می‌خواهد دوست و همکار راهبردی برای ایران باشد، افزود: یونان مخالف هرگونه تلاش برای به انزوا کشاندن کشورها و برخورد متکبرانه از طریق تحریم‌های اقتصادی است.


منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس