کد خبر 407225
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شده پاریس در حال انجام مذاکراتی برای تحویل ناوهای جنگی «میسترال» به روسیه است که تحویل آن به دلیل بحران اوکراین متوقف شده بود.

به گزارش مشرق، «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهوری فرانسه از آغاز رایزنی‌ها با مسکو برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به مناقشات بر سر فروش ناوهای جنگی «میسترال» به روسیه خبر داده است.

«اولاند» که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه با تلویزیون این کشور گفت‌وگو می‌کرد گفت: «ما در حال رایزنی برای یافتن راه حلی برای این بحران هستیم.»

فرانسه با ادعای نقش‌آفرینی روسیه در بحران اوکراین از اجرای قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) خودداری کرده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته از تأخیر فرانسه در تحویل این ناو جنگی انتقاد کرد و گفت انتظار دارد پاریس هزینه‌های پرداخت شده از طرف مسکو برای خرید این ناوها را مسترد کند.

فرانسه در حالی از تحویل ناوهای جنگی «میسترال» به فرانسه خودداری کرده که از حجم تنش‌ها در اوکراین با برقراری آتش‌بس کاسته شده است.

قرارداد جنجالی تحویل چهار فروند ناو میسترال به نیروی دریایی روسیه اواخر ژانویه سال جاری امضا شده بود. فرانسه با امضای این قرارداد اولین کشور عضو ائتلاف ناتو بود که به روسیه ناو جنگی می‌فروخت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    روسیه زانو زده جلوی فرانسه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    عوض اس 300 میتونستیم 6 تا از ای ناوها را خریداری کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس