کنگره آمریکا و نیز پارلمان انگلیس و سازمان‌های به اصطلاح طرفدار دموکراسی همه ساله بودجه‌ای را تصویب می‌کنند برای کمک به مخالفان حکومت در ایران و آن را مخفیانه انجام نمی‌دهند و علنی اعلام می‌کنند. جرج سوروس و بنیادهای مختلف آمریکا هر کدام سخاوتمندانه در این باره رقم‌های درشتی را اختصاص می‌دهند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


*کیهان


یار انقلاب یا نردبان اپوزیسیون؟!

فردی که پیش از این تصریح کرده بود اپوزیسیون دنبال استفاده از هاشمی جمهوری اسلامی است، مدعی دلسوزی برای آقای هاشمی شد.

صادق زیباکلام ضمن مقاله‌ای در روزنامه شرق نوشت: به نظر می‌رسد توهین از جانب برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی خاص نسبت به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی حد و مرزی ندارد. به هر حال میان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بخشی از اصولگرایان، سال‌هاست شکاف جدی ایجاد شده و هر قدر هم جلوتر می‌رویم این شکاف گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

وی هاشمی‌ را چهره مورد وثوق که حق به گردن انقلاب و نظام دارد توصیف کرد و نوشت: به نظر می‌رسد دست‌کم بخشی از بغض و کینه نسبت به این شخصیت بزرگ انقلاب که به صورت توهین به ایشان خود را ظاهر می‌کند، در حقیقت به واسطه معضل حل‌نشدنی سیاسی‌ای به نام «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» و حضور باثبات وی در تاریخ مبارزات دوران پهلوی، انقلاب، جنگ، سازندگی و اصلاحات در میانه میدان تحولات سیاسی و مدیریتی کشور است.

این موضع‌گیری آمیخته با بی‌صداقتی در حالی است که زیباکلام 12خرداد 1392 در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار گفته بود: «حاکمیت اپوزیسیون نمی‌خواهد اما ما نمی‌توانیم اپوزیسیون را از دید حاکمیت تعریف کنیم. همان‌گونه که ما می‌بینیم هاشمی به اپوزیسیون تبدیل می‌شود، حاکمیت هم این را می‌بیند و به هاشمی می‌گوید آشیخ اکبر باید تکلیفت را معلوم کنی؛ از شما بهره‌برداری می‌کنند و هل می‌دهند تا چهره‌ای بسازند که در مقابل نظام قرار بگیری. ضرورت دموکراسی‌خواهی، اینها (نهضت آزادی، سازمان مجاهدین انقلاب، دفتر تحکیم) را پشت سر کسی سوق خواهد داد که شنل اپوزیسیون را به تن کند. هاشمی که عمر نوح ندارد. 5 یا 10 سال دیگر با ما نخواهد بود اما جنبش ادامه پیدا می‌کند. اگر هاشمی، خاتمی و هر کسی نتواند حداقل خواسته‌های این جنبش را لبیک بگوید، جنبش آنها را پس می‌زند. نگران نباشید که آقای رفسنجانی می‌تواند پا به پای ما بدود یا نه، اگر نتواند همپا با جبهه اپوزیسیون بدود، حذف می‌شود... مهم نیست هاشمی چه می‌کند. او یا می‌تواند پا به پای این قطار باشد یا نه. اگر حذف شد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اپوزیسیون یک شخصیت دیگر را درون نظام پیدا می‌کند».

زیباکلام که در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود ایده‌آل ما روحانی و حتی عارف و خاتمی هم نیست بلکه واسلاو هاول و آنگ سان‌سوچی و بازرگان است، بعدها گفت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. او در مصاحبه 20 مرداد 92 با سایت ضدانقلابی کلمه تصریح می‌کند: «اپوزیسیون به کمتر از شتر رضایت نداده. دوران انقلاب کنار دانشگاه تهران چادر زده بودند و برای کومله و حزب دموکرات کردستان لباس و پتو جمع‌آوری می‌کردند در حالی که این احزاب در حال جنگ با سپاه و ارتش بودند. بعد از دوم خرداد ما چه گفتیم؟ گفتیم درباره ولایت فقیه بحث کنیم، جنگ بعد از فتح خرمشهر درست نبود، قصاص این‌ گونه است، نعوذبالله خدا و پیغمبر آن‌گونه است. اگر این دفعه هم دچار همین خطا بشویم و بگوییم شتر، نه روحانی و نه پدر جد روحانی کاری نمی‌توانند بکنند. باید یاد بگیریم میلی‌متری به جلو برویم».

گفتنی است زیباکلام در بحبوحه انتخاب رئیس‌مجلس خبرگان (اسفندسال گذشته) نیز ضمن مقاله‌ای در روزنامه شرق از «دگردیسی کامل هاشمی رفسنجانی» خبر داده بود.

هیجان مدیر نفتی برای خام‌فروشی نگران‌کننده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با هشدار نسبت به احتمال کاهش قیمت نفت در صورت توافق احتمالی هسته‌ای، تمرکز روی خام‌فروشی را خطا خواند.

فرشاد مؤمنی در مصاحبه دیگری با خبر آن لاین نسبت به برخی مواضع مدیران نفتی انتقاد کرد و گفت: اگر کسانی که امور فنی و اجرایی نفت را برعهده داشتند و خلأ ناشی از وجود استراتژی را پر می‌کردند صلاحیت‌های علمی و فنی داشته باشند و در جای خود و در جایگاهی که متناسب با صلاحیت‌هایشان است، قرار بگیرند، جایگاه بسیار رفیع و ارزنده‌ای دارند. اما مقوله طراحی استراتژی از حیطه وظایف و صلاحیت‌های آنها به کلی فاصله دارد. به خاطر دارم که به محض این که این توافق به صورت مقدماتی امضا شد و بیانیه مشترک بیرون آمد، یکی از واکنش‌ها این بود که وزیر نفت که امور اجرایی نفت را برعهده دارد، با شادمانی اعلام کرد که ما افزایش چشم‌گیر تولید را در دستور کار قرار خواهیم داد. من همان زمان این سؤال را مطرح کردم که واقعاً بررسی شده چنین کاری به صلاح کشور هست یا نیست؟ چون همه ما می‌دانیم که شرایط بازار نفت و نوع این بازار به گونه‌ای است که با تغییرات کوچک در بخش عرضه یا تقاضا، نوسانات بسیار بزرگ اتفاق می‌افتد.

وی ادامه می‌دهد: وقتی که این مقام مسئول اجرایی این قدر سهل‌انگارانه، شتاب‌زده، غیرکارشناسی و احساسی چنین صحبتی را مطرح کرد، من دوباره به یاد این مشکل بنیادی افتادم. الان هم که به صورت عمومی مطرح می‌کنم، با این امید است که حداقل در چارچوب تلاش‌هایی که برای تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور صورت می‌گیرد، ما تکلیف را روشن کنیم.

مؤمنی گفت: در واقع وقوف روش شناختی به جایگاه نفت در فرآیند توسعه ملی و اعتنا و اهتمام به مسأله ظرفیت جذب اقتصاد ملی اثرگذار بود؛ مسایلی که متأسفانه زیر سایه برنامه شکست خورده تعدیل ساختاری که همه چیز را می‌خواست به دست نامرئی بازار احاله دهد، فراموش شد و در دوره تعدیل بی‌سابقه‌ترین ناکارآمدی‌ها، فسادها، اتلاف‌ها و اسراف‌ها را مشاهده می‌کردیم. فلسفه وجودی اجازه عمل کردن آزادانه به نیروهای بازار در سطح نظری این است که ما را به سمت تخصیص بهینه منابع پیش ببرد، اما آنچه که عملاً اتفاق افتاد، ضد آن فلسفه وجودی بود.

یارگیری نهضت آزادی از باند مهدی هاشمی معدوم

رئیس گروهک نهضت آزادی می‌گوید «مدرسین جوانی که در حوزه رشد کرده‌اند باید برای انتخابات خبرگان کاندیدا شوند».

ابراهیم یزدی که طبق اسناد لانه جاسوسی و اظهارات برخی مقامات آمریکایی جزو «رابطین خوب آمریکا» و «کسی که تا دلتان بخواهد آمریکایی است» ارزیابی می‌شود در مصاحبه با ایلنا در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: باید همه در انتخابات شرکت کنند. هر کسی که در خود صلاحیت حضور در انتخابات را می‌بیند و شرایط را برای حضور خود مساعد استنباط می‌کند، باید برای انتخابات مجلس پیش‌رو حضور یابد، صرف نظر از اینکه تأئید صلاحیت می‌شوند یا خیر.

وی با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس دهم با انتخابات خبرگان رهبری، گفت: معتقدم مدرسین جوانی که در حوزه رشد کرده‌اند، باید برای انتخابات کاندید شوند و اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود در چارچوب این مجموعه اصلاحات ممکن است و جز با مشارکت مستقیم و دائم هم نمی‌شود اعمال اصلاحات کرد و جلوی انحرافات را گرفت و اشکالات را مرتفع کرد.

ادعای دلسوزی و اصلاح‌طلبی و مقابله با انحرافات در حالی است که نهضت آزادی در جریان جنگ تحمیلی به عنوان ستون پنجم دشمن در جنگ روانی و تضعیف روحیه ملت ایران عمل می‌کرد.

حضرت امام(ره) 19 بهمن 1366 و در پاسخ نامه محتشمی وزیر کشور وقت که در مورد صلاحیت اعضای نهضت آزادی برای کانداتوری و فعالیت حزبی استناد کرده بود، تصریح فرمودند: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را- که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست- بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آن‌ها است.

در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین- این فرزندان عزیز مهندس بازرگان- بیشتر و بالاتر است... نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند».

بنابراین با عنایت به سوابق خیانت نهضت آزادی جای سؤال است که این گروهک آمریکایی با نقاب اصلاح‌طلبی کدام هدف را دنبال می‌کند و ابراهیم یزدی آدرس کدام مدرسین جوان را می‌دهد؟
برخی اعضای گروهک موسوم به «مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم» در آشوب‌افکنی سال 88 فعالیت داشتند و بعضاً دستگیر هم شدند. شماری از این طیف‌ با حلقه جرس در لندن و عناصری نظیر کدیور مرتبطند.

مهدی هاشمی معدوم که بیت آقای منتظری را قبضه کرده بود در اعترافات خود تصریح می‌کند که سعی داشت با ایجاد برخی گروه‌های مجعول، در برابر «جامعه مدرسین» موازی‌سازی کرده و ایجاد انحراف نماید.

رد پول‌های کثیف معلوم است اگر اراده برخورد باشد

شناسایی رد پول‌های کثیف کار چندان دشواری نیست اگر که اراده کافی وجود داشته باشد.
روزنامه رسالت در این زمینه با اشاره به برخی هیاهوهای تبلیغاتی نوشت: «پول کثیف» که مدتی است وارد ادبیات رقابت‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی شده، ابداع وزیر کشور می‌باشد. ورود پول‌های کثیف به رقابت‌های انتخاباتی سم یک رقابت اخلاقی است و حرف درستی هم هست. پیش از این هم موضوع پول‌های کثیف و ورود آن به رقابت‌های انتخاباتی در محاکمه شهردار اسبق تهران در دولت سازندگی رونمایی شد.

همچنین پول‌های کثیف شهرام جزایری به کروبی مدتها نقل محافل سیاسی بود. پیدا کردن رد پول‌های کثیف توسط دستگاه‌های امنیتی کشور در انتخابات مهم است برای اینکه دموکراسی در ایران را از کثافت‌کاری‌های اخلاقی و سیاسی دور نگه می‌دارد. اما نکته‌ای مهم در اینجا وجود دارد که باید وزیر محترم کشور و وزیر محترم اطلاعات و به ویژه شورای عالی امنیت ملی به آن پاسخ دهند.

این روزنامه افزود: کنگره آمریکا و نیز پارلمان انگلیس و سازمان‌های به اصطلاح طرفدار دموکراسی همه ساله بودجه‌ای را تصویب می‌کنند برای کمک به مخالفان حکومت در ایران و آن را مخفیانه انجام نمی‌دهند و علنی اعلام می‌کنند. جرج سوروس و بنیادهای مختلف آمریکا هر کدام سخاوتمندانه در این باره رقم‌های درشتی را اختصاص می‌دهند. سؤال این است که این پولها آیا کثیف است یا تمیز؟ اگر کثیف است کجا رصد می‌شود و اگر تمیز است دلیل تمیزی آن را بیان کنند.

هر کس که این روزها از جلوی کیوسک روزنامه‌فروشی عبور کند می‌فهمد که روزنامه‌های به اصطلاح دوم خردادی و اصلاح‌طلب 4 برابر روزنامه‌های اصولگرا هستند هم از نظر حجم صفحات و هم از نظر تولید محتوا. هزینه عظیم این رسانه‌های مکتوب از کجا می‌آید. برخی از آنها حتی کمترین آگهی هم ندارند.

رسالت خاطرنشان کرد: اکنون جمع زیادی از روزنامه‌نگاران ایرانی در لندن، واشنگتن، پاریس و برخی کشورهای اروپایی علیه مصالح انقلاب و منافع ملی قلم می‌زنند. یک دهه پیش همه آنها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب قلم می‌زدند. طبیعی است امروز زندگی آنها با پول‌های کثیف دشمنان انقلاب اداره می‌شود. اما دیروز که در ایران قلم می‌زدند با چه پولی زندگی خود را اداره می‌کردند؟! اگر آن پولها کثیف بود دستگاه‌های امنیتی باید به این سؤال پاسخ دهند که آیا پول‌هایی که امروز آنها را اداره می‌کند تمیز است یا کثیف؟!

*وطن امروز

کورکر:  اوباما را تسلیم کردیم

بعد از تصویب نظارت هسته‌ای سنا، سناتور آمریکایی تاکید کرد کنگره، دولت اوباما را مجبور به تعظیم و تسلیم کرده است.  به گزارش تسنیم، باب کورکر، سناتور آمریکایی تصریح کرد: کنگره دولت اوباما را مجبور به تسلیم در برابر نمایندگان در قبال ایران کرده و مسیر را برای آنها هموار کرده است تا یک توافق هسته‌ای را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند. سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی در مطلبی در روزنامه واشنگتن پست، افزود: بار دیگر، دولت آمریکا مطرح کرد رأی در کنگره هر توافق هسته‌ای با ایران را به عقب برخواهد گرداند و جنگ با ایران را تنها گزینه جایگزین خواهد کرد. این هفته، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان دولت را مجبور کردند تا در برابر نقش اجتناب‌ناپذیر کنگره در این روند،
تعظیم کند.

اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی  با اشاره به اینکه کارگزاران دارای 2 ویژگی مثبت است، افزود: اولین ویژگی آن کار حزبی قوی است. این حزب در این امر تجربیات خوبی دارد. دومین ویژگی هم ارتباط و نزدیکی آن به دولت است. کارگزاران تا پیش از این تلاش می‌کرد نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر می‌رسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد، کار دولت ناتمام خواهد بود. به گزارش تسنیم، جهانگیری گفت: برخی منافع حزبی و شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند که نتیجه آن این است که انسجام ملی از بین می‌رود تا منافع گروه و افرادی در قدرت حفظ شود، اما در این دولت ما به دنبال منافع ملی هستیم. احزاب نیز منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود باید ترجیح بدهند و آن را دنبال کنند.

5 هزار طلبه و استاد حوزه خواستار انتشار جزئیات مذاکرات شدند

۴۸۵۰ نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار انتشار جزئیات مذاکرات لوزان شدند. به گزارش «وطن امروز»،  در این نامه خطاب به ظریف آمده است: از ابتدای مذاکرات هسته‌ای در سال 92 تاکنون جزئیات موضع تیم مذاکره‌کننده ایرانی در موضوعات مورد مذاکره و توافق، به اطلاع ملت شریف ایران و نخبگان جامعه نرسیده است. این امر از یک سو منجر به پدیدار شدن شائبه‌هایی پیرامون روند عزتمندانه مذاکرات در داخل کشور گشته و از سوی دیگر به تقویت روند یاوه‌گویی‌های طرف مقابل و به‌خصوص دولتمردان آمریکایی کمک رسانده است. این نامه می‌افزاید: در برهه حساس پیش‌رو بنابر امر مقام معظم رهبری در دیدار بیستم فروردین ماه سال جاری که فرمودند: «البته من به خود مسؤولان هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسؤولان باید بیایند مردم را و به خصوص نخبگان را از جزئیات و واقعیات مطلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است.» مجموعه تیم مذاکره‌کننده اقدام به انتشار متن تفسیری خود از چارچوب‌های ترسیم شده در بیانیه لوزان نماید.

ایران هرگز به دنبال سلطه بر سوریه نبوده است

بشار اسد در مصاحبه با روزنامه سوییسی «اکسپرسن سوئد» درباره نقش ایران در سوریه گفت: ایران هرگز به دنبال تسلط بر کشور سوریه نبوده است و ملت سوریه هرگز سلطه کسی را بر کشورش نمی‌پذیرد. به گزارش نسیم، اسد افزود: کمک ایران به سوریه به مفهوم تسلط بر آن نیست و  ایران به دنبال دیکته خواسته‌های خود بر دولت سوریه نیست. رئیس‌جمهوری سوریه در پاسخ به اینکه میزان نفوذ ایران در سوریه تا چه اندازه است، گفت: موضوع به کلمه نفوذ مربوط می‌شود زیرا نفوذ ممکن است مثبت باشد یا منفی. اگر بخواهیم از نفوذ فرانسه یا آلمان در اروپا سخن بگوییم موضوع کاملا روشن است زیرا یکی از آنها قدرت سیاسی و دیگری قدرت اقتصادی است. ایران کشوری مهم در منطقه ما است، ایران کشوری بزرگ و نسبتا توسعه‌یافته است. من به این نفوذ به شکل مثبت می‌نگرم. ایران به دنبال ثبات بیشتر برای تحقق منافع خود است و هر کشوری منافعی دارد. نفوذ ایران مثبت است.

*خراسان

دستور دولت به شهرداري تهران براي بررسي بادهاي پايتخت

بر اساس ابلاغيه يک دستگاه مسئول در دولت به شهردار و رييس شوراي شهر تهران، مقرر شده است با توجه به اهميت بررسي دقيق ضوابط و تبعات بلندمرتبه  سازي در شهر تهران، اين دستگاههاي مسئول بايد ضمن بررسي دقيق ساختار اجتماعي- اقتصادي و ايمني ناشي از بارگذاري بلند مرتبه سازي در پايتخت، نسبت به تعيين جريان باد و کريدورهاي هوايي شهر تهران و ارائه گزارش علمي و تخصصي شبيه  سازي در تونل باد با مدل سازي جريان باد تهران و توجه به اثرات بلندمرتبه سازي در مناطق پيشنهادي، اقدام و گزارش آن را به دولت ارائه کنند.


پيگيري ويژه مسئولان از نقل و انتقال کارمندان

بر اساس بخشنامه يک مقام مسئول دولتي به تعدادي از وزارتخانه ها و سازمانهاي وابسته به قوه مجريه، اعلام شده است که با توجه به ضرورت اطلاع دقيق و اشراف بر ميزان و کيفيت نقل و انتقال کارکنان دستگاههاي اجرايي در بخش هاي مختلف، در اسرع وقت نسبت به تهيه گزارشي از اين انتقالات در محورهايي چون انتقال از ستاد وزارتخانه به دستگاههاي استاني، ماموريت از ستاد مرکزي به ساير وزارتخانه ها، ماموريت بين استاني و ماموريت از استانها به ستاد مرکزي، اقدام و به دولت ارائه کنند.


*ایران


ناگفته‌های دیدار همسر امام(ره) با احمدی‌نژاد

در پاسخ به سخنان پروین احمدی‌نژاد- خواهر رئیس دولت سابق- که گفته است: «خرداد سال 84 در سالروز وفات حضرت امام خمینی(ره)، دکتر احمدی‌نژاد به اتفاق چند نفر دیگر از جمله اینجانب، به منظور دیدار با همسر مکرمه حضرت امام در جماران حضور یافتند... خانم در مقابل خدمه و برخی از اعضای خانواده، خوشحالی خود را از انتخاب دکتر این گونه ابراز کردند که در زمان انتخابات گفته بودند اگر دکتر رأی بیاورد، شیرینی انتخاب، میهمان من باشید و هرچه می‌خواهید، غذا از بیرون تهیه کنید. ایشان می‌گفتند به خادمه منزل گفته‌ام تلویزیون را برای من فقط در صورت سخنرانی دکتر یا رهبر معظم انقلاب روشن کنید»، غلامعلی رجایی در یادداشتی در شرق، نوشت: «ساعت ٩:٤٥ دقیقه شب به نوه گرامی امام خانم لیلی بروجردی تلفن زدم... نوه گرامی امام ضمن تأیید گفته‌های آقای‌ هاشمی [پیرامون دعوت همسر امام(ره) از آیت‌الله ‌هاشمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84]... درباره ملاقات احمدی‌نژاد با همسر امام (که پروین احمدی‌نژاد نقل کرده است) گفت: پس از اینکه او رئیس‌جمهوری شد، با همسرش غروب به ملاقات خانم آمد. خانم خیلی صریح به ایشان گفت من به شما رأی ندادم؛ البته من به آقای ‌هاشمی رأی داده‌ام و شما را نمی‌شناختم. شما هم جوان هستید و ان‌شاءالله بتوانید به کشور خدمت کنید.»


توصیه روزنامه کویتی به اعراب درباره ایران

روزنامه «القبس» کویت ضمن بررسی امکان رسیدن به تفاهم بین ایران و کشورهای عرب منطقه، ایران‌هراسی در منطقه را فاقد توجیه منطقی عنوان کرد. این رسانه کویتی دیروز در مطلبی با اشاره به بیانیه سوئیس افزود: «بهترین راه حل منطقه‌ای رسیدن به تفاهم و توافق بین ایران و کشورهای منطقه با در نظر گرفتن مبانی توافق غرب با این کشور است زیرا ایران نمی‌تواند با همه کشورهای عربی مقابله کند و کشورهای عربی نیز نمی‌توانند از عهده ایران و همپیمانان منطقه‌ای‌اش برآیند و هرگونه جنگ و درگیری در منطقه، بسیار ویرانگر خواهد بود و پیامدهای آن تا دهه‌ها دامنگیر منطقه خواهد بود.»


ادعای طرفداری اوباما از ایران!

برخی رسانه‌های عرب ادعا کردند رئیس جمهوری امریکا به این دلیل حامی ایران است که پدرش یک شیعه بود. «پایگاه آلگماینر» نوشت: «محی‌الدین لازقانی نویسنده سوری در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی حوار که از لندن پخش می‌شود، گفت: باراک حسین اوباما؛ فرزند یک پدر کنیایی شیعه مذهب است.

خاطرات کودکی فردی که کاخ سفید را اداره می‌کند، خاطرات شیعی هستند که بر موضع وی برای اتخاذ سیاست خارجی به طرفداری از ایران تأثیرگذار است و به این دلیل است که اوباما بسیار اشتیاق دارد ایران به صورت یک پیروز ظاهر شود و کشورهای سنی، نفوذ خود را در منطقه از دست بدهند.» به گزارش انتخاب، وی ادعا کرد اظهاراتش درباره شجره‌نامه شیعی رئیس جمهوری امریکا بر اساس واقعیات است. اوباما بیشتر کودکی خود را در منطقه شیعه نشین «مومباسا»ی کنیا سپری کرده است.



پدر «رضا ضراب» در دولت قبل چه می‌کرد؟

در سال ۱۳۸۶ طرح توجیهی ساخت «کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش» در سفر استانی هیأت دولت مستقیماً از طرف خود حسین ضراب در جلسه قدردانی رئیس‌جمهوری از کارآفرینان تبریزی به وی داده شد. به گزارش «آفتاب» در پایان جلسه، دستور موافقت احمدی‌نژاد صادر شد و در مدت کوتاهی،  کلنگ افتتاح  این کارخانه با حضور مقامات کشوری و استانی به زمین زده شد. این کارخانه هم‌اکنون به نام وی است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است، حسین ضراب پدر رضا ضراب تاجر ایرانی‌الاصل مقیم ترکیه است که در جریان افشای فساد گسترده مالی دولت ترکیه بازداشت و پس از مدتی آزاد شد.


*شرق


انتقاد از برخورد خشن با منتقدان

شرق: دکتر محمدابراهیم انصاری‌لاری، استاندار فارس و بوشهر در دوران اصلاحات و رئیس هیأت‌امنای دانشگاه حافظیه شیراز، در مراسم هفته بزرگداشت مقام زن که با همت جمعیت زنان مسلمان نواندیش و دفتر فارس انجمن اسلامی پزشکان برگزار شده بود، با اشاره به سیره حضرت فاطمه(س) و ائمه(علیهم‌السلام) در باب گذشت و ایثار، گفت: «چرا این عشق‌ها و فداکاری‌ها تأثیر خود را در جامعه آن‌گونه که شایسته و بایسته جامعه و نظام اسلامى ماست نگذاشته است و ما تعالیم و آموزش‌هاى انسان‌ساز ائمه هدى و پیشوایان دین را که سرشار از صلح و دوستی، مودت و مهربانی، حقیقت و عدالت است فراموش کنیم؟ چرا ما اینها را فراموش می‌کنیم و به خود اجازه می‌دهیم در برخورد با مخالف که نه، معاند که نه، در مقابل برادری که به گونه‌ای متفاوت از ما می‌اندیشد، با دوست معتقدی که متفاوت از ما می‌اندیشد چنین بی‌پروا، خشن، دور از عقل و منطق برخورد کنیم؟ آن هم در شهرى که منتسب به یکى از فرزندان پاک آن خاندان است».

محاکمه مرتضوی به اتهام تحصیل یک‌میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال مال نامشروع

تسنیم: مصطفی ترک‌همدانی، وکیل‌مدافع تعدادی از کارگران یک شرکت تولیدی در پرونده تأمین‌اجتماعی گفت: اتهام مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی در این بخش از پرونده که قرار است روز پنجم اردیبهشت به آن رسیدگی شود، تحصیل مال از طریق نامشروع موضوع ماده ٢ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری است. به گفته ترک‌همدانی، در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، میزان تحصیل مال نامشروع مرتضوی، یک‌میلیارد و ٩٧٠ میلیون‌و ٢٢٥ هزار و ٢٠٠ریال قید شده است. وی توضیح داد: موضوع این است که باوجود رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که مصوب کرده بود آقای مرتضوی اجازه ندارد در سمت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی باشد، وی بدون اعتنا به رای دیوان عدالت به مدیریت خود در سازمان تأمین اجتماعی تداوم بخشیده است.

*آرمان

 از صداوسیما رفتم که کاندیدای مجلس شوم

شنیده شد که میرتاج الدینی، نماینده سابق تبریز، آذرشهر و اسکو و معاون پارلمانی دولت دهم گفت: انتخابات پایان سال است و اگر کاری بخواهیم شروع کنیم با مجموعه‌های مختلف از جمله دوستان در تبریز مشورت می‌کنم، لطف فراوان از سوی مردم دوست‌داشتنی تبریز زیاد است. ان‌شاءا… بعدا اعلام می‌کنم. دارا نیوز نوشت؛ پاسخ حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی به این سوال که خود شما کاندیدای مجلس دهم خواهید شد؛ بدین شرح است: طرح چنین سوالی کمی زود است. انتخابات پایان سال است و اگر کاری بخواهیم شروع کنیم با مجموعه‌های مختلف از جمله دوستان در تبریز مشورت می‌کنم، لطف فراوان از سوی مردم دوست داشتنی تبریز زیاد است. ان‌شاءا… بعدا اعلام می‌کنم. وی درمورد اینکه چرا دیگر معاون پارلمانی صدا و سیما نیستید؛ گفته است: از صدا و سیما جدا شدم تا به فعالیت‌های انتخاباتی بپردازم.
 
ماهانه، 9میلیون ریال یارانه با مدارک جعلی

شنیده شد که فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری اعضای یک باند اسناد هویتی جعلی در استان خبر داد و گفت: اعضای این باند تبعه غیرمجاز یکی از کشورهای همسایه بوده و ماهانه 90 میلیون ریال یارانه نقدی دریافت می‌کردند. خزرآنلاین نوشت؛ سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در این ارتباط هفت نفر تبعه غیر مجاز دستگیر شدند. وی اضافه کرد: در پی اطلاع از فعالیت چند تبعه یکی از کشورهای همسایه که با استفاده از اسناد جعلی به‌صورت غیرمجاز در علی‌آباد زندگی می‎کردند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت. سردار میرفیضی ادامه داد: در بررسی‌های ماموران مشخص شد که این افراد با جعل اسناد هویتی و خرید شناسنامه‌های افراد فوت شده در این شهرستان اقامت داشته و حتی توسط این اسناد، ماهانه یارانه نقدی دریافت می‌کردند.
 
انتشار کتابی درباره احمدی‌نژاد

شنیده شد که مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «دولت نهم و رژیم‌صهیونیستی» را با موضوع واکاوی رابطه دولت محمود احمدی‌نژاد با اسرائیل منتشر کرد. خبرآنلاین نوشت؛ انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «دولت نهم و رژیم‌صهیونیستی» تألیف مهدی فرداد پور را منتشر کرد که در آن تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس و راهبردهای سیاست خارجی دولت نهم و نیز سیاست‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی بعد از روی کارآمدن دولت نهم مورد بررسی قرار گرفته است.
 
ادعای صفار درباره تشر ظریف به کری

شنیده شد که محمدحسین صفارهرندی با بیان اینکه «از وابستگی در صنعت برق به صادرات برق رسیدیم»، اظهار کرد: امروز با ۱۵هزار سانتریفیوژ در برابر غرب مذاکره می‌کنیم و همین تیم مذاکره‌کننده در گذشته رفتند و نتیجه نگرفتند ولی امروز با دست پر رفتند و با منطق دارایی ملت در برابر غرب مذاکره می‌کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب غلط می‌کند که می‌گوید فقط ۶هزار سانتریفیوژ داشته باشید، افزود: در این دنیا اگر می‌خواهی چیزی داشته باشی باید در دنیا قدرت داشته باشید. هرندی با تاکید بر اینکه دستاورد غنی سازی ۲۰ درصدی دست ظریف را در مذاکرات 1+5 پر کرد، گفت: ظریف در میدان مذاکره خطاب به جان کری با وجود توهین‌هایی به ایران گفته بود: «گوشت آمریکا زیر دندان ایران است و ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه باید به رسمیت شناخته شود».
 
شغل پدر رضا ضراب چیست؟

شنیده شد که حسین ضراب، پدر رضا ضراب است. گفته می‌شود در زمان جنگ، خانواده ضراب به دوبی رفته و رضا پسر کوچک خانواده در ترکیه مانده و آنجا به فعالیت می‌پردازد. پس از چند سال حسین ضراب پس از بازگشت به ایران کارخانه فولادسازی تیکمه داش را تاسیس می‌کند. این کارخانه هم‌اکنون به نام وی است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.آفتاب نوشت؛ مدیر عامل این کارخانه حسین ضراب و رئیس هیئت مدیره کارخانه نیز رضا ضراب است. آگهی تاسیس کارخانه کلا به نام خانواده ضراب است. خانواده رضا ضراب یک خانواده کاملا مذهبی هستند و کل اعضای خانواده پیرامون شغل تجارت کم و بیش فعالیت داشته‌اند که از جمله فعالیت‌های‌ پدر رضا ضراب می‌توان به تاسیس و اداره شرکت بین‌المللی واردات و صادرات، تاسیس و فعالیت کشتیرانی (در استانبول ترکیه)، کارخانه فولادسازی (در تیکمه داش آذربایجان شرقی) ، صرافی (در دوبی) و … اشاره کرد که همین امر باعث می‌شود از رضا ضراب هم یک تاجر ساخته شود.
 
نظر وزیر خارجه استرالیا درباره حجاب

شنیده شد که وزیر خارجه استرالیا می گوید حجاب پدیده ای تحمیلی نیست و خودِ او نیز گاهی در زندگی روزمره اش از کلاه، روسری یا سرپوش های دیگر استفاده می کند. ایرنا به نقل از روز شنبه «روزنامه غرب استرالیا» نوشت؛WA Today یک روزنامه نگار ایرانی خارج نشینِ که صفحه ای را در فیسبوک برای انتشار عکس زنان ایرانیِ بدون روسری ایجاد کرده است، به تازگی از خانم بیشاپ خواسته بود که به دلیل «تحمیل حجاب» به ایران سفر نکند. وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به وی گفته است که «حجاب» از نظر او، تحمیل نیست.جولی بیشاپ می گوید: «در واقع، من خودم هم گاهی روسری، کلاه یا سرپوش های دیگر را در زندگی روزمره ام بر سر می گذارم.» بیشاپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود چرا در نشست مطبوعاتی در تهران، روسری تان را به عقب و روی شانه هایتان کشیدید، گفت: این طوری راحت تر بودم!
 
دستور فروش زمین 51 هزار متری دولت

شنیده شد که دولت به‌منظور حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، یک قطعه زمین 51 هزار متری خود را می‌فروشد. خراسان نوشت؛ بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که طی روزهای گذشته توسط روحانی رئیس‌جمهور کشورمان مورد تأیید قرار گرفته، مقرر شده است برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه این بخش، نسبت به فروش عرصه و ساختمان‌های موجود در یک زمین متعلق به دولت به مساحت 51 هزار متر مربع در مرکز کشور اقدام و وجوه حاصل از فروش در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.
 
حضور 7 ناو آمريكايي در اطراف يمن

شنیده شد که منابع نظامي آمريكا از حضور 7 ناو جنگي اين كشور در اطراف آبهاي يمن خبر دادند. به گزارش واشنگتن پست، در حالي كه بمباران يمن توسط ائتلاف سعودي ادامه دارد، مقامات نظامي آمريكا از حضور 7 ناو اين كشور در اطراف آبهاي يمن خبر دادند. در اين گزارش آمده است اين كشتي‌ها مرتبا در حال گشتزني در آبهاي خليج عدن و درياي سرخ هستند. مقامات نظامي آمريكا با اشاره به اين موضوع كه ائتلاف ضد يمني به رهبري سعودي‌ها بنادر يمن را محاصره دريايي كرده‌اند و از سويي هم ايران كه در اين هفته ناوهاي خود را به منطقه اعزام كرده است اعلام داشته‌اند كه شرايط در منطقه حساس است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام سالار
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    پولهای کثیف همه جا هستند اما در شوراای شهر بیشتر
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    کثیف تر از سیاست چیست؟
  • گنجیاب ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    من جاش رو بلدم اما نمیگم.
  • یک مطلع ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    جونم براتون بگه که..... یه خاتمی نامی بود گفت باید ازادی باشه و انتخابات آزاد و شورای شهر هم مظهر آن است. الان هم در خیلی از شهرها هرچی آدم ... و .... است شده اند شورای شهر و بر روح محمد خاتمی و دوستانش دورد میفرستند و میخورند.... و مبرند و ... و ....
  • بچه پایین شهر ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    در منطقه ما برخی اصلاح طلبان با پول قاچاقچیان مواد مخدر ... تشکیلاتی به هم زده اند جالبه که ادعای پاکی و انقلابی و خط امامی بودن هم دارند
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    مملکت داره به دست آمریکا میافته و همه چیز خوب میشه و همه چیز ارزون و همه چیز فراوان و حقوقها بالا...خخخخخخخخخخخخخخخ
  • سالار ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    علیک سلام. خوبی؟ چه خبر
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    خخخخ .... دمت گرم
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    شوراها در شهرستانها که خیلی وضعشون تابلو شده.. این یادگاران اصلاحات دمار از مردم در آورده اند
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    تو محل ما طرف رسما قاچاقچی مواد است اما عضو شورا شده
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    پول کثیف!!!
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اره منتظر باش... مثل عراق و افغانستان و پاکستان و ..
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    لعنت بر روزنامه های موافق انگلستان و آمریکا
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    لععععنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس