نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح موضوع غیر شفاف پول‌های کثیف از وزیر کشور خواستند که هر چه زودتر شواهد و مدارک خود را در دستگاه‌‌های اطلاعاتی و قضایی قرار دهد و از کلی‌گویی و ادعا پرهیز کند.

از بررسی و شفاف‌سازی پول‌های کثیف استقبال می‌کنیم/ آقایان خود بنیانگذار کجی بوده‌اندسرویس سیاسی مشرق - طرح مساله پول‌های کثیف از جمله مسائل مبهمی است که حالا نقل محافل رسانه‌های زنجیره‌ای شده است. وزیر کشور در مراسم تجلیل از آثار برگزیده در مبارزه با مواد مخدر دست به افشاگری زد و با اشاره به پول‌های کثیف در اقتصاد مدعی شد:«اگر 20 هزار میلیارد تومان وارد اقتصاد شود نمی‌توان گفت که اقتصاد پاک و قانونی و منطقی است.»

رحمانی فضلی سیاست را نیز مصون از پول‌های کثیف ندانست و بیان داشت که بدون شک بخشی از این پول به حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود.

پس از این موضوع بود که جهت گیری‌های سیاسی آغاز شد. ادعای رحمانی فضلی مورد توجه برخی از رسانه‌های جریان خاص قرار گرفت تا کلید ماجرای جنجال‌برانگیز دیگری در سیاست در زمینه برخورد با فساد زده شود. اما به نظر می‌رسد بیش از آنکه این موضوع در برخورد با فساد مورد استفاده قرار گیرد، به ابزاری برای گروکشی و «بگم بگم‌های» سیاسی تبدیل شده است.

رحمانی فضلی نیز اعلام آمادگی کرده تا در یک جلسه غیر علنی در مجلس به تشریح موضوع و ارائه مدارک بپردازد اما هنوز خبری از ارائه مدارک نیست.

درباره آثار و پیامدهای طرح چنین موضوعی توسط وزارت کشور که خود مجری برگزاری انتخابات است با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌آید:

از بررسی و شفاف‌سازی پول‌های کثیف استقبال می‌کنیم/ آقایان خود بنیانگذار کجی بوده‌اندوزیر کشور شواهد و مدارک خود را به دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی تسلیم کند

نقوی حسینی عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره طرح موضوع پول‌های کثیف توسط وزیر کشور بیان داشت : ‌نظام جمهوری اسلامی یکی از پاکترین انتخابات‌ها در جهان را با مشارکت حداکثری ملت ایران برگزار می‌کند و از این نظر برگزاری انتخابات در کشورمان بسیار خاص است.

این نماینده افزود: این امتیاز نظام جمهوری اسلامی همیشه خاری است در چشم دشمنان، معاندین و ضد انقلاب‌ و آنها وقتی چنین انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌َشود، بسیار عصبانی می‌شوند. کشورهای مدعی دمکراسی و مردم سالاری در مقابل این حرکت متحدانه ملت ایران همیشه سر تسلیم فرود می‌آورند.

وی ادامه داد: به همین جهت دشمنان نظام تیرهای زهرآگینی را به سوی انتخابات‌های ما نشانه گیری می‌کنند و به هر دستاویزی متوسل می‌شوند تا انتخابات پاک نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند. لذا ما در هر دوره از برگزاری انتخابات‌ها شاهد این دست فعالیت‌ها هستیم. یک روز تهمت تقلب زده می شود و یک روز نظارت استصوابی شورای نگهبان به عنوان نظارت کننده بر روند انتخابات را زیر سئوال می‌برند و ... اما همواره حضور ملت ایران پای صندوق‌های رای مشت محکمی در دهان یاوه گویان است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از طرح موضوعات غیر شفاف توسط وزارت کشور گفت: در یک چنین شرایطی وزیر کشور می‌آید از پولهای کثیف در برگزاری انتخابات سخن می گوید. واقعا برای ما سئوال است که بالاخره وزیر کشور که مجری انتخابات است و باید از سلامت انتخابات حفاظت و با همه عوامل تهدید کننده انتخابات برخورد کند، چرا باید مطلبی را مطرح کند که درباره آن هیچ سندی و شاهدی ارائه نمی‌شود و هیچ فردی از کسانی که در این باب مساله دار هستند معرفی و اتهامشان مورد بررسی واقع نمی‌شوند و به نحوی صحبت می شود که کل نمایندگان مجلس چنین مسیری را برای رسیدن به مجلس طی می‌کنند. چرا وزیر کشور باید چنین حرفی را بزند؟

وی تاکید کرد: چرا در انظار عمومی و پشت تریبون این مسائل باید گفته بشود؟ اگر وزیر کشور که مجری انتخابات است، شاهد و موردی دارد به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تسلیم کند و دستگاه‌های مربوطه نیز به طور جدی با آن برخورد کنند.

نقوی حسینی اظهار داشت: من به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی که دو دوره توسط مردم انتخاب شدم، عرض می کنم شخصا با حداقل تبیلغات وهزینه با رای مردم کف خیابان وارد مجلس شدم و چرا باید مورد اتهام قرار بگیریم؟ اگر کسی با این مواردی که وزیر کشور مطرح کرده وارد مجلس شده است، باید با آن برخورد شود و اعتبار نامه آن نیز باطل شود اما اینکه بخواهیم به طور کلی مجلس شورای اسلامی را زیر سئوال ببریم، این درست نیست.

وی در پایان اظهار کرد: من به شدت به این موضوع انتقاد دارم و موضوع را قابل پیگرد قانونی می دانم و انتظار دارم که دستگاه قضایی کشور از ایشان بخواهد و ایشان مدارکشان را ارائه کند و اگر کسی در این زمینه مجرم بوده به شدت با وی برخورد شود.

از بررسی و شفاف‌سازی پول‌های کثیف استقبال می‌کنیم/ آقایان خود بنیانگذار کجی بوده‌اندکسانی که آه و فغان می‌کنند میلیاردی هزینه کرده‌اند/ کسانی که به موضوع پول کثیف دامن می‌زنند، بنیانگذار کجی بوده‌اند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره طرح موضوع پول‌های کثیف گفت: بحث پول‌های کثیف از جمله سئوالاتی است که وزیر کشور باید در کمیسیون شورای مجلس بدان پاسخ دهد، منتها ایشان یک بابی را در این زمینه باز کرد که باید خیلی از افراد پاسخگو باشند و آنهایی که در سالهای قبل با پول‌های کلان دانشگاه آ‌زاد و به پشتوانه باند و جناح و گروه خودشان منابع زیادی را به انتخابات مجلس آورند و یا موفق شدند یا شکست خوردند همه اینها پاسخ بدهند.

وی افزود: در دروان قبل نیز همین افرادی که در حال آه و فغان هستند، نسبت به رقبای خودشان میلیاردی هزینه کردند. باید از آنها هم پرسید که این پول‌ها را از کجا آوردند؟ حالا درست هست که شکست خورده‌اند ولی منابع مالی زیادی را پشت سرشان داشتند. اگر باب این موضوع باز شود باید خیلی‌ها پاسخگو باشند.

این نماینده تصریح کرد: آنهایی که در انتخابات سال 88 منابع مادی جرج سوروس و امیر عبدالله پشت سر آنها بود اینها همه پول‌های فاسد است و باید پاسخ بدهند.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح موضوع پول‌های کثیف به شرطی که با آن برخورد شود موضوع بدی نیست، گفت: به هر حال اگر همه فعال شوند و تلاش کنند تا ریشه جریان پول فاسد خشکانده شوند، اتفاق خوبی است.

وی افزود: در این باب بایستی همه در همه زوایای مختلف پاسخ‌گو باشند. بویژه آن کسانی که امروز به عناوین مختلف از جمله مشاورت رئیس جمهور مانور پول‌های کیثف را می‌دهند، یادشان نرود که ریشه این پول‌های کثیف در دوران خودشان شکل گرفت و این همان دورانی بود که کارگزاران می‌خواست همه کاره کشور بشود و آن تبلیغات‌ها و پول‌های بسیار عجیب را هزینه کردند که همه متحیر ماندند.

عضو کمیسیون شورای مجلس با بیان اینکه ریشه بداخلاقی‌های سیاسی از دوران کسانی که موضوع پول‌های کثیف را مطرح می‌کنند شکل گرفت، گفت: درواقع ریشه فساد و بداخلاقی‌ها در آن دوران شکل گرفت و حالا شاهد هستیم که همین افراد زبانشان برای پول‌های کثیف دراز شده است و از این جهت هرچقدر این موضوع شفاف‌تر شود چهره این افراد است که پشت صحنه مشخص خواهد شد زیرا اینها خودشان بنیان‌گذار کجی بودند.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: ما نیز به عنوان نماینده مجلس از بررسی و شفاف‌سازی موضوع پول‌های کثیف استقبال می‌کنیم. قطعا باید با هر کسی که در کشور با تمسک به این راه‌ و روش‌های فاسد و استفاده از پول‌های کثیف به جایگاهی رسیده است، برخورد شود و سیستم قضایی نیز بایستی این مسائل را بررسی و شفاف‌سازی کند و با نهایت جدیت با آن برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    اون کسی که تفوه به مقوله پول های کثیف کرده تا اذهان را مشوب کند دست پیش گرفته که پس نیفته و اصولا خودش متهم ردیف اول است
  • محمد ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    یه چیزی تو این مایه ها
  • یاد ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    بچهکه بودیم در جمع بچه گانه اگر بوی بدی میامد و کسی زودتر از همه میگفت چه بویی.ما میگفتیم هر که داد خبر داد ایا از اول تا حالارو ول کردید حالا میگید.ایا کسانیکه پدرانشانبا احترام دفن شدند و از دنیا هیچ نداشتن و حالا تریاردر هستند جزو پولهای کثیف نیستند؟اقای وزیر باید همه را بگوید نه طیف خاصی.
  • رحمن ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    با این که این موضوع صحت دارد ولی دست اینها هم از مدارک محکم و محکمه پسند خالی است و این عده هم مرض بگم بگم احمدی نژاد در سرکوب مدعیان کار آمد را دیده اند بخصوص این در پی پیکر جلوی بگم بگم احمدی نژاد را هم نگرفت و او با اینکار های غیر اخلاقی رییس جمهور ایران شد .خدا آخر عاقبت این گروه مریض و مردم را بخیر کند.عدم نظارت بر ارکان کشور بشکل ارگانیک و نظارت فردی و گروهکی دخل این نظام را در آورده است.و علت درگیری های درون گروهی هم بهمین دلیل است.,نظارت مسجدی و حسینیه ای دیگر در مقابل انحرافهای ریز و درشت دیگر کارآمد نیست و یک سیستم محکم نظارتی با استفاده از تکنولوژِ ی پیشرفته و اتوماسیون اداری کلیه نهادهای کشور لازم است.اما مطمین که عده ای که احساس خطر می کنند نخواهند گذاشت
  • تیزبین ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    این وسط ادعای فردی که به ظاهر اصول گراست و در گذشته ستاد انتخاباتیش در مشهد دچار به هم ریختگی مالی بود و رای نیاورد حالاهم در پازل اصلاح طلبان این اظهار تظرهای غیرمسئولانه ذهن مردم را مخدوش می کند جالبه!!؟؟ قبلا هم در دیوان برسر یک میلیارد نفتی کلی سر ئ صدای الکی راه انداخت واقعا فضای سیاسی کشورمان با مفاهیم انقلاب فاصله دارد
  • مهدی از قم ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خیلی خنده دار است افرادی که یه بچه 29 ساله به نام شهرام جزایری از اول تا اخرشون را خرید یا پروند اقازاده هایشان را تریلی نمکشد حالا دم از مفاسد اقتصادی میزنند.فرار رو به جلو
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    پول کثیف یعنی هزینه از بودجه سازمان بهینه سازی سوخت برای انتخابات ریاست جمهوری پدر توسط آقازاده خاص و همچنین کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخابات بنفش !
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    نکند منظورشان کمک بابک زنجانی به یکی از ستادهای انتخاباتی است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس