کد خبر 406428
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

در سال‌جاری قرار است ۱۰ هزار صندلی سینما به پایتخت افزوده شود. این اقدام با استفاده از ظرفیت ۳۷۴ سرای محله در تهران انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، اين خبري بود كه حجت‌الاسلام ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ذيل برنامه‌هاي سال‌جاري فرهنگي اجتماعي تهران عنوان كرد. تقويت، تحكيم و راه‌اندازي سينماهاي محلي در شهر تهران از برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي سال است. تكميل پروژه‌هاي عمراني حوزه فرهنگي كه سال گذشته انجام شده در اين زمينه محور اصلي فرهنگي تهران در سال‌جاري است.

به اين ترتيب امسال باغ كتاب و پانوراماي دفاع‌مقدس در تپه‌هاي عباس آباد افتتاح مي‌شود و باغ موزه دفاع‌مقدس آخرين مراحل تكميل را طي مي‌كند. همچنين فضاهاي فرهنگي در بوستان ولايت و بوستان ياس ايجاد و پروژه‌هاي سراي محلات نيز تكميل مي‌شود. به گفته معاون شهردار تهران همچنين براساس وعده شهرداري مبني بر آماده‌سازي‌400مسجد در تهران، در حال حاضر 174مسجد در دست احداث است‌ كه 50درصد آنها تا پايان امسال تكميل و افتتاح شده و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

آنگونه كه امرودي به شهرنوشت خبر داده، يكي از اقداماتي كه امسال به آن توجه مي‌شود تعيين و تثبيت مديران محلات از سوي شوراياري‌هاست كه به تازگي انتخابات آن برگزار شده است و در سال آتي تلاش مي‌شود در اين راستا بيشترين استفاده و بهره‌برداري از امكانات شهرداري تهران در سطح محلات صورت گيرد. فعاليت فرهنگي در 1200بوستان بزرگ و‌ فعاليت ويژه در حوزه مد و لباس از ديگر خبرهاي امرودي بود.

همچنين وي از تثبيت معماري اسلامي ايراني در پروژه‌هاي فرهنگي پايتخت خبر داد. وي در حاشيه بازديد از مجموعه نمايش‌هاي آييني صبا، پرديس تئاتر حرفه‌اي شهر تهران و خانه موزه استاد انتظامي بر لزوم اجراي تمامي پروژه‌ها بر مبناي بالاترين استانداردهاي جهاني در زمان تعريف شده و با رعايت صرفه مديريت شهري به‌منظور ارائه خدمات جهادي به شهروندان فهيم پايتخت ايران اسلامي تأكيد كرد و از تثبيت معماري اسلامي ايراني در پروژه‌هاي مراكز فرهنگي و گردشگري پايتخت به‌عنوان اهداف شهرداري تهران نام برد.


منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس