کد خبر 393231
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران در رسانه های روسیه بازتاب گسترده ای داشت و این رسانه ها اعلام کردند: ایران پیشرفته ترین نیروی دریایی منطقه خاورمیانه را دارد که امکان دفاع از مرزهای دریایی این کشور را فراهم می کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه در گزارشی از تهران نوشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش سه روزه پیامبر اعظم را برگزار کرد که در مرحله سوم آن، واحدهای دریایی، زمینی و نیروهای هوابرد سپاه شرکت کردند.

در این گزارش آمده است: در مجموع واحدهای 10 لشکر زمینی سپاه در رزمایش شرکت کردند و در آن از توپخانه، موشک و هواپیماها و پهبادهای تجسسی استفاده شد.

«در رزمایش پیامبر اعظم ده ها فروند ناو و ناوچه، 50 دستگاه مجموعه های موشک های سطح-دریا و چهار فروند جنگنده شرکت داشتند که موشک های پیشرفته به سوی اهداف فرضی پرتاب کردند.»

براساس گزارش ایتارتاس، واحدهای سپاه پاسداران با استفاده از موشک های بالستیک فتح و زلزال، ماکتی از یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در نزدیکی جزیره لارک هدف قرار داده و نابود کردند.

خبرگزاری «روسیا سگودنیا»نیز در گزارش خود نوشت: واحدهای دریایی و زمینی سپاه پاسداران در طول سه روز در منطقه استراتژیک تنگه هرمز رزمایش برگزار کردند.

در این گزارش آمده است: ایران حدود 20 موشک آزمایش کرد و در یکی از مراحل رزمایش، ماکتی از ناو هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار داد و نابود کرد.

«ایران در این رزمایش سلاح راهبردی جدیدی آزمایش کرد که به گفته علی فدوی یک فرمانده سپاه پاسداران، این سلاح در عملیات دریایی آینده نقش تعیین کننده خواهد داشت.»

این رسانه روسی خاطرنشان کرد: رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در شرایطی برگزار می شود که مذاکرات ایران و گروه 5+1 جریان دارد و دو طرف برای رسیدن به توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران گفت وگو می کنند.

تارنمای روسی «ایران رو» نیز در گزارشی با اعلام اینکه «ایران پیشرفته ترین نیروی دریایی خاورمیانه را دارد که به تسلیحات بسیار پیشرفته ساخت این کشور مجهز هستند.» نوشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران در رزمایشی که در منطقه آبهای جنوبی این کشور برگزار کرد، یک بار اقتدار ایران در عرصه دریایی را به جهانیان نشان داد.

این رسانه نوشت: نیروی دریایی سپاه نشان داد که ایران ضمن اشراف کامل بر آبهای مناطق جنوب خود، آمادگی دارد با انواع تسلیحات پیشرفته اش از محدوده های دریایی خود محافظت کند.

این تارنمای روسی به نقل از سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران نوشت: در صورتی که جنگی در منطقه صورت می گیرد ایران می تواند تمام آبهای منطقه خلیج فارس و دریای عمان را تحت کنترل بگیرد.

این رسانه در گزارش دیگری از رزمایش پیامبر اعظم(ص) نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ربات تجسسی مجهز به دوربین فیلمبرداری را آزمایش کرد.

به گزارش تارنمای روسی، ربات جدید ایرانی قادر به عکسبرداری تا فاصله 50 متری و شلیک گلوله تا برد پنج کیلومتر است.

روزنامه «راسیسکایا گازتا» ارگان دولت روسیه نیز در مقاله ای با عنوان «موشک ایرانی ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی را نابود کرد» نوشت: در جریان رزمایش دریایی سپاه پاسداران که در آبهای دریای عمان و خلیج فارس برگزار شد، ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

این روزنامه روسی نوشت: در این رزمایش، سپاه پاسداران پیشرفته ترین تسلیحات خود را به نمایش گذاشت که قایق های تندروی مجهز به رادار و موشک های بالدار و ضدناو و اژدرها و مین های هدایت شونده از آن جمله بود.

به نوشته روزنامه روسی، واحدهای نیروی دریایی ایران پیشرفته ترین واحدها در منطقه هستند و به این کشور امکان می دهند با اطمینان بیشتر از مرزهای جنوبی و حریم دریایی خود دفاع کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    چرا مشرق درباره روز آخر رزمایش و اون موشک ناشناخته مطلب ننوشته؟ مهم نبوده یا گفتن ننویسین؟
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    این موشک نفس دشمن رو خواهد گرفت. صلاح نیست گفته بشه
  • افشین تهران ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    چی رو بگه؟مشرق هم همونی رو دید که من و شما دیدیم.اما عجب چیزی بود.حال کردم.
  • افشین تهران ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    افرین بر تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه سپاه و چه ارتش و چه نیروی انتظامی و وزارت دفاع و اطلاعات.دم همتون گرم.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    قلبا هنوزم به قدرت ایران شک دارن اگر نه اینقدر بازی در نمی آوردن.فقط میخوان حال امریکا رو بگیرن و بس
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    بنازم به بچه های سپاه که همه دنیا را گیچ کردن مثل زمان دفاع مقدس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس