کد خبر 405790
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

پلیس انگلیس اعلام کرد که ۶ نفر را که مظنون به دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند، بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: بازداشت 6 مظنون به فعالیت‌های تروریستی از سوی پلیس انگلیس در حالی است که مقام های ترکیه نیز گروهی از شهروندان انگلیسی را که قصد عبور از مرزهای این کشور و پیوستن به گروه های افراطی در سوریه داشتند، بازداشت و از ترکیه اخراج کردند.

پلیس انگلیس اعلام کرده است که 4 نفر از افراد بازداشت شده در فرودگاه منچستر در شمال غرب انگلیس، بین 22 تا 47 سال سن داشتند. روز سه شنبه نیز پلیس انگلیس یک جوان 21 ساله را در فرودگاه بیرمنگام در مرکز این کشور بازداشت کرده و یک جوان 31 ساله نیز روز گذشته در فرودگاهی در نزدیکی شهر منچستر بازداشت شده است.

پلیس منچستر اعلام کرده است که همه افراد بازداشت شده در اختیار پلیس برای بازجویی قرار دارند. 9 تبعه انگلیسی که دو هفته قبل به خاطر تلاش برای عبور از مرز ترکیه و پیوستن به گروه های افراطی در سوریه، بازداشت شده بودند امروز سه شنبه توسط ترکیه اخراج شدند.

این 9 نفر اول آوریل بازداشت شدند و این مساله با توجه زیادی روبرو شد؛ چرا که این گروه شامل 4 کودک و پسر یکی از سیاستمداران انگلیسی بوده است. وحید احمد 22 ساله پسر شکیل احمد سیاستمدار حزب کارگر انگلیس در بین افراد بازداشت شده بوده است.

ترکیه با انتقادات زیادی از سوی کشورهای غربی به خاطر عدم اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی به مرزهای سوریه روبرو است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس