کد خبر 405258
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

مقامات رسمی دولت آمریکا گفته‌اند که کاخ سفید هیچ اقدام عینی برای ممانعت از فروش این سامانه به ایران طرح نکرده است.

به گزارش مشرق، در پی تصمیم دولت روسیه برای برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران وزیر خارجه آمریکا در تماس با همتای روسی خود ابراز نگرانی کرد.

واشنگتن تایمز گزارش داد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ماری هارف نیز روز گذشته اعلام کرد اقدام روسیه به نظر نمی رسد تحریم‌های فعلی علیه ایران را نقض کرده باشد،‌احتمالا به این دلیل که سامانه اس 300 بیشتر با اهداف دفاعی طراحی شده است. وی همچنین اعلام کرده است دولت آمریکا معتقد نیست که این اقدام مذاکرات هسته ای را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

مقامات اسرائیلی نیز تصمیم مسکو برای فروش این سامانه را نشانه آشکار مخفی‌کاری ایران خوانده‌اند. این سیستم موشکی یکی از پیشرفته ترین سلاح های ضد هوایی در جهان محسوب می شود و قادر است  پوشش قابل ملاحظه ای علیه حمله احتمالی اسرائیل فراهم کند.

با این حال مقامات رسمی دولت آمریکا گفته اند که کاخ سفید هیچ اقدام عینی برای ممانعت از فروش این سامانه به ایران در نظر ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بچه ها كلاه بزرگي سرمون رفت
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    تمام کدهاشو دارن. غمشون چیه،
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی ببخشیدا... s300 توی جنگای الان مثل استفاده از T72 جلوی آبرامز می مونه...
  • افشین تهران ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    ببخشید که واقعا اطلاعات شما کم و ناقص هست و یا از منبعی اطلاعات گرفتید که منظور خاصی داشته!اس 300هنوز هم از بهترینها هست و در چندین مقاله داخلی و خارجی حتی در همین سایت هم اس300با پاترویوت مقایسه شدکه همیشه اس300برنده بوده و حالا شما این جک جالب رو در وکردی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس