کد خبر 405159
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: در دستور رییس جمهوری روسیه هیچ گونه وقفه زمانی برای تحویل مجموعه های اس-300 به ایران پیش بینی نشده است.

به گزارش مشرق، پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد زمان آغاز تحویل مجموعه های اس-300 به ایران، افزود: برای درک این موضوع کافی است به متن دستور ولادیمیر پوتین توجه کنیم در آن به وقفه زمانی اشاره ای نشده است.

رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن محدودیت تحویل سلاح های اس-300 به ایران لغو می شود.

در این دستور خاطرنشان شده است که از روز امضای آن (امروز دوشنبه) معتبر است.

در همین حال سخنگوی شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه امروز اعلام کرد که شرکت روس آبارون اکسپورت برای توسعه مستمر همکاری های فنی-نظامی با ایران امیدوار است.

این مقام تسلیحاتی روس در پاسخ به سوال خبرنگار روسیا سیگودنیا از اظهار نظر در مورد تصمیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای لغو منع تحویل تسلیحات اس-300 به ایران خودداری کرد.

معمولا مقام های سازمان ها یا شرکت های تسلیحاتی روسیه از اظهار نظر در مورد تصمیم های سیاسی سران این کشور خودداری می کنند و فقط در صورتی که توافق معینی برای صدور تسلیحات به دست آمد به اجرای آن اشاره می کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز به دنبال دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای لغو تحریم فروش اس-300 به ایران در بیانیه ای اعلام کرد: تفاهم سوییس و توافق در مورد برنامه هسته ای ایران امکان لغو تحریم فروش اس-300 به این کشور را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه تسلیحات پدافند هوایی پیشرفته برای ایران اهمیت فراوانی دارد.

لاوروف گفت: قطعنامه 1929 و سایر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران هیچ گونه محدودیتی را برای تحویل تسلیحات دفاعی به ایران به وجود نیاورده اند.

روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را در زمینه فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار با ایران امضا کرد، اما دمیتری مدودیف رییس جمهور وقت روسیه تابستان 2010 به دنبال قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت سازمان ملل با امضای دستوری از تحویل این سامانه به کشورمان جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    کی میدینش خب؟
  • عباس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ای روس بد ذات. داره میبینه توافق داره انجام میشه و ایران ممکنه با دیگران تعامل کنه. هول هول محدودیت فروش به ایران رو برداشته. یاد اون شعر افتادم. برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی......
  • بهنام ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    وقت گل ه نی!!!
  • علی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    دیگه دیره، باور373 خیلی قوی تر از اس 300 ه اگه میخواد یا اس400 بده یا یک سری از تکنولوژی ها رو
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خدا رو چه دیدی شاید این بار خورشید از مشرق طلوع نکنه
  • افشین تهران ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    لباس نیست که دنبال مد هستید هرکدام از این سامانه ها برای داشتن اسمانی امن بجای خودش لازم هست و هرچه بیشتر باشند دشمن را گیجتر خواهند کرد.اس400تازه در خوده روسیه عملیاتی شده اونم به تعداد کم و قرار داد اولین صادراتش رو هم دیروز با چین بستن .چینیکه خودش صاحب سامانه دفاع هوایی بومی هست .!پس چرا با داشتن سامانه بومی که حتی ترکیه هم تقاضای خریدش رو کرده از سامانه دیگری استفاده میکنه؟نوبت اس 400هم میشه شما به نظر فرماندهان اعتماد کنی بهتره عزیز جان.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    اهالی این سایت چقدر ذوق مرگ شده اند از این خبر.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    s400 رو میدن.البته 20 سال دیگه که به درد نمیخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس