کد خبر 404893
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

منابع عربی ائتلاف شرکت کننده در عملیات "توفان قاطعیت" علیه مردم بی‌دفاع یمن، از دشوار بودن تعامل و همکاری با وزیر دفاع جدید و سلطه‌جوی عربستان سعودی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع نزدیک به ائتلاف عربی به مدیریت عربستان، به نقل از مشاوران نظامی، از دشواری در رسیدن به تفاهم در زمینه اقدامات لجستیکی و تخصصی نظامی به دلیل خودسری های محمد بن سلمان، وزیر دفاع جدید و بی تجربه عربستان سخن می گویند.

روزنامه رای الیوم نوشت: مشاوران نظامی مصر، اردن و حتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در نشست های ویژه و داخلی از روش مدیریت اتاق عملیات ائتلاف توسط وزیر دفاع سعودی به دلیل سلطه گری مطلق وی و استفاده اندک او از رایزنی فنی در این عملیات، ابراز ناخرسندی کردند.

به نظر می رسد تصمیمات غیرمنسجم وزارت دفاع عربستان و نبود تجارب جنگی مستقیم و ناهماهنگی وزیر جوان درعملیات و اقدامات تهاجمی بر سطح تماس هایی که با اهداف فنی نظامی صورت می گیرد، تاثیر منفی گذاشته است.

گفتنی است این مشکلات بر سطوح سیستم فنی و نظامی و هماهنگی عملیات هوایی تاثیر گذاشته و بالا گرفتن زمزمه هایی مبنی بر دشوار بودن همکاری با وزیر دفاع جدید عربستان را موجب شده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس