کد خبر 404686
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

دبیرکل سازمان ملل به مسأله یمن نیز پرداخت و گفت: باید در سریعترین زمان ممکن درگیری‌های نظامی در یمن متوقف شود و طرف های درگیر به سر میز مذاکره بازگردند.

به گزارش مشرق،‌ سیزدهین کنفرانس سازمان ملل تحت عنوان «مبارزه با جنایت و تحقق عدالت» یکشنبه شب (دیشب) در دوحه با حضور «تمیم بن حمد» امیر قطر آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، در این کنفرانس هزاران نفر از 142 کشور دنیا حضور دارند. «عبدالله بن ناصر خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر به عنوان رئیس این دوره کنفرانس سخنرانی افتتاحیه آن را انجام داد و گفت: این کنفرانس در میان جنایت‌های مختلفی که سرتاسر دنیا به ویژه خاورمیانه را فرا گرفته، برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر قطر موفقیتی در زمینه مبارزه با جنایت با تصویب قوانین بسیار نداشت نمی‌توانست اکنون میزان کنفرانس مزبور باشد.

عبدالله بن ناصر سپس از طرح پیشنهادی این کشور به سازمان ملل خبر داد و گفت قطر تاسیس صندوقی برای کمک به آموزش کودکان آواره در برخی دولت‌های خاورمیانه را که ازتحصیل محرومند، داده است.

بان کی مون: 5000 نفر در سال گذشته در نتیجه جنایت‌های فردی کشته شدند/ درگیری‌های نظامی در یمن متوقف شود

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: اینگونه کنفرانس‌ها نقش مهمی در بنای جامعه انسانی عاری از جنایت وتحقق عدالت اجتماعی دارد.

وی افزود: در سال گذشته (2014) 5000 نفر در نتیجه جنایت‌های فردی کشته شدند و حدود 40 هزار زن از طرف شریک زندگی خود مورد تعرض قرار گرفته‌اند به علاوه اینکه محرومیت زنان از حق آموزش موضوعی است که زنان بسیاری در سرتاسر جهان از آن رنج می‎‌برند.

آقای بان در ادامه از قطر به خاطر میزبانی این کنفرانس و نیز پیشنهاد تاسیس صندوق آموزش کودکان تشکر و ابراز امیدواری کرد امثال این کنفرانس‌ها مفید فایده واقع شود.

دبیرکل سازمان ملل به مسأله یمن نیز پرداخت و گفت: باید در سریعترین زمان ممکن درگیری‌های نظامی در یمن متوقف شود و طرف های درگیر به سر میز مذاکره بازگردند.

وی افزود کشته شدن بیش از 600 نفر و مجروحیت دو هزار تن دیگر در یمن بر ضرورت بازگشت به گفت‌وگو تاکید می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اینجور حرف زدن انگار جلو لامپ وایسی بگو خاموش شو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس