کد خبر 404150
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

معاون سیما در دیدار با رئیس کل نظام پزشکی خبر داد: تغییرات «در حاشیه» برای جلب نظر پزشکان

به گزارش مشرق، علیرضا زالی بعد از نامه‌های شدیداللحنی که خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما در مذمت «در حاشیه» نوشت و پس از مدتها اعتراضات متنوع جامعه پزشکی به این سریال طنز، صبح پنجشنبه هفته گذشته راهی سازمان صدا و سیما شد و با معاون سیما به گفت و گو نشست. دیداری که علی اصغر پورمحمدی در آن با تقدیر از سازمان نظام پزشکی این اطمینان را داد که دقت‌های لازم در بخشهای باقیمانده و در حال تولید و پایان بندی سریال مذکور لحاظ شده است.
خبری که در این باره از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی روی  خروجی سایت رسمی آن قرار گرفته نیز لحنی به مراتب دوستانه‌تر از دفعات پیشین دارد و همین مسئله حاکی از آن است موضع رسمی پزشکان گویا در حال تغییر به سوی ملاطفت است.
در این خبر می‌خوانیم: «در این دیدار دکتر زالی با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران رسانه ملی به انتقال بخش از نگرانی های جامعه پزشکی پرداخت و ابراز داشت می توان از ظرفیت های صدا و سیما برای ساخت سناریوهای اثباتی و ایجابی برای جامعه پزشکی استفاده کرد. وی با اشاره به برنامه ها و سریال های معروف خارجی با در نظر گرفتن فعالیت های ممتاز جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خواهان توجه بیشتری در این زمینه شد. او به اهمیت رابطه بین پزشک و بیمار و رعایت شئونات حرفه پزشکی پرداخت و توجه بیشتر صدا و سیما به ترویج اعتماد بین پزشک و بیمار را خواستار شد. وی با تشکر از شبکه سلامت و توجهی که سیما به این مقوله معطوف داشته است از آمادگی هرگونه همکاری با صدا و سیما در زمینه های مختلف خبر داد. در این دیدار پور محمدی معاون سیما نیز با تشکر از حضور رییس کل سازمان نظام پزشکی به سختی کار و دقت های لازم در ارتباط با اقشار فرهیخته اجتماع اشاره و به همکاری های متقابل و ساختن برنامه هایی متناسب برای ارتقای فرهنگ و آموزش عمومی  تاکید کرد. وی در مورد سریال در حاشیه نیز با سپاس از سازمان نظام پزشکی افزود دقت های لازم در ادامه سریال و پایان آن لحاظ شده است. در این مراسم میرحسینی مدیر شبکه سه سیما، محمود رضا تخشید مدیرکل امور نمایش سیما، دکترمهدی پور مدیر شبکه سلامت، دکتر جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی و دکتر لاری پور مدیرکل روابط عمومی و بین الملل سازمان نظام پزشکی حضور داشتند».
 پیشنهاد قبلی وزارت بهداشت درباره «در حاشیه»
پیش از این دیدار، اما وزارت بهداشت به شدت در حال رایزنی بود تا پرونده «در حاشیه» به گونه مسالمت آمیزی بسته شود. با این حال طبق شنیده‌های خبرنگار بانی فیلم، مدیران ارشد سازمان صدا و سیما رضایت به ناتمام ماندن آن نداده و پیشنهاد طرف مقابل را رد کرده‌اند. بر همین اساس گویا وزارت بهداشت در اوج انتقادهای پزشکان از «در حاشیه»، پیشنهاد داده بوده که تلویزیون قید آنرا بزند تا این وزارتخانه برای ساخت سریال طنز دیگری توسط مدیری با موضوع پزشکان مشارکت مالی داشته باشد. پیشنهادی که رئیس صدا و سیما از قبول آن ظاهراً با این تلقی که احتمال تکرار اتفاقات مشابه را در آینده افزایش خواهد داد، سر باز زده است. به ویژه که تلویزیون از ناحیه این سریال میزان زیادی از آگهی‌های بازرگانی را به سمت خود سرازیر کرده و چنین درآمدی در مقطع حاضر و بی‌پولی صدا و سیما، مغتنم است. به نظر می‌رسد همین رد پیشنهاد، رئیس نظام پزشکی را متقاعد کرده است تا راهی جام جم شود.
در همین باره رسول ديناروند رئيس سازمان غذا و دارو به مجموعه تلویزيوني «در حاشيه» واکنش نشان داده و گفت بود: با طنز موافقم ولي بايد مراقب توهين هاي احتمالي حتي ناخواسته به قشري خاص در اين مجموعه رعايت شود. نگراني در خصوص سريال در حاشيه که مدتي است به کارگرداني مهران مديري در حال نمايش است از مدت ها قبل و از زماني که نام ديگري براي آن مجموعه تلویزيوني مطرح بود و وي مشغول تدارک توليد و حتي نوشتن فيلمنامه بودند؛ وجود داشت.وي با بيان اينکه شخصا موافق طنز هستم، تصريح کرد: شاکله توليدات مهران مديري، عموما طنز هستند و اين آثار همانطور که از نامشان برمي آيد مشخصات خاص خود را دارند ضمن اينکه متولي داروخانه بيمارستان خيالي در حاشيه نيز نه تنها داروساز نيست بلکه با توجه به رفتارهاي غيرمنطقي اي که توسط نويسندگان براي شخصيت او نوشته شده است هيچ سمبل، نماد، شاخصه و الماني هم از جامعه داروساز ندارد که بخواهد توهيني تلقي شود لذا نبايد نگران چيزي بود.
 «در حاشیه» دقیقه‌ای چند؟!
مهران مدیری طی دو ـ سه هفته اخیری که از آغاز پخش سریال جدیدش می‌گذرد، با هجمه‌های فراوانی از سوی جامعه پزشکی مواجه بوده است. آن هم در حالی که مدیری تولد 54 سالگی خود را هجدهم ماه جاری جشن گرفت. فشاری که البته او و گروهش را از ادامه تصویربرداری باز نداشت و آنان کماکان مشغول کار هستند. با این وصف، جدا از حواشی منفی ایجاد شده از سوی پزشکان علیه این سریال، وقتی بر اساس شنیده‌ها بدانیم برآورد بودجه آن رقمی معادل دقیقه‌ای شش میلیون تومان است، به علت اصلی خالی نکردن سنگر تولید از سوی سازندگان و انگیزه مالی قوی آنان پی می‌بریم. به ویژه که در حال حاضر و بر خلاف جریان تولید در صدا و سیما، در اقدامی بی‌سابقه سازندگان در حاشیه برای قسمتهای به اصطلاح پرتی و دور ریز خود هم تحت عنوان پشت صحنه، بودجه می‌گیرند. ماجرایی که به اعتراض‌های غیر رسمی سایر برنامه سازان انجامیده است.
حال بماند که در کنار چنین اعتراضاتی، نقدهای بسیاری به کیفیت نازل سریال و طنز سطح پایین آن به دلیل متنهای ضعیف نیز وارد می‌شود.
 درخواست مردم برای افزایش زمان پشت صحنه
در عین تمام این نقدها و ابراز نظرات، طبق آنچه روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرده، قشر عظیمی از مردم همچنان این سریال را مشتاقانه دنبال می‌کنند. در واقع روابط عمومی سیما با استناد به این نظرسنجی‌های خود، تلاش پررنگی برای دفاع از «در حاشیه» دارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي رسانه ملي، امورمخاطبان اين اداره كل هرروز با خيل تماس‌هاي مردمي در تشكر از پخش سريال «درحاشيه» مواجه هستند. سريالي كه به گفته تماس گيرندگان با واحد162 روابط عمومي سازمان صداوسيما مسائل و مشكلات حوزه پزشكي كشور را با زباني طنز به نقد مي‌كشد ودرقالبي شاد با بهره‌مندي از بازي جذاب هنرمندان طنز و موضوعي فراگير، توانسته شب‌هاي بهاري مردم را دلچسب‌تر ونظرمسئولان بهداشت را با زبان لطيف‌تربه مشكلات پزشكي كشور معطوف كند.
آمارهاي تماس با امور مخاطبان روابط عمومي رسانه ملي نشان مي‌مي‌دهد در مقطع زماني 10تا15 فروردين از ميان 522تماس مردمي حدود80 درصد تماس‌گيرندگان، از توليد و پخش اين سريال ابراز رضايت كرده‌اند.
شاد، جذاب وسرگرم كننده بودن محتواي سريال؛ نمايش برخي مسائل و مشكلات حوزه پزشكي؛ باورپذير بودن محتواي سريال؛ نمايش وضعيت بد و غيرقابل قبول برخي بيمارستان‌ها و اجتماعي و فراگير بودن موضوع سريال از محورهايي است كه مخاطبان از آن ابراز رضايت كرده‌اند.بالابردن زمان پخش؛ اطلاع‌رساني دقيق از زمان پخش برنامه؛ تكرار پخش سريال از شبكه HD؛ حذف يا كم كردن پخش پشت صحنه و افزودن بر محتواي اصلي؛ كم كردن مدت زمان پخش آگهي‌هاي بازرگاني درخلال پخش سريال و گفت‌وگو با عوامل سريال از مهمترين درخواست‌هايي است كه تماس گيرندگان داشته‌اند.


منبع: بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    کلا سریال رو پخش نکنید
  • حدحد ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    آقای مدیری بجای این جلف بازی ها اگر فقط پشت صحنه می ساخت موفق تر می بود !!!
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    فاتحه اش خونده شد دیگه دیدن نداره
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    کیفیت سریال رو میارن پایین با این کارا
  • مردم با این سریال موافقن ولی چون دکترهای این مملکت انتقاد پذیر نیستند ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مردم با این سریال مشکلی ندارند.فقط پزشکان مملکت باید ظرفیت خودشون رو بالا ببرند.انشالا با کیفیت پخش میشه و ادامه پیدا میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس