پورمحمدی درباره اظهارات خود پیرامون موضوع پول‌ کثیف گفت: ما داریم به هزینه های انتخاباتی نظم می‌دهیم، آن بحث تمام شده و من هم از ابتدا گفتم که این موضوع یک بحث مهم و تاثیرگذار است که نباید به ماجراجویی سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش مشرق،‌ وزیر دادگستری درباره بازگشت خاوری به ایران و محاکمه وی گفت: بهحجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی - هنری و حقوق مرتبط در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت حضور شما در مجلس برای پاسخ به نمایندگان چه بود، گفت: من خودم وظایفی دارم که مستقیماً باید نسبت به آن پاسخگو باشم.

وی اظهار کرد: مباحث مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی، حقوق کودک و مالکیت معنوی از جمله مسائلی است که پاسخگویی آنها به من باز می‌گردد، البته ما با مجلس تعامل داریم و هرجا نیاز به اطلاعات داشته باشند به آنها کمک می‌کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: سوال نمایندگان از من درباره تعزیرات، حقوق کودک و یکسری مسائل دیگر بود که قانع نشدند، البته نمایندگان تفسیر خاص خود را دارند.

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تغییر قاضی پرونده روسای سابق 3 بانک ملی، مسکن و صادرات، وضعیت این پرونده اکنون در چه مرحله‌ای است، گفت: قوه قضاییه و دولت تلاش می‌کنند تا این پرونده هرچه زودتر به نتیجه برسد و پیگیری شود و دادگاه هم علنی برگزار شود.

خبرنگار مذکور خطاب به وزیر دادگستری گفت که قاضی سراج پیش از این اعلام کرده بود خاوری را به ایران باز می‌گردانیم که پورمحمدی در پاسخ گفت: من به بازگشت خاوری خوشبین نیستم.

پورمحمدی در ادامه درباره واکنش جمهوری اسلامی به تحولات یمن و کشتار در این کشور گفت: مهمترین مسئله اعلام موضع رسمی کشور است که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این زمینه موضع خود را اعلام کردند و پیوسته اعتراض کرده و تذکر می‌دهند.

وی اظهار کرد: ایران هم نسبت به خود منطقه و هم نهادهای بین‌المللی اعتراض دارد. در بحث یمن هر کمکی که از دستمان بر آید انجام می‌دهیم و در بحث کمک‌های غذایی و دارویی هم تا آنجا که امکان داشته کمک کرده‌ایم.

وزیر دادگستری ادامه داد: متاسفانه عربستان امتحان بدی را در این روزها داد و به عنوان مهد اسلام عملی ضد اسلامی کرد. این اتفاقات را ملت یمن با صبوری و مقاومت پشت سر می‌گذارند و استقلال خود را حفظ می‌کنند و قطعاً دشمنان اسلام را سر جای خود خواهند نشاند.

وی افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوع را تعقیب می‌کند ضمن اینکه دادستانی کل کشور هم با مقامات همتراز خود به صورت مکاتبات پیگیر موضوع هستند.

وی همچنین درباره معاهده برن و احتمال پیوستن ایران به این معاهده گفت: در سال‌های اخیر تجربه نشان داده که نمی‌توان به نهادهای بین‌المللی اعتماد کرد؛ چرا که آنها فقط منافع بخشی از کشورها را رعایت می‌کنند و این نابرابری در عرصه‌های گوناگون نشان‌دهنده عدم اطمینان به نهادهای بین‌المللی است.

وی ادامه داد:‌ البته ما تاکنون به دلیل همین مسائل به این معاهده نپیوستیم، اما الان فکر می‌کنیم به جایگاه خوبی رسیده‌ایم که در عرصه جهانی هماوردی کنیم.

پورمحمدی درباره اظهارات خود پیرامون موضوع پول‌ کثیف گفت: ما داریم به هزینه های انتخاباتی نظم می‌دهیم، آن بحث تمام شده و من هم از ابتدا گفتم که این موضوع یک بحث مهم و تاثیرگذار است که نباید به ماجراجویی سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شود.

وی در واکنش به این صحبت که شما تنها وزیر کابینه بودید که در این باره صحبت کردید گفت: من گفتم در انتخابات نیازمند دقت و مراقبت هستیم که حتی پول‌های تمیز هم پیش از ورود به صحنه انتخابات بررسی و آنالیز شود چه برسد به پول‌هایی که معلوم نیست از چه مجرایی آمده است.

خبرنگاری پرسید پس شما نگفتید پول کثیف در انتخابات وجود دارد که پورمحمدی پاسخ داد من هرگز چنین ادعایی نداشته‌ام و نمی‌کنم که پول کثیف در انتخابات هزینه شده است.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آفرین بر تو مرد راستگو
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    منم موافق شما هستم مشرق و پور محمدی عزیز
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    در مقابل پول کثیف آیا پول تمییز هم داریم که وارد انتخابات میشود خبر داریم که برخی افراد کمکهایی گرفتند این کمکها کثیف بوده یا تمییز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس