کد خبر 403242
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

منابع عراقی از جایگزین شدن افسران بعث صدامی به جای سرکردگان عربی و خارجی در گروهک داعش و بر عهده گرفتن عملیات های تروریستی که از سوی تکفیری ها انجام می شود خبر دادند.

به گزارش مشرق،‌ پایگاه النهرین نوشت: توفیق الکعبی عضو ائتلاف ملی عراق گفت: بر اساس اطلاعات موثق افسران سابق ارتش سوریه و عراق وابسته به حزب بعث عملیات های تروریستی را علیه نیروهای امنیتی و مردمی در عراق به ویژه موصل رهبری می کنند.

رافع العیثاوی عضو شورای نجات فلوجه نیز اعلام کرد: افسران رژیم بعث سابق به ویژه اعضای گارد ریاست جمهوری صدام معدوم عملیات های تروریستی را سرکردگی می کنند.
"شاخه وان عبدالله"عضو حزب دموکرات کردستان عراق نیز گفت: افسران وابسته به حزب بعث منحل در میان داعشی ها حضور دارند.

از سوی دیگر برخی منابع در موصل با اشاره به تسویه مخالفان از سوی داعش در این شهر هدف آن را ترساندن ساکنان موصل و وادار کردن آنها به پذیرش دستورات این گروهک اعلام کرد.مردم موصل اسیر تروریست هایی هستند که سرکرده های عربی و خارجی جای خود را سرکرده های بعثی وابسته به جناح عزت الدوری داده اند.

مقاومت اسلامی به دنبال پاکسازی منطقه سید غریب در شمال غرب الدجیل در استان صلاح الدین

جواد الطلیباوی سخنگوی مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق عراق گفت: منطقه سید غریب واقع در شمال غرب الدجیل در جاده بغداد به سامراء یکی از مراکز تروریست های جنایتکار داعش است.رزمندگان عصائب اهل الحق در راستای پاکسازی این منطقه به طور کامل از لوث داعش حرکت می کنند.

وی افزود: تروریست های داعش از این منطقه برای اجرای عملیات به جاده بغداد به سامراء و نیز مناطق الصفیحات و الکرمه سوء استفاده می کنند.شکایت هایی از سوی ساکنان الدجیل درباره عملیات های تروریست ها از منطقه سید غریب شده است.

الطلیباوی تاکید کرد: رزمندگان مقاومت در صدد آماده سازی نظامی و جمع آوری اطلاعات و تشخیص اهداف و اماکن وجود تروریست های جنایتکار داعش برای عملیات پاکسازی این منطقه به طور کامل هستند.این عملیات ظرف هفته جاری انجام خواهد شد.

سخنگوی عصائب اهل الحق عراق بیان کرد: عملیات نظامی با مشارکت بیش از صد هزار نفر از رزمندگان مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق و نیروهای لشگر هفده ارتش عراق و با حمایت هوایی بالگردهای ارتش برگزار خواهد شد.

آمادگی نیروهای امنیتی برای آزاد سازی منطقه استراتژیک الفتحه در صلاح الدین

در همین حال کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی گفت: حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، زمان و مکان شروع هر عملیاتی را علیه داعش تعیین می کند.فرماندهان به العبادی اطلاعات لازم از شرایط میدان جنگ را می دهند.کنترل امور هم اکنون در دست نیروهای امینتی و مقاومت اسلامی و داوطلبان مردمی است و آنها توان نابودی داعش در هر منطقه خواه الفتحه، الصینیه، الانبار یا موصل را دارند.

وی افزود: منطقه الفتحه از توابع بیجی یکی منطقه استراتژیک محسوب می شود زیرا مرتبط کننده چهار استان کرکوک، صلاح الدین، نینوا و دیالی است.نیروهای امنیتی و مردمی در آمادگی کامل برای آزاد سازی همه مناطق تحت اشغال داعش هستند اما منتظر دستورات نظامی از العبادی هستند.

تاکید بر هماهنگی اربیل و دولت مرکزی برای آزادی سازی موصل

توفیق الکعبی نماینده وابسته به جریان اصلاح ملی به رهبری ابراهیم الجعفری گفت: دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق از اقلیم کردستان عراق با هدف هماهنگ کردن تلاش ها میان دولت مرکزی و اربیل برای شروع عملیات آزاد سازی موصل از سیطره داعش صورت گرفته و ساعت صفر برای شروع این عملیات نزدیک است.

وی افزود: اقلیم کردستان اطلاعات دقیقی از طبیعت مناطق میان کردستان و موصل دارد که این حرکت نیروهای نظامی را آسان می کند.دولت مرکزی باید هماهنگی قوی با پیشمرگان به عمل آورد.

سفیر عراق در واشنگتن: تاریخ عملیات موصل مشخص نیست

از سوی دیگر لقمان فیلی سفیر عراق در واشنگتن از تلاش دولت مرکزی عراق برای مشارکت دادن عشایر و نیروهای پیشمرگه در عملیات نظامی احتمالی علیه داعش در استان نینوا در شمال این کشور خبر داد و افزود: تاریخ شروع این عملیات مشخص نیست.موعدی که قبلا اعلام شده بود از سوی عراقی ها نبوده است.

وی درباره مشارکت نیروهای مرمی در نبردهای دیگر در عراق پس از تکریت بیان کرد: هر عملیاتی شرایط خاص خود را دارد و همه طرح های عملیاتی در مناطق مختلف یکسان نیستند و آنچه در تکریت رخ دارد در نینوا یا الانبار یا هر منطقه دیگری رخ نمی دهد.

رئیس شورای علمای دینی موصل: جهاد ضد داعش وظیفه شرعی است

عبدالله العزاوی رئیس شورای علمای دینی موصل گفت: جهاد ضد داعش واجب شرعی است و عملیات ذبح و قتلی که از سوی داعش سر می زند فراتر از تصور و خیال است و سرمنشاء دینی ندارد.

وی خطاب به ساکنان موصل بیان کرد: ای برادران در سرزمین اشغال شده وظیفه شماست که برای آزادی مناطق خود از تروریست ها تلاش کنید به ویژه که تروریست های داعش با اسلام بیگانه اند و همه محرمات را زیر پا گذاشته اند.جنگ علیه تروریست ها اجتناب ناپذیر است.

فرار داعش از منطقه التامیم در الانبار

منابع عراقی در الانبار از عقب نشینی داعش از منطقه التامیم در این استان خبر دادند و افزودند: نیروهای عراقی و عشایری عملیات هایی علیه تروریست های داعش در مناطق السجاریه در البوغانم در شرق الانبار انجام دادند.

هلاکت 16 داعشی در الرمادی

قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار از هلاکت 16 داعشی در الرمادی مرکز استان الانبار خبر داد و افزود: نیروهای عملیات الانبار عملیاتی در منطقه زنکوره در غرب الرمادی علیه داعش انجام دادند و 12 تروریست را به هلاکت رساندند.در منطقه البو شهاب نیز نیروهای امنیتی طی عملیاتی 4 داعشی را به هلاکت رساندند و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

آزاد سازی برخی مناطق در نزدیکی منطقه البغدادی در الانبار

عاشور المحلاوی فرمانده بیداری منطقه البغدادی در الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و بیداری مناطق و روستاهای نزدیک به اطراف البغدادی و مجاور حدیثه را آزاد کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس